Secțiune susținută de

Cât timp pierd angajații în social media

Portal HR \ HR Pedia \ Cât timp pierd angajații în social media

Pe vremuri, unul din punctele sensibile ale discuțiilor despre productivitate la locul de muncă era legat de disputa fumători/nefumători. Teoretic, persoanele care fac pauze dese pentru fumat au nivele de productivitate mai scăzute decât cei care nu au nevoie de așa ceva. În practică, lucrurile nu sunt neapărat așa dar discuția este una mult prea lungă și nu neapărat de interes pentru noi în clipa de față.

Ceea ce ni se pare însă foarte interesant este percepția vizavi de social media în contextul discuției despre productivitate. De la companii care interzic accesul candidaților la internet pe parcursul orelor de serviciu până la companii flexibile care încurajează momentele de relaxare și, implicit, accesarea social media pentru a crește nivelul de inovație și creativitate din organizație, modalitățile de gestionare a „problemei” social media sunt infinit de variate.

Căutând resurse și informații pe această temă, am descoperit câteva statistici interesante. Astfel:

– în medie, un angajat petrece 12% din timpul de muncă zilnic accesând aplicații care, la prima vedere, nu fac decât să îi afecteze concentrarea și productivitatea, precum Facebook, Twitter și YouTube (deci, dacă luăm în calcul ziua de muncă de 8 ore adică 480 minute, petrecem aproximativ 57 minute pe zi utilizând aplicații care nu ne fac mai productivi, ba din contră);

– mai îngrijorător este faptul că, în realitate, muncim doar aproximativ 4 ore și 42 minute. Restul timpului este ocupat cu internetul (48%), socializarea cu colegii (33%), treburi personale (30%), telefoane personale (19%), 15% (prânz prelungit sau pauze multiple).

Evident, atunci când conținutul jobului cere accesarea permanentă a internetului și, implicit, a rețețelor sociale, nu mai putem vorbi de timp neproductiv, iar joburile în social media sunt din ce în ce mai frecvente și la noi (după cum arată și ultimele rezultate ale studiului CareerAdvisor și Evensys pe această temă).

Ce facem însă cu productivitatea pentru celelalte joburi? Cât de multă libertate este prea multă?

Voi ce părere aveți?

Mai multe informații despre cum se pierde timpul la birou puteți găsi în acest infografic:

average.worker.slacking_5029161f0941a

 

Sursa infografic: How Much Time Do You Waste on Social Media? [INFOGRAPHIC]    

Data articol: octombrie 21, 2014

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam