Hot Now

De ce să stai 10 ani într-un job

29 01 2013, Career Advisor , Comenteaza, 4.774 afisari

„Chiar așa, de ce?” este probabil prima întrebare care vă vine în minte citind acest titlu, fie că tonul este unul sarcastic (căci, nu-i așa, trăim în epoca vitezei și a sta 10 ani într-un job seamănă foarte mult cu rețeta pentru eșec) sau unul doar curios (sperăm că mai degrabă așa).

Articolul de pe HBR pe care vi-l recomandăm azi încearcă să tragă un semnal de alarmă. El se bazează pe analiza informațiilor statistice de peste ocean cu privire la durata medie pe care un profesionist o mai petrece în zilele noastre într-un job. Rezultatul este, în opinia autorilor (și a noastră, de altfel) îngrijorător: mai puțin de 5 ani (4.6 ani, mai exact). În plus, alte studii arată că 40% din angajați intenționează să își schimbe jobul în următoarele 6 luni. Și dacă asta nu era suficient, un alt studiu concluzionează că peste 69% dintre angajați sunt oricum în căutare pasivă de job cu ajutorul rețelelor sociale.

Nu știm care este situația la noi, dar, bazându-ne pe experiența în consultanță și recrutare de până acum, suntem siguri că nici pe plan local rezultatele unor astfel de studii de „engagement” nu ar fi cu mult mai îmbucurătoare. Sigur, e vorba și de criză care schimbă fundamental modul în care se raporteaza angajatorul la piața muncii (și invers), e vorba de o criză de încredere (poate mai mult decât de una financiară), dar acestea sunt doar posibile explicații care nu rezolvă cu nimic problema.

Revenind la articolul de pe HBR de la care am pornit discuția, autorii subliniază faptul că dincolo de efortul companiilor de a-și menține angajații implicați și fideli, există avantaje evidente și pentru profesioniștii care aleg să rămână un timp mai lung pe o anumită poziție/într-o anumită zonă funcțională. Iată-le pe scurt:

1. Creșterea nivelului de senioritate

2. Oportunități de a ocupa poziții de conducere

3. Stabilitate (cu efect direct în plan personal și profesional)

4. Pachete specifice de beneficii

5. Beneficii mai mari

6. Perfecționare continuă

7. Siguranță oferită angajatorului

8. Flexibilitate

9. Perseverență

10. Un cuvănt de spus pentru viitorul organizației

Evident, un parcurs profesional cu schimbări frecvente (și, din păcate, am văzut adesea profile cu mai puțin de 1 – 2 ani petrecuți într-un job/o companie, un model repetat cu consecvență negativă) afectează performanța, senioritatea, echilibrul și, de ce nu, imaginea/brandul profesionistului. Oricât de mult am vrea să dăm vina pe condițiile pieței în care muncim, dincolo de orice mai intervine și hotărârea de a persevera, de a crește împreună cu organizația și de a nu „abandona corabia” când se anunță nori de furtună la orizont.

Pentru o explicație extinsă a motivelor pentru care 10 ani într-un job se pot dovedi benefici pentru un profesionist, citiți tot articolul 10 Reasons to Stay in a Job for 10 Years.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Cea de-a X-a ediție a Conferinței Naționale a Directorilor IT din România, organizată de către Asociația CIO Council România și Revista CARIERE, va avea loc pe 6 octombrie 2022, între orele 8.45-17.00, la Hotel Radisson Blu din București, sala Atlas. Evenimentul va reuni peste 250 de profesioniști și manageri IT, CIOs și COOs, oferindu-le acestora […]

Detalii

Peste 120 de studenți și profesori universitari din toată țara sunt așteptați să se înscrie la cea de-a 6-a ediție a programului FUTURE – Construiește cu pasiune, cel mai complex program de orientare în carieră din România. Timp de 6 luni, studenții – profesorii-  angajatorii SYKES part of Sitel Group® se vor întâlni săptămânal pentru […]

Detalii

Un raport KPMG în România relevă pentru prima dată mixul de remunerare a directorilor executivi, financiari si non-executivi ai companiilor listate la Bursa de Valori, inclusiv tipurile de stimulente sau alte recompense pe termen lung. Analiza KPMG în România “Studiu privind sistemul actual de remunerare a directorilor executivi și a membrilor Consiliilor de Administrație din […]

Detalii

Dacă anii anteriori au adus angajaților provocări sociale și sanitare, anul acesta a venit cu încercări financiare care au pus sub lupă capacitatea românilor de a-și gestiona eficient bugetul. După creșteri succesive ale inflației și sub impactul crizei energetice, 80% dintre angajații români au început să ia măsuri pentru a-și proteja bugetul, anticipând costurile din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter