Hot Now

Ce fel de oameni aduci în companie

18 09 2012, Cristi Ariton , 2 comentarii, 3.629 afisari

De cele mai multe ori, şi e bine că e aşa, recrutarea are în centru doar criterii profesionale. Tot ce ne interesează e să aducem în companie oameni cu talentele şi competenţele necesare. În plan secund se doreşte o potrivire între cultura organizaţiei şi valorile candidatului respectiv. În tot acest timp, candidaţii/angajaţii vor continua în mod nemijlocit să îşi dezvolte pasiunile, să îşi contureze mai bine stilul de viaţă, să îşi renegocieze valorile, să lupte, să spere, să fie activi, aspecte care poate nu vor fi cunoscute niciodată de către colegi, şefi, parteneri.

În demersurile lor vor fi artizanii trendurilor care se manifestă la un moment dat într-o societate/entitate socială anume. Cunoaşterea lor oferă indicii noi asupra unor întrebări care dau bătăi de cap specialiştilor în resurse umane: de ce pleacă angajaţii valoroşi? De ce scade angajamentul faţă de companie? Cum putem construi o imagine de bun angajator?

Enumerarea următoarelor trenduri va aruncă o lumină nouă asupra celor care într-un interval de 4-8 ore muncesc pentru sau alături de noi.

Mutant learner” este mai mult un status decât un trend dar prin frecvenţa crescută în comunităţile virtuale îl putem încadra în cea de a doua categorie. Se poate numi aşa o persoană care învaţă continuu şi simte nevoia să împărtăşească şi cu alţii cunoştinţele dobândite.

Maven” este un termen ce caracterizează tendinţa unor persoane de a se poziţiona drept experţi într-un anumit domeniu, ei beneficiind de recunoaşterea celor din jur.

Zenification” este un trend ce exploatează expansiunea ideilor budiste şi care prinde contur şi în România. Biroul trebuie să fie “zen”, atmosfera de lucru trebuie să fie “zen”, în pauze trebuie să putem să ne regăsim “zen-ul”.

Real world liking” este un trend cu geneză în influenţa Facebook-ului asupra comportamentului utilizatorilor săi. Cândva considerat monedă virtuală, “Like-ul” devine indicator în orice tip de evaluare, fie că este vorba de comportament de consum, fie că vorbim de aprecieri interumane.

“TechDomestic”, “Sellsumers”, “Tasksumers”, “Custowners”, “Super-Eco”, “SafetyNet”, “JuiceJitters”, “One-Touch Wonder” sunt câteva din trendurile cu care lista poate continua. Vă invit să parcurgeţi raportul alcătuit de cei de la Trendwatching.com şi să vedeţi exemplele prezentate la fiecare punct.

Tu ce fel de oameni aduci în companie? Cum ar arăta organizaţia dacă ar fi angajaţi reprezentanţii trendurilor de mai sus?

Comentarii (2)
  1. schneider spune:

    Consider ca sabloanele nu ajuta deloc. Eu sunt satul sa vad ca HR-ii propun oameni care se potrivesc ca nuca in pertee doar pentru ca stiu sa minta frumos. Sunt satul de asemenea sa vad ca HR ii resping oameni valorosi care pe urma performeaza si isi fac nume in alte companii, doar pentru ca recrutorul este superficial si pretinde ca aplica metode stiintifice.
    Nu exista metode stiintifice prin care sa determinam daca x sau y este bun sau nu. dar cand lurezi intr-un anumit domeniu, sti daca x sau y se potrivesc.
    Legat de articolul pe care il amintiti ; nu are nimc de-a face cu resursele umane ci cu abordarea pietei, este putin exagerat sa aplicam acelasi model.
    Conform „criteriilor” descrise nu poti angaja pentru ca nu au legatura cu angajarea.
    Cine isi doreste sa aplicate diferite concepte folosite in managementul afacerilor, sa se asigure ca isi gaseste un alt loc de munca.

  2. Cristi Ariton spune:

    Buna, Schneider! Multumesc pentru comentariu. Articolul de fata nu propune noi criterii de recrutare ci doar descrie cum pot fi oamenii pe care ii angajam, ce ii preocupa si ce stil de viata au. Nu crezi ca e interesant sa stim asta?
    Apoi, consider ca e vital ca HRul sa stie foarte bine cum arata si cum trebuie abordata piata, in orice aspect. Daca nu, vor recruta nuci in perete, cum spui tu.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter