Hot Now

Cât timp pierd angajații în social media

21 10 2014, Portal HR , 4 comentarii, 5.218 afisari

Pe vremuri, unul din punctele sensibile ale discuțiilor despre productivitate la locul de muncă era legat de disputa fumători/nefumători. Teoretic, persoanele care fac pauze dese pentru fumat au nivele de productivitate mai scăzute decât cei care nu au nevoie de așa ceva. În practică, lucrurile nu sunt neapărat așa dar discuția este una mult prea lungă și nu neapărat de interes pentru noi în clipa de față.

Ceea ce ni se pare însă foarte interesant este percepția vizavi de social media în contextul discuției despre productivitate. De la companii care interzic accesul candidaților la internet pe parcursul orelor de serviciu până la companii flexibile care încurajează momentele de relaxare și, implicit, accesarea social media pentru a crește nivelul de inovație și creativitate din organizație, modalitățile de gestionare a „problemei” social media sunt infinit de variate.

Căutând resurse și informații pe această temă, am descoperit câteva statistici interesante. Astfel:

– în medie, un angajat petrece 12% din timpul de muncă zilnic accesând aplicații care, la prima vedere, nu fac decât să îi afecteze concentrarea și productivitatea, precum Facebook, Twitter și YouTube (deci, dacă luăm în calcul ziua de muncă de 8 ore adică 480 minute, petrecem aproximativ 57 minute pe zi utilizând aplicații care nu ne fac mai productivi, ba din contră);

– mai îngrijorător este faptul că, în realitate, muncim doar aproximativ 4 ore și 42 minute. Restul timpului este ocupat cu internetul (48%), socializarea cu colegii (33%), treburi personale (30%), telefoane personale (19%), 15% (prânz prelungit sau pauze multiple).

Evident, atunci când conținutul jobului cere accesarea permanentă a internetului și, implicit, a rețețelor sociale, nu mai putem vorbi de timp neproductiv, iar joburile în social media sunt din ce în ce mai frecvente și la noi (după cum arată și ultimele rezultate ale studiului CareerAdvisor și Evensys pe această temă).

Ce facem însă cu productivitatea pentru celelalte joburi? Cât de multă libertate este prea multă?

Voi ce părere aveți?

Mai multe informații despre cum se pierde timpul la birou puteți găsi în acest infografic:

average.worker.slacking_5029161f0941a

 

Sursa infografic: How Much Time Do You Waste on Social Media? [INFOGRAPHIC]    

Comentarii (4)
  1. Steluta Ichimescu spune:

    Buna ziua…articolul devine usor incomplet…Productivitatea muncii inseamna CAT (bani, profit) produc angajatii unei companii pentru aceasta pe parcursul celor 8 ore de lucru…In permanenta veti avea angajati cu randament minim, pentru ca li se ofera un mediu ostil, controlat, foarte bine delimitat, care nu face absolut nimic altceva decat sa blocheze creativitatea…sa luam un exemplu:
    – doi contabili primesc aceeasi sarcina de la seful lor, de indeplinit pana la sfarsitul orelor de program. Unul din ei, care nu are acces deloc la social media si nu fumeaza, va petrece jumatate din timp cautand frustrat o solutie….f greu e posibil sa o si identifice pana la sfarsitul programului si sunt sanse mari sa nu fie fiabila… celalalt coleg, care are acces la social media, internet, este fumator….dovedit va gasi minim doua solutii, eventual mai multe…pentru ca spatiul din minte dedicat atingerii unui obiectiv…nu va fi blocat de nicio limitare venita din exterior (mediul de lucru). Eventual va folosi libertatea din mediul de lucru pentru comparatii/analize…toate acestea aducand numai rezultate positive pentru companie. Cu siguranta, acest al doilea angajat, este mai productiv decat primul..

    • Portal HR spune:

      Multumim pentru comentariu. Articolul prezinta doar niste statistici, fara a omite o judecata vizavi de „timp pierdut” sau „timp câștigat” în social media sau fumând. Nici noi nu credem că putem vorbi despre o ecuație matematică în care fumatul și social media să influențeze clar negativ rezultatul muncii. Ba din contră. :-)Discuția este una complexă și nu am avut nici pe departe pretenția că am epuizat subiectul.

  2. Chiru Mihai spune:

    Pentru o statistica cat mai reala, dar si control utilizarea unui software care sa centralizeze statistica activitatii poate fi util:
    http://www.TeamLog.net/ – Software Monitorizare Angajati.

  3. Silvia spune:

    Ha, ha, am avut curiozitatea sa calculez citeva zile la rind timpul petrecut de un coleg al meu la fumat vs timpul efectiv dedicat activitatilor zilnice de business. A rezultat urmatoarele:
    – 80 minute fumat
    – 30 minute pauza de masa
    – 400 minute dedicate efectiv pentru daily business
    Va asigur ca in cele 400 de minute dedicate activitatilor de serviciu mai dadea ori mai primea in jur de 5 – 6 telefoane carora le aloca in jur de 5 minute (uneori depasea pina la 10 minute).
    Dupa orele 17.30 incepea: iarsi fac ore suplimentare, iarasi ramin peste program… nimeni nu vede cat am eu de munca.
    Sa nu uit, orele suplimentare se plateau 100%.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter