Secțiune susținută de

Criza din mijlocul… carierei

Portal HR \ Opinia consultantului \ Criza din mijlocul… carierei

Dacă e să ne gândim la etapele firești ale unei cariere profesionale, am putea vorbi probabil despre etapa de inițiere (în care dilema despre alegeri este majoră), despre cea de consolidare (în care preocuparea firească ar trebui să fie pentru acumulare de experiență și competențe specifice), despre etapa de maturitate și, în final, despre cea de încheiere a carierei.

Articolul pe care vi-l recomandăm azi de pe HBR ne-a atras atenția asupra unui aspect interesant și poate prea puțin conștientizat de organizații și liderii lor: este vorba de criza din etapa de maturitate a carierei (similară măcar din punct de vedere al poziționării cu ceea ce în engleză este denumit prin „mid-life crisis”).

Ideea de bază de la care pornește articolul este că organizațiile au nevoie de talente mai mult decât au talentele nevoie de organizații. Și afirmația este cu atât mai relevantă atunci cand ne referim la profesioniștii care au atins un nivel „consistent” de maturitate în meseria pe care o fac și care încep să își pună întrebări despre sens, scop, utilitate etc.

Autoarea pledează pentru importanța unui leadership inspirat și conectat la realitate. Astfel, maturitatea profesională este perioada expusă unor riscuri de derapaj, iar efortul de re-angajare pe același drum poate să fie adesea o piatră de încercare pentru cei de care, de altfel, organizația are nevoie pentru succes. Astfel, pentru a evita crizele de carieră și, implicit, crizele organizaționale la care pot duce „furtunile invidiuale”, liderii ar trebui să se asigure că fac cel puțin câteva lucruri (deși nu neapărat simple):

1. Se poziționează ca modele reale și surse de inspirație.

2. Facilitează gândirea pe termen lung și transparența planurilor de carieră.

3. Recunosc și răsplătesc următorul val de talente.

Citește tot articolul Stopping the Mid-Career Crisis pentru o detaliere a celor 3 aspecte cheie de mai sus și o provocare la identificarea altor modalități prin care leadership-ul de calitate poate evita criza și crizele.

Data articol: noiembrie 10, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam