Secțiune susținută de

Cum potrivesti candidatul cu organizatia

Portal HR \ HR Pedia \ Cum potrivesti candidatul cu organizatia

Multe proiecte de recrutare pornesc de la premiza eronata ca organizatia are nevoie de cel mai bun candidat de pe piata. In realitate, cel mai bun (in termeni absoluti si adesea de competenta/experienta etc) nu este neaparat si cel mai potrivit. Si este vorba aici de o „potrivire” pe mai multe dimensiuni: cu jobul, cu echipa, cu cultura organizationala, cu stilul de management etc.

Articolul de pe ERE al lui Kevin Wheeler pe care vi-l recomandam azi ne-a atras atentia pentru ca detaliaza unul din criteriile esentiale care trebuie avute in vedere in orice proiect de recrutare (si implicit de evaluare), cel de potrivire cu cultura organizationala.

Daca investim timp si resurse in evaluarea competentelor si performantelor, ar trebui sa fim la fel de atenti cand se pune problema evaluarii sistemului de valori al candidatului, oricat de dificil de surprins se dovedeste a fi acesta.

Ca sa potrivim insa un set de valori organizationale (atentie, nu e vorba aici de cele afisate pe pereti, ci de cele practicate zi de zi) cu cele ale candidatului trebuie inainte de toate sa (ne) cunoastem aceste valori si modalitatile prin care ele sunt puse in practica in organizatie.

Asa cum subliniaza si autorul articolului, candidatul intra in contact cu cultura organizationala din primele momente ale procesului de recrutare, iar modul in care este tratat, tipul de raspunsuri pe care le primeste la aplicatiile/nelamuririle sale, calitatea interviului prin care trece etc, toate contribuie la consolidarea unei imagini a companiei in care si-ar putea dori (sau nu) sa lucreze.

Acelasi proces subtil de evaluare de la primul contact are loc si in sens invers. Daca sunt suficient de experimentati in practica interviului, responsabilii HR sau managerii vor reusi sa evite erorile comune in evaluare pentru a putea aduna suficiente informatii utile in procesul ulterior de analiza si luare a deciziei. Intotdeauna, fie ca o constientizam sau nu, decizia se ia prin comparatie, calitatea ei fiind data de masura in care comparam candidatul cu un nivel de asteptari justificate avand in vedere natura postului si nu cu un alt candidat (aparent mai bun sau mai slab).

Revenind la procesul de evaluare a gradului de potrivire cu cultura organizationala, Wheeler face cateva recomandari pe cat de bun simt pe atat de importante pentru performanta ulterioara a candidatului ales:

1. Cunoaste-ti adevarata cultura organizationala.

2. Elaboreaza descrieri realiste ale jobului vacant.

3. Pune la punct si foloseste un sistem de referinte interne si de recomandari.

4. Foloseste retelele sociale pentru comunicarea cu candidatii.

5. Foloseste teste specifice.

Citeste tot articolul 4 Ways to Learn If Candidates Fit Your Culture ca sa descoperi ce este in spatele fiecarei din recomandarile de mai sus si nu uita ca potrivirea candidatilor cu organizatia poate sustine cu succes initiative de imbunatatire a productivitatii, implicare activa in rezolvarea problemelor, dezvoltarea inovatiei si scaderea numarului de plecari din organizatie.

Data articol: iunie 20, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam