Hot Now

Promovarea și rolul planului de carieră

02 10 2014, Cristina Otel , Un comentariu, 5.378 afisari

Îmi aduc şi acum aminte de reacţia surprinzătoare a unora dintre colegi în momentul în care au aflat acum mai bine de un an că am fost promovată. Mă întrebau dacă mă aşteptam să se întâmple asta şi dacă eram suprinsă.

Promovarea nu e un cadou, ci o recunoaştere a muncii depuse până atunci şi a rezultatelor obţinute.

Planul de carieră este al tău şi vizează atingerea unui obiectiv important pentru tine. Nu te aştepta ca managerul să îţi propună promovarea şi să îţi facă planul de carieră. Responsabilitatea nu e a lui, ci a ta. Rolul lui e să te sprijine, în măsura în care poate, în atingerea obiectivelor şi să te îndrume în proces.

Aşadar, dacă îţi doreşti să ocupi o poziţie mai înaltă în companie, fii pregătit să munceşti pentru asta.

Plecând de la premisa că rolul pe care ţi-l doreşti există în department sau în companie, poţi începe prin a-ţi forma o imagine clară despre ce ţi-ai dori să faci şi prin a defini un obiectiv clar.

Discută-l cu managerul tău şi află cum ai putea ajunge acolo. Care sunt cerinţele unui astfel de rol? De ce abilităţi ai nevoie? La ce ar trebui să lucrezi? Ce constrângeri există?

După o discuţie iniţială, gândeşte-te la idei de proiecte, la modalităţi de a te implica, de a-ţi creşte vizibilitatea, de a dezvolta competenţele necesare şi stabileşte-ţi niste obiective mai mici, subordonate celui de carieră.

Întâlneşte-te cu managerul tău să confirmaţi ideile respective, termenele de timp şi să ajustaţi planul dacă e nevoie.

Apoi, apucă-te de treabă, ia obiectivele pe rând şi stabileşte întâlniri periodice pentru a discuta progresul făcut, obstacolele întâlnite.

Decizia finală de a fi promovat nu îţi aparţine. Ce ţine de tine, însă, este să te asiguri că îndeplineşti toate cerinţele pentru ca ea să se întâmple.

Succes!

Comentarii (1)
  1. […] Articol publicat pe PortalHR. […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

Peste jumătate dintre angajații români (59%) sunt îngrijorați de impactul incertitudinii economice asupra siguranței locului de muncă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, aflat la a  douăzecea ediție. O treime (33%) dintre aceștia sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, procent care crește la 43 % în cazul celor cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani. „Ediția […]

Detalii

Compania Huawei este recunoscută ca angajator de top în România pentru prima oară și pentru a patra oară consecutiv în Europa, în cadrul Top Employers 2023 anunțat recent.  Obținerea certificării Top Employer demonstrează angajamentul organizației de a contribui la o lume mai bună pe piața forței de muncă, care se manifestă prin excelență în politicile […]

Detalii

2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% […]

Detalii

Tot mai mulți se plâng de lipsa de pregătirea a noilor generații, însă foarte puțin se adaptează nevoilor lor „Tinerii de azi au nevoie de activități practice și vor teoria doar ca suport.” +1200 tineri și profesori din toată țara au beneficiat de programul ce a inovat educația 72% dintre tinerii de azi regretă că […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter