Hot Now

5 modalități de a-ți crește productivitatea

17 01 2018, Portal HR , Comenteaza, 1.868 afisari

Cine nu a avut senzația că, odată ce va ajunge la birou, va reuși să se ocupe de toate sarcinile care îi cer atenția, să facă față tuturor cerințelor și să comunice eficient cu colegii, doar pentru a descoperi, la sfârșitul zilei, cât de mult timp a pierdut pe un raport care nu era absolut necesar sau cât de puține a reușit să bifeze de pe lista de lucruri de făcut?

Am ajuns la articolul pe care vi-l recomandăm după o astfel de zi care ne-a demonstrat încă o dată că productivitatea anticipată acasă nu se potrivește cu cea realizată la birou și care ne-a clarificat faptul că nu ne putem aștepta ca mediul de lucru sau colegii să ne ajute să muncim mai eficient. Suntem, la finalul zilei, principalii responsabili pentru ce, cât și cum am reușit să facem, un motiv cât se poate de puternic că ne punem problema serios ce trebuie să schimbăm în rutina zilnică pentru a fi mai… productivi.

Iată ce ne recomandă articolul și ce ne-am propus să încercăm să facem de acum înainte:

  1. Să ne contorizăm timpul petrecut pe diferite tipuri de sarcini și, după ce tragem concluziile care se impun, să limităm timpul pe care îl petrecem derulând activități consumatoare de energie și resurse (da, e vorba despre social media în principal, dar nu numai… :-)). Încercați să folosiți RescueTime pentru a înțelege mai bine modul în care folosiți zilnic timpul.
  2. Să luăm pauze periodice (nu ne referim la pauzele neprogramate, la întreruperi, ci la asumarea conștientă a unui anumit număr de minute de pauză la anumite intervale de timp). Dacă vă gândiți că recomandarea specialiștilor este să facem cel puțin 250 pași pe oră pentru a ne menține sănătoși și a contracara efectele statului pe scaun, atunci e ușor de înțeles care e activitatea recomandată în pauze.
  3. Să ne stabilim singuri termene limită. Poate fi vorba de parcurgerea unui anumit număr de itemi dintr-o listă, de finalizarea unui anumit raport, de răspunderea la toate mailurile primite în ziua anterioară etc. Este esențial să ne stabilim un interval de timp realist în care le vom finaliza.
  4. Să folosim regula celor „2 minute„. Pe scurt, dacă evaluăm că o anumită activitate durează cel mult 2 minute, cel mai eficient este să ne ocupăm de ea imediat. În felul acesta nu va fi nevoie să revenim asupra ei mai târziu.
  5. Să evităm cu orice preț ședințele pentru că știm cu toții cât de consumatoare de timp sunt și cât de puține beneficii ne aduc în termeni de creștere a productivității.

Pentru mai multe modalități de creștere a productivității, vă recomandăm articolul 15 Ways to Increase Productivity at Work.

 

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter