Orange și brandul de angajator – studiu de caz
Ne place conceptul de brand de angajator, ne place că putem prelua şi folosi în HR concepte din marketing şi relaţii publice. Dacă de cele mai multe ori subiectul se oprea la o abordare teoretică, acum încep să se înmulţească şi practicile, politicile concrete de employer branding.
Un exemplu în acest sens în mediul corporativ autohton este dat de Orange. Este pentru prima oară când o companie îşi arata deschiderea spre public (pe mediile sociale virtuale) prezentându-şi audio-foto-video toate departamentele (după 5 ani de la un interviu despre Employer Brand acordat de un specialist în comunicare al Orange). Reţelele sociale folosite sunt Facebook şi YouTube, accentul căzând pe prima.
Am observat o strategie interesantă în prezentarea conţinutului multimedia: anunţ/introducere, apoi distribuirea unui material video şi în cele din urmă postarea unei galerii de poze cu descrieri semnificative. În multe ipostaze se face apel la o practică nouă în producerea de conţinut pentru mediile virtuale: content gamification (provocări, întrebări, teste).
Vă invit să analizaţi pagina de Facebook şi contul de YouTube aparţinând Orange România, să surprindeţi elemente ale brandului de angajator, simbolistica folosită, elementele de regie, comportamentul fanilor, reacţiile moderatorilor.
Constatările mele:
1) Se construieşte masiv, dar “Orange Facebook Team” mai are de lucrat la partea de community management şi în special la implicarea în conversaţii (prezenţa foarte mică a reprezentanţilor Orange).
2) Prea mult “corporate branding” în defavoarea “employer branding”. Ştiu că sunt interconectate, dar mi-ar fi plăcut să văd mai mult HR şi mai puţin marketing.
3) Folosirea unui limbaj autentic (specific canalului de comunicare) are un efect relaxant (de exemplu: “@work”, emoticoane, exprimare directă şi informală).
4) Foarte puţină participare din partea angajaţilor Orange în distribuirea conţinutului postat (nu au fost cooptaţi drept ambasadori în promovarea mesajului companiei?).
Urmăresc cu interes prezența Orange în mediile sociale virtuale şi sper că din ce în ce mai multe companii să îi urmeze exemplul. La rândul lor, platformele sociale sunt pline de oportunităţi pentru o mai bună comunicare între client/posibil angajat şi companie.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam