Ce rețele sociale folosesc recrutorii
Mitul conform căruia recrutorii și candidații sunt mereu de părți diferite ale baricadei, cu agende și interese care au un potențial major de a intra în conflict sau, în cel mai bun caz, de a compromite comunicarea, nu mai este de mult o noutate. De ambele părți sunt plângeri despre neseriozitatea celorlalți, despre lipsa de transparență în procesul de recrutare, despre modalitatea subiectivă de interpretare a datelor. Și, evident, până la un anumit punct, argumentelor ambelor părți stau în picioare.
Tărâmul recrutării sociale nu este nici el scutit de acest conflict mai mult sau mai puțin deschis, iar rezultatelor unor studii din articolul pe care vi-l recomandăm azi nu fac decât să dovedească acest lucru. Astfel, 78% dintre candidați consideră că au reușit să își găsească un job în principal datorită profilului lor de Facebook (și activității legate de acesta), în vreme ce recrutorii nu acordă nici pe departe o importanță atât de mare acestei platforme sociale, LinkedIn fiind de departe rețeaua în care și prin care găsesc cei mai valoroși candidați.
Iată și câteva motive concrete:
– LinkedIn atrage de 9 ori mai multe aplicații decât Facebook și de 3 ori mai multe decât Twitter;
– Twitter atrage de 2 ori mai multe vizualizări per job decăt Facebook și de 3 ori mai multe aplicații;
– Facebook este rețeaua în care recrutorii sunt cel mai puțin „conectați”, doar 10% o folosesc în combinație cu LinkedIn pentru recrutare.
Află mai multe despre modul în care recrutorii folosesc rețelele sociale citind tot studiul Bullhorn, sau fă click pe Infographic pentru a-l mări:
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam