Hot Now

Procter & Gamble concediază 1600 angajați

01 02 2012, Portal HR , 2 comentarii, 6.397 afisari

Știrea despre concedierile în masă anunțate de Procter & Gamble a făcut ieri înconjurul lumii și al internetului. Decizia pare să fi fost luată pornind de la necesitatea de a reduce bugetul actual de publicitate al companiei, în contextul în care social media (și mai precis Facebook) și Google par să ofere modalități mult mai ieftine (pe alocuri chiar gratuite) de a face lucruri care până acum costau bani grei.

Concluzia specialiștilor este că, în sfârșit, gigantul FMCG a conștientizat faptul că strategia de marketing în virtutea căreia funcționează nu este una sustenabilă pe termen lung, fiind necesare schimbări majore. Mai precis, se vorbește despre o trecere de la ceea ce în literatura de specialitate este denumit prin sintagma „outbound marketing” la „inbound marketing”.

Iată, așadar, că fenomenul social media începe să fie recunoscut și acceptat la adevărata sa dimensiune, deși există riscul ca multe companii să cadă acum în capcana ideii conform căreia publicitatea este gratuită în aceste medii. De fapt, necesitatea integrării inspirate a canalelor de marketing rămâne valabilă și benefiile unei strategii de publicitate prin social media nu apar peste noapte.

Revenind însă la anunțul companiei de a face concedieri în masă, nu putem să nu ne gândim la semnalul de alarmă pe care această acțiune îl trage pentru specialiștii în marketing și modul în care social media și, în general, universul 2.0 începe să își pună amprenta asupra seturilor de competențe relevante… în marketing și nu numai.

Comentarii (2)
  1. Pato Basil spune:

    Poate isi vor indrepta atentia si catre bloguri, marii jucatori de pe piata publicitatii! Ar fi bine, atat pentru ei cat si pentru noi…

Adauga comentariu

Cele mai noi

În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât în cazul bărbaților (82% vs 78%), în vreme ce în alte țări europene se poate observa situația opusă, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție. „Randstad România Employer Brand 2022 ne oferă și în acest an perspective valoroase, date de o […]

Detalii

90 elevi de liceu din clasele a 11-a și a 12-a din toată țara au parte de sesiuni de mentorat cu profesori universitari și studenți ce îi ajută să ia decizii conștiente legate de alegerea facultății. Elevii beneficiază de sesiunile de mentorat gratuit ca parte din programul FUTURE Student ediția PEPCO România ce îi ajută […]

Detalii

În cadrul evenimentului dedicat profesioniștilor din domeniul IT, vorbim despre noua realitate în lumea digital: Totul se mută în cloud, de la sistemele de bază tranzacționale, la PBX și CCTV. Analytics și BI devin instrumente obișnuite pentru C-level, instrumentele de inteligență artificială reprezintă noul standard, în timp ce construirea în platformele Digital Twin pentru optimizarea […]

Detalii

PepsiCo, companie globală care deține mărci precum PepsiMAX, Lay’s, Doritos și Quaker, lansează o nouă ediție a programului de internship pentru studenți „Dare to Do More” în Europa. Competiția desfășurată integral online invită studenții, proaspeții absolvenți și tinerii cu până la trei ani de experiență din întreaga regiune să își valorifice abilitățile antreprenoriale și să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter