10 ani de Mindit Consulting, pionieri in background screening in Romania
Mindit Consulting aniversează 10 ani de pionierat în Background Screening in Romania, prilej cu care subliniază importanța transparenței în mediul de business romanesc.
Cum a inceput povestea Mindit Consulting
În urmă cu 10 ani, Mindit Consulting a fost înființată ca raspuns la nevoia companiilor au înțeles cat de importantă este protejarea și siguranța angajaților și a clienților, îmbunătățirea procesului de recrutare și, mai ales, protejarea reputației companiei. Astfel, misiunea noastră a devenit aceea de a contribui la creșterea transparenței și a nivelului de încredere și onestitate în mediul de afaceri romanesc.
Fata de acum 10 ani, cand piata nu stia ce reprezinta acest tip de verificari, piata s-a dezvoltat in mod constant iar acum mai toate companiile au constientizat, la nivel de mentalitate necesitatea de a face background checks printr-un partener cu expertiza si de incredere.
Nevoia de background screening: Cât de bine îți cunoști candidații și angajații?
Conform unui studiu din 2022, costul mediu al unui “bad” hire este de 30% din salariul anual, ca să nu mai vorbim de costuri suplimentare și impact reputațional.
Știm deja că performanța și progresul organizațiilor depind tot mai mult de calitatea și compatibilitatea capitalului uman, de inteligența, creativitatea, contribuția și colaborarea oamenilor pe care îi recrutăm, îi selectăm și îi integrăm în companiile noastre.
Dar cât de bine reușim să îi cunoaștem pe cei pe care îi invităm să ni se alăture?
Cât de adevărate sunt informațiile pe care ei le pun în CV?
Cât de solide sunt experiențele lor profesionale anterioare?
Cât de compatibili sunt ei, ca personalitate, comportament, valori și credințe cu cultura noastră?
Cum reușim să aflăm informațiile-cheie despre ei, pe care nu le putem afla, verifica și valida într-un interviu, o recomandare, un profil de Linkedin sau într-un CV?
Cum facem să fim siguri că oamenii care se alătură echipei noastre sunt cei potriviți pentru planurile noastre?
Statistici și cercetări recente estimează că peste 40% dintre candidații la posturi din categoria White Collar prezintă CV-uri cu informații false sau denaturate și recomandări care nu sunt obiective. Un număr uriaș de candidați elimină sau cosmetizează informații importante și relevante despre cariera, educația și performanțele lor anterioare.
Implanturile nepotrivite în cadrul echipelor și organizațiilor produc deseori tensiune, disfuncții, conflicte interne, evenimente și atitudini toxice și compromit astfel cultura organizațională, orientarea către creativitate și inovație, dar și climatul pentru performanță.
Organizațiile inteligente verifică riguros și corect candidații, reușind astfel să construiască echipe solide, puternice și armonioase, în care profesioniștii potriviți colaborează eficient și dezvoltă afacerea în mod sănătos și durabil.
Astfel că una dintre metodele cele mai performante și eficiente de a selecta cei mai potriviți candidați pentru organizațiile noastre este background screeningul.
Ce spun clienții din industriile partenere
Ne adresăm fiecărei industrii, practic tuturor organizațiilor care recrutează indiferent de domeniul de activitate, însa cu precădere deservim industriile de IT, Software, BPO, Pharma, Banking, Services, Hospitality, unde sunt și cei mai mulți clienți din portofoliul Mindit Consulting.
Mai jos, avem un testimonial al unui client din industria IT:
Serviciile Mindit pe care le folosim pentru entitatea noastră din Romania sunt la nivelul celor din alte țări în care activăm. Considerăm că prin sprijinul oferit am reusit să filtrăm foarte bine angajații și să avem o retenție de 97% pentru anul 2022, ceea ce într-o companie de IT din Romania este cel mai bun indicator de performanță în relația cu angajații.
Beneficiile si evoluția serviciilor de background screening
Echipa noastră de experți în background checks livrează calitate si eficiență, proactivitate și profesionalism în procesul de screening și de raportare, conform celor mai înalte standarde de integritate. Un alt beneficiu important pe care îl au clienții noștri este minimizarea costurilor din recrutare și retenție și a riscurilor de reputație pentru brandul de angajator, un criteriu din ce în ce mai important în selecția unei companii din partea candidaților.
Credem cu tarie că background screeningul va deveni un must în urmatorii 3-5 ani și în organizațiile din Romania, asa cum se intamplă în State Unite ale Americii si în Europa. Observăm că din ce in ce mai multe organizații implementează procesul de background screening în politicile interne de HR avand în vedere focusul constant asupra recrutarii și integrarii sănătoase de candidați potriviți în echipele și culturile interne.
În anumite țări din UE si SUA, procesul de background screening este reglementat local, astfel că ne dorim să facem primii pași înspre adaptarea legislației din Romania pentru a sprijini ca practică obligatorie și a integra background screeningul în procesul standard de recrutare.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam