Secțiune susținută de

De ce nu muncim cand suntem la birou

Portal HR \ HR Pedia \ De ce nu muncim cand suntem la birou

Filmuletul de pe TED pe care va sugeram sa il vizionati azi propune o abordare neortodoxa asupra procesului muncii, productivitatii si modalitatilor prin care managerii se pot asigura ca la birou angajatii muncesc cu adevarat.

Argumentatia porneste de la ideea ca majoritatea oamenilor, daca sunt intrebati unde se duc atunci cand vor sa faca ceva/ sa termine ceva de facut, nu mentioneaza biroul/ locul de munca.

Raspunsurile se incadreaza mai degraba in trei categorii: se duc intr-un spatiu care le asigura liniste, intr-un obiect care le favorizeaza activarea proceselor de gandire creativa (tren, metrou etc.) sau cauta sa deruleze anumite activitati la momente preferate pe parcursul zilei (dimineata devreme sau seara tarziu). In oricare dintre variantele de raspuns, ceea ce este universal valabil este nevoia de a scapa de intreruperi pentru a putea termina ce avem de facut.

Din acest punct de vedere, munca pare sa semene destul de mult cu somnul: se intampla in faze si daca cineva ne „trezeste” pe parcurs e putin probabil sa reusim sa ne reapucam de treaba/somn de unde ne-a intrerupt. Ceea ce se intampla de fapt este ca o luam mereu de la capat. Biroul pare sa fie, din punctul asta de vedere, locul in care dam la schimb ziua de munca pe o succesiune mai mult sau mai putin coerenta de momente de munca.

Petreceti 15 minute alaturi de Jason Fried pentru a vedea de ce managerii si sedintele sunt inamicii eficientei la locul de munca, dar si pentru a intelege de ce acesta considera ca exista 3 metode usor de aplicat care pot aduce munca la loc in birou si anume:

1. Dupa-amiezile fara discutii (asa cum exista politica zilelor de vineri relaxate din punctul de vedere al imbracamintii, „casual Friday”)

2. Trecerea de la comunicarea activa (fata in fata) la comunicarea pasiva (prin messenger sau e-mail care poate fi controlat de destinatar)

3. Anularea sedintei de luni dimineata si eliberarea timpului angajatilor pentru a le permite acestora sa gandeasca si prin asta sa munceasca mai bine.

Indemnul pentru manageri este simplu: Nu-i mai intrerupeti! Lasati-i pe angajati sa munceasca! Iata cum:

Data articol: noiembrie 29, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam