Hot Now

Cum să găseşti jobul potrivit

22 02 2013, Career Advisor , Comenteaza, 7.899 afisari

Dacă la prima citire titlul pare să ofere o reţetă rapidă şi de succes, vă atenţionăm că nu o să se întâmple niciun miracol peste noapte. E nevoie de muncă, răbdare, perseverenţă, dar şi anumite circumstanţe fericite care să te ajute să obţii jobul potrivit.

Cu siguranţă, foarte mulţi dintre voi se găsesc în căutarea unui nou job, fie din cauza unor restructurări sau concedieri, fie pentru că pur și simplu vă doriți o nouă oportunitate profesională. Indiferent de motiv, situaţia este (sau are potențial să devină) neplăcută iar perioada căutării pare a fi extrem de lungă, dificilă şi adesea stresantă.

Interviul HBR pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuţie câteva aspecte utile tuturor celor care se află în căutarea unui nou job, dar nu a oricărui job ci a unui job potrivit cu aşteptările, abilităţile şi zona lor de interes profesional. Jodi Glickman, invitata HBR, este membru fondator al companiei de comunicare şi training Great on the job și vorbește despre modalităţile de a găsi un job , dar şi despre cum să ai în vedere anumite oportunităţi de carieră înainte de a începe căutarea efectivă.

Jodi Glickman oferă în interviu, alături de câteva exemple concrete, anumite idei de carieră ce pot fi utile şi inspiraţionale persoanelor aflate într-un impas profesional.

  • Identifică atât punctele tale forte cât şi punctele slabe

Este important să ştii ce anume îţi place, care este domeniul vizat, care sunt ariile unde excelezi, dar şi pentru ce îţi cer oamenii sfatul. Descoperă atât punctele forte cât şi punctele slabe, pune-le în balanţă, apoi gândeşte-te la nevoile tale financiare reale, dar şi la obiectivele profesionale. Este, de asemenea, util să fii realist şi să ai în vedere aşteptările financiare pentru a găsi oportunităţi de carieră care să te ajute în acest sens.

  • Găseşte abilităţi transferabile în alte domenii

De cele mai multe ori, oamenii sunt blocaţi sau setaţi pe anumite poziţii, însă identificarea şi găsirea unor abilităţi transferabile de la o industrie la alta pot conduce către un job potrivit. Se recomandă să faci un pas înapoi şi să te gândeşti ce anume te recomandă pentru jobul dorit şi să descoperi care sunt abilităţile transferabile. De exemplu, o persoană care lucrează bine cu cifrele, însă este atentă la detalii şi a lucrat mult timp ca analist financiar, poate face ceva complet diferit, atâta vreme cât include atenţia la detalii.

  • Visează, dar rămâi ancorat în realitate

Căutarea unui job dorit implică multe vise şi aspiraţii, însă acestea trebuie transpuse în realitatea curentă pentru a nu deveni prea expus riscului de a visa prea mult. Autoarea recomandă 50% din timp dedicat părţii idealiste şi cealaltă parte de 50% pentru investirea în oportunităţi realiste care să conducă la atingerea scopului propus.

  • Acordă-ţi un interval de timp

De cele mai multe ori, situaţia este diferită de la caz la caz, însă trebuie să ştii exact unde te găseşti din punct de vedere financiar în momentul căutării unui job. Acordă-ţi o anumită perioadă de timp şi dacă într-un interval de 3 luni nu găseşti exact ceea ce cauţi, este indicat să accepţi o poziţie conexă cu ceea îşi doreşti, dar şi cu ce ştii tu să faci. Astfel, dai o şansă visului tău.

  • Anunţurile de angajare au doar rol informativ

Din punctul de vedere al intervievatei, rolul anunţurilor de angajare pe parcursul procesului de căutare a unui job este unul minimal, deoarece majoritatea pozițiilor vacante “se completează” prin intermediul oamenilor pe care îi cunoşti şi prin networking constant. Anunţurile de angajare reprezintă doar o bază teoretică şi informativă cu privire la companiile vizate, detalii despre cerinţele şi calificările cerute, urmând ca fiecare să contacteze şi să abordeze direct compania prin trimiterea unui CV.

  • Networking-ul este esențial

Intră în contact cu oamenii din reţeaua ta profesională, dar şi din cercul de prieteni. Află ce fac oamenii, unde lucrează, ce le place, fii informat şi comportă-te ca un fel de detectiv când vorbeşti cu ei pentru a descoperi lucruri care te interesează. Astfel poţi afla informaţii despre noi poziţii vacante şi poţi lua legătura cu un om cheie din organizaţie pentru mai multe detalii. Este important să ştii ce anume vrei să afli, să pui întrebările potrivite şi să primeşti răspunsurile care te interesează, pentru a nu pierde timpul unei alte persoane în mod inutil.

  • Caută resurse de carieră

Dacă consideri că ai nevoie de părerea unui consilier în carieră, însă nu îţi poţi permite financiar, este recomandat să apelezi la mediul online şi să găseşti foarte multe resurse care te pot ajuta. Pentru că informaţia din spaţiul online poate fi adesea copleşitoare, este util să cauţi doar câteva site-uri de carieră sau site-uri de coaching, să le urmăreşti, să descarci diferite instrumente gratis şi să descoperi și alte informaţii utile.

Pentru mai multe recomandări şi exemple oferite, vă recomandăm ascultarea întregului interviu de pe HBR: How to Get the Right Job.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Cea de-a X-a ediție a Conferinței Naționale a Directorilor IT din România, organizată de către Asociația CIO Council România și Revista CARIERE, va avea loc pe 6 octombrie 2022, între orele 8.45-17.00, la Hotel Radisson Blu din București, sala Atlas. Evenimentul va reuni peste 250 de profesioniști și manageri IT, CIOs și COOs, oferindu-le acestora […]

Detalii

Peste 120 de studenți și profesori universitari din toată țara sunt așteptați să se înscrie la cea de-a 6-a ediție a programului FUTURE – Construiește cu pasiune, cel mai complex program de orientare în carieră din România. Timp de 6 luni, studenții – profesorii-  angajatorii SYKES part of Sitel Group® se vor întâlni săptămânal pentru […]

Detalii

Un raport KPMG în România relevă pentru prima dată mixul de remunerare a directorilor executivi, financiari si non-executivi ai companiilor listate la Bursa de Valori, inclusiv tipurile de stimulente sau alte recompense pe termen lung. Analiza KPMG în România “Studiu privind sistemul actual de remunerare a directorilor executivi și a membrilor Consiliilor de Administrație din […]

Detalii

Dacă anii anteriori au adus angajaților provocări sociale și sanitare, anul acesta a venit cu încercări financiare care au pus sub lupă capacitatea românilor de a-și gestiona eficient bugetul. După creșteri succesive ale inflației și sub impactul crizei energetice, 80% dintre angajații români au început să ia măsuri pentru a-și proteja bugetul, anticipând costurile din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter