Hot Now

5 abilităţi necesare pentru recrutarea socială

15 03 2013, Ioana Rijnetu , Un comentariu, 4.568 afisari

Procesul de recrutare a suferit o transformare în ultimii ani, transformare ce a afectat atât modalitatea noastră de a privi şi aborda găsirea unui loc de muncă, dar şi de a căuta candidaţii potriviţi. S-a trecut treptate de la metoda clasică de recrutare la cea socială printr-o serie de instrumente puse la dispoziţia noastră pentru a ne uşura munca.

În noul context al pieţei muncii, utilizarea instrumentelor sociale de recrutare nu mai este un trend sau ceva care “sună bine”, ci o reală necesitate. Dacă în Statele Unite majoritatea recrutorilor folosesc de mai mult timp această modalitate de a găsi noi candidați, în România recrutarea prin social media nu este încă foarte bine conturată, nefiind considerată încă un instrument de bază.

Totuşi, suntem (sper) perfecţi conştienţi de schimbările care au “zguduit” zona recrutării în ultima perioadă, datorită noilor platforme, instrumente, dar și a dezvoltării tot mai rapide a tehnologiei. Odată cu dimensiunea tehnică, performanța în recrutarea socială este dată, în mod firesc de existența unor abilități „soft” clarificate în articolul de pe ERE pe care vi-l recomand azi.

Astfel, pentru a face față schimbărilor, persoanele implicate în procesul de atragere și evaluare de candidați trebuie să aibă în vedere dezvoltarea anumitor abilități necesare pentru recrutarea socială:

1. Cum ne conectăm – Persoana cu care dorim să intrăm în legătură este (teoretic) la un click distranță. Totuşi, cum alegem să ne conectăm cu cineva poate avea un impact destul de mare asupra scopului urmărit. Se recomandă integrarea părţii sociale şi o abordare diferită, chiar neconvenţională, pentru a ne face cunoscuţi sau a ajunge la o anumită persoană.

2. Cum căutăm – Este vorba mai precis de procesul de research, de modul în care căutăm ceva/pe cineva în mediul online. Cu siguranţă, activitatea de cercetare sau căutare este una dintre cele mai mari consumatoare de timp într-un proces de recrutare, însă este o etapă sențială (chiar critică) pentru a ne apropia de profilele dorite. Este important să ştii CE cauţi şi să apelezi la anumite servicii/facilități tehnice utile în procesul căutării.

3. Cum prezentăm un job/o companie – Într-o lume în care vorbim din ce în ce mai mult de brand (personal sau organizațional), prezentarea este la fel de importantă în procesul recrutării (sociale). Dacă, de exemplu, ai de prezentat/vândut unei persoane o oportunitate de job pentru care este necesară o relocare, modalitatea de expunere are o mare influenţă asupra deciziei persoanei de a da curs invitației la interviu sau nu. Pentru a o convinge, este nevoie de puţină psihologie umană, farmec şi multă informaţie :-). Cei care reuşesc să stăpânească această abilitate şi o îmbină cu resursele puse la dispoziție de social media au un mare avantaj în faţa celorlalţi.

4. Cum întrebăm/cerem este o altă abilitate fundamentală pentru recrutarea socială la momentul actual. Ca specialist în recrutare trebuie să ştii să întrebi, să soliciți ceva, indiferent de calea aleasă: un mesaj direct pe Twitter, un apel telefonic sau un e-mail.

5. Cum insistăm sau perseverăm pentru a obţine ceea ce ne dorim/avem nevoie este o altă competență importantă, deoarece un proces de recrutare necesită multă răbdare şi perseverenţă inspirată și informată pentru a reuşi.

Vă las să aflaţi mai multe informaţii citind întreg articolul Don’t Forget These 5 Recruiting Skills in the Social Recruiting Fervor.

Comentarii (1)
  1. Angela stancioi spune:

    Un articol intetesant ar fi despre operationalizarea acestor abilitati.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Supermarket, miercuri, 25 martie, ora 10.00, adică cu două ore înainte de ora de început a interdicției de circulație liberă. Magazinul plin, toți angajații văzându-și liniștiți de treabă, aranjând marfa pe rafturi, făcând curățenie, glumind, o oază de normalitate Mersul la cumpărături rămâne zilele astea una dintre puținele situații care amintesc de viața normală, înainte […]

Detalii

Executivul a decis de curând că, în contextul actual al stării de urgență, cei care vor să obțină anumite beneficii la care au dreptul prin lege trebuie să o poată face și electronic, nu doar la ghișeu. Prin urmare, au impus tuturor primăriilor și altor autorități să primească documentele de la solicitanți în mod electronic, […]

Detalii

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți […]

Detalii

Ca urmare a crizei actuale, când o mare parte din activitate s-a transferat în online, Learning Architect a lansat o varietate de servicii de learning și engagement dedicate angajaților din companii: webinarii interactive facilitate live (Virtual Soft Skills for Real People și Sesiuni de psihoeducație), Work From Home Team Engagement Kit și content (pastile video […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter