Talentele organizaționale… evident. 🙂 Când e vorba de acei angajați care fac diferența dintre o organizație de succes și una care abia supraviețuiește, zicala „nimeni nu e de neînlocuit” nu e neapărat un gând inspirat. Chiar și presupunând că oricine poate fi înlocuit, costurile acestui proces riscă să fie suficient de mari cât sa îl facă absolut nedezirabil.
Pornind de la ideea că investim resurse semnificative (de timp, financiare etc) pentru a pune la punct procese de recrutare eficiente și tehnici de atragere a talentelor, articolul pe care vi-l recomandăm azi atrage atenția asupra faptului că nu întotdeauna investim la fel de multe resurse pentru punerea la punct a unor strategii coerente de păstrare a talentelor în organizație.
Ne-a plăcut infograficul care detaliază cele 5 motive pentru care profesioniștii părăsesc organizațiile:
1. Șeful e un nesuferit (ca să folosim un eufemism pentru a traduce termenul „jerk” din engleză).
2. Nu simt că au într-adevar puterea/autoritatea de face lucrurile să se întâmple.
3. Nu doresc să se confrunte cu Jocurile politice din organizație.
4. Eforturile nu le sunt recunoscute suficient (atenție! nu e vorba aici doar de recunoașterea materială!)
5. Compania se „scufundă”.
Pe baza acestui top se poate face o auto-evaluare organizațională cât se poate de corecta, concluzia fiind că, pentru a nu risca să iși piardă talentele, companiile trebuie să se asigure că:
1. Au șefii cei mai buni.
2. Le dau posibilitatea angajaților să își ia singuri deciziile în munca pe care o fac.
3. Reduc cât de mult posibil jocul politic din organizație.
4. Recunosc în permanență eforturile.
5. Comunică din timp și transparent situația financiară a companiei.
Citește tot articolul 5 Ways to Retain Your Top Talent de pe blogul lui Michael Hyatt și descoperă care sunt măsurile de implementat pentru ca cele 5 puncte de mai sus să devină normalitate.
Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director vânzări, vor face parte din echipa de senior management Flanco Mirela Petruș a preluat conducerea departamentului de HR al retailerului Începând cu luna mai, Flanco Retail a extins echipa de senior management a companiei cu doi noi membri. Astfel, Cătălin Cîrnaru, Director operațiuni, și Ionuț Cîrstea, Director […]
DetaliiAutor: Claudia Sofianu, Partener, liderul departamentului de Impozit pe venit si contribuţii sociale, EY România Directiva (UE) 2023/970 din 10 mai 2023, denumită în continuare „Directiva”, reprezintă o inițiativă majoră adoptată de Parlamentul European și de către Consiliu în cadrul eforturilor de combatere a inegalităților de gen. Conform statisticilor furnizate de Eurostat, observăm că o […]
DetaliiFinalul anului universitar înseamnă, pentru mulți tineri, inițierea unui proces de căutare a unui loc de muncă, unii dintre ei fiind la primul demers de acest fel. Companiile fac și ele eforturi să atragă tineri interesați să evolueze pe plan profesional sau să-și înceapă cariera, mai ales în condițiile în care rata de ocupare pe […]
DetaliiExperiența angajaților, parcursul lor în organizație – de la recrutare și până la exit interview -, nevoile acestora într-o piață a muncii post-pandemie, digitalizarea departamentului de HR și integrarea inteligenței artificiale în activitățile angajaților sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating […]
Detalii