3 remedii pentru lipsa entuziasmului la locul de muncă
Statisticile vorbesc grăitor despre faptul că angajații neimplicați afectează în mod critic performanța organizațională. Faptul că este vorba de peste 60% dintre ei (conform unui studiu Gallup) face ca situația să fie cu atât mai dramatică.
Dincolo de strategia de management HR care ar trebui să includă creșterea angajamentului pe lista de priorități, cei care se confruntă cu plictiseala profesională, cu lipsa de interes pentru ceea ce au de făcut în fiecare zi, trebuie să găsească și singuri soluții pentru a remedia această problemă… nu de „dragul” companiilor în care lucrează, ci pentru că detașarea aceasta poate avea efecte nocive asupra traseului profesional.
Articolul de pe Recruiter. com pe care vi-l recomandăm azi aduce în discuție 3 aspecte pe care le puteți avea în vedere dacă întâmpinați fiecare zi la birou cu plictiseală și demotivare. Ce puteți face?
1. Re-analizați-vă alegerile în sfera vieții profesionale.
Adesea, ceea ce am considerat că ne definește la începutul traseului profesional se schimbă fundamental după câțiva ani de muncă. Poate că între timp am descoperit altceva despre noi sau despre jobul pe care credeam că ni-l dorim și simplul fapt că jobul actual ne provoacă doar plictiseală nu înseamnă că nu putem găsi un loc de muncă în care să ne simțim cu adevărat actualizați.
2. Înțelegeți care este scopul jobului pe care îl ocupați în paradigma organizațională.
Rutina zilnică ne poate împinge foarte ușor în extreme. Putem ajunge să credem că ceea ce facem nu are niciun fel de valoare și acest lucru se proiectează negativ asupra stimei de sine și capacității de auto-motivare. Înainte de a aștepta de la cei din juri să fim valorizați, e bine să înțelegem cum ceea ce facem contribuie la realizarea obiectivelor organizaționale (și, implicit, individuale).
3. Încercați să găsiți o echipă/organizație din care o să vă facă plăcere să faceți parte, de care să vă simțiți mândri.
Este foarte posibil ca plictiseala profesională să fie doar o consecință a faptului că a venit momentul să faceți o schimbare. Dincolo de dimensiunea profesională a jobului pe care îl veți viza, nu uitați cât de important este să fiți mândri de ceea ce faceți și de oamenii cu care colaborați în fiecare zi. Evaluați în interviurile pe care le aveți și această dimensiune înainte de a lua decizia de a accepta o altă ofertă.
Descoperiți mai multe detalii despre fiecare remediu în parte citind tot articolul 3 Tips to Re-Engage Yourself at Your Work.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam