Cat de personala ar trebui sa fie o retea sociala?
La noi mai putin, la ei mai mult… se vorbeste in ultima vreme despre relevanta retelelor sociale in recrutare. Pot ele sa inlocuiasca metodele traditionale de atragere de candidati? Renuntam la anunturile clasice si la recomandari ca sa ne facem mai mult timp sa stam in retelele sociale si sa interactionam in mod constructiv pentru a ajunge la cei mai buni candidati?
In timp probabil ca asa vom face. Dar mai este mult pana departe. Desi ar fi frumos sa fie asa, o retea sociala ca atare nu promite in mod imediat si o baza de candidati valida si imediat accesibila. Faptul ca azi m-am inscris pe Linkedin si ca maine postez un anunt sau lansez o intrebare in reteaua la care sunt conectat nu garanteaza ca voi primi cele mai bune aplicatii la jobul pentru care trebuie sa recrutez.
In retelele publice, cei mai la indemana candidati sunt cei din cercul imediat de cunostinte. Cu cat acest cerc de cunostinte/ contacte este mai restrans/ omogen/ insuficient dezvoltat, cu atat reteaua sociala ca sursa de candidati potentiali are sanse mai mici sa scoata la iveala un profil interesant. Pentru a dezvolta cercurile concentrice ale retelei e nevoie printre altele de timp, experienta si un brand bun de angajator. Dar daca ar exista o retea sociala mai eficienta in managementul talentelor potentiale pentru o organizatie?
Care ar fi avantajele dezvoltarii unei retele sociale proprii? Cititi mai multe in articolul lui Kevin Wheeler,
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam