Hot Now

Fișa postului: Ce elemente trebuie să cuprindă și de ce trebuie întocmită

25 08 2014, Avocatnet , Comenteaza, 4.144 afisari

Fișa postului este un document anexă la contractul individual de muncă pe care orice angajator trebuie să îl întocmească. Acest act este esențial pentru stabilirea, derularea și încetarea raporturilor de muncă. În plus, conține informațiile necesare unui angajat, astfel încât acesta să își poate desfășura activitatea în condiții normale.

Fișa postului este un document esențial în relațiile de muncă, iar pentru definirea sa trebuie analizat mai întâi ce este postul. Astfel, postul este funcția sau slujba unei persoane prezente la locul de muncă pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, a declarat pentru AvocatNet.ro Corina Neagu, Managing Partner 4Tree. De asemenea, postul indică mai multe sarcini și atribuții caracteristice persoanei care ocupă o poziție sau funcție în cadrul unei companii, pentru care beneficiază de un salariu, a continuat specialistul.

Având în vedere aceste aspecte, fișa postului este, potrivit Corinei Neagu, un document anexă la contractul individual de muncă prin care se definesc principalele sarcini ce caracterizează munca salariatului.

„Fișa postului este un instrument de lucru pentru orice companie și întocmirea ei este obligatorie conform legislației în vigoare. Este unul dintre documentele de formalizare a structurii organizatorice a unei companii. Practic, ea este un document operațional important ce prezintă în detaliu elementele cerute unui salariat pentru ca acesta să-și poată exercita în condiții normale activitatea”, a explicat sursa citată.

Mai mult decât atât, împreună cu regulamentul intern, fișa postului este unul dintre documentele esențiale în stabilirea, derularea și încetarea raporturilor de muncă, a punctat Managing Partner-ul 4Tree.

Fișa postului se întocmește pe baza informațiilor obținute în urma analizei postului și reprezintă un document scris care identifică, definește și descrie postul, vizând sarcinile, condițiile de muncă și responsabilitățile pe care le presupune acesta, a continuat specialistul.

Elementele de bază ale fișei de post

Fișa postului trebuie să cuprindă câteva elemente de bază, printre care se numără denumirea și descrierea postului, codul COR pentru poziția respectivă, unde se încadrează postul în structura organizațională, relațiile pe care le are cel care ocupă postul cu ceilalți angajați ai firmei, precum și aptitudinile necesare pentru ocuparea postului.

Descoperiți toate elementele care trebuie incluse în fișa de post citind tot articolul de Elena Voinea de pe Avocatnet.ro.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter