Hot Now

10 gesturi care pot “omorî” o echipă

13 03 2013, Ana Glavce , 10 comentarii, 16.718 afisari

Ești “leader”? Vrei să ucizi spiritul de echipă? Nu trebuie să imaginezi strategii complicate – iată o listă de lucruri simple prin care îți poți atinge rapid “scopul”:

1. Nu pierde vremea explicându-le celor din echipa ta ce aștepți de la fiecare și nici nu-ți bate capul cu agrearea unui sistem de lucru comun;  lasă-i să se descurce – ai șanse să intre rapid în conflict unii cu alții (iar tu, “leaderul”, poți oricând spune cu seninătate că ai avut încredere în capacitățile lor de a se auto-organiza).

2. Tratează orice feedback sau sugestie cu maximă relaxare:  nimeni nu are nevoie de părerea nimănui.

3. Ai grijă să transmiți clar semnale despre faptul că pe unii membri ai echipei îi preferi altora (trimite selectiv corespondența, stabilește întâlniri separate cu cei “de nădejde”. Poți merge încă și mai departe: stabilește legături extra-profesionale cu unii, în timp ce pe ceilalți exclude-i din orice formă de comunicare neobligatorie).

4. Nu ezita să vii în mijlocul echipei cu problemele tale personale: învață-i că ai zile bune și zile proaste, iar ei trebuie să înțeleagă că sunt momente în care pot vorbi și momente în care este mai bine să tacă.

5. Fii imprevizibil: timpul tău este limitat și prețios; dispoziția ta este în permanentă schimbare; nu-i lăsa să știe exact când ești disponibil și când nu. Fă-i să simtă că sunt la dispoziția ta, indiferent de prioritățile lor.

6. Simte-te liber(ă) să reacționezi cu furie la greșeli; penalizează prompt și zgomotos orice abatere de la așteptările tale (chiar dacă acestea nu au fost clar declarate).

7. Nu ezita să formezi “coaliții”- construiește-le si apoi distruge-le în funcție de interesele de moment; nu ezita să comentezi în discuții private, comportamente/ decizii ale șefilor sau ale altor membri ai echipei.

8. În caz că unul dintre membrii echipei face o greșeală, nu ezita să-i preiei munca pentru a dovedi că în final ești singurul/ singura care poate duce lucrurile la bun sfârșit.

9. Nu asculta problemele nimănui: nu suntem la muncă pentru a pierde vremea cu prostii; cere să fii ascultat: problemele tale sunt extrem de importante.

10. Nu explica motivele deciziilor tale: ești cel care conduce, știi cel mai bine și nu trebuie să “dai socoteală” nimănui;

Lista este departe de a fi exhaustivă. Mă veți întreba desigur, de ce ar dori un leader să-și demotiveze echipa?  Evident că nimeni nu-și poate propune în mod conștient așa ceva! Cu toate acestea, asemenea comportamente apar, iar cei care le practică se plâng adeseori de faptul că sunt urmăriți de ghinion: în intreaga lor viață profesională au au avut a face numai cu subordonați “incapabili” să lucreze într-o echipă…

Comentarii (10)
  1. Cristi Ariton spune:

    Legat de punctul 8 am întâlnit ceva cinic: liderul deleaga sarcinile ca mai apoi sa le preia cand sunt aproape gata, pentru a primi tot creditul. Furtul rezultatelor si premiilor distruge o echipa.

  2. d spune:

    O completare la punctul 4. S-a creat falsa impresie – ce se perpetueaza de la generatie la generatie – ca nu ai voie sa simti/manifesti emotie la locul de munca.

    Am impresia ca articolul este scris de amatori ce copiaza tot ce citesc despre cultura organizationala de tip american – care are si bune si rele.

    • Ana Glavce spune:

      @ d: departe de mine sa sustin ca emotia nu are ce cauta la locul de munca, sau ca poate fi lasata acasa 🙂 de curand ziceam ca daca e sa ceri asta cuiva, e ca si cum i-ai spune sa-si lase o mana acasa 🙂

      Cat despre impresia de amator fascinat de cultura americana, daca asta e perceptia or fi si motive pentru ea 🙂 multumesc frumos pentru feedback, oricum 🙂

  3. alexandra c spune:

    in tot ceea ce se spune in cele 10 puncte …se vede foarte clar lipsa de originalitate in asimilarea culturii organizationale.

  4. maria cantoreanu spune:

    nici nu vreau sa imi imaginez cele 10 porunci mentionate si care ,sunt urmarile acestora intr-o companie multinationala.cat despre punctul noua…atata timp cat nu asculti problemele celor din jur , consider ca munca in echipa este neconstructiva si intotdeauna vor aparea nemultumiri.
    este ceea ce de obicei se impune atunci cand este vorba de gesturi , mai marunte sau mai importante in esenta , fara a se tine cont de faptul ca echipa are la randul sau probleme ; financiare , sentimentale samd.
    oricum ma gandesc ca ar trebui sa adaptam regulile impuse la nivelul de percepere al fiecaruia dintre cei care constituie o echipa.

  5. stefan spune:

    Da,asa este.Toate aceste 10 puncte de vedere sunt adevarate.Am,avut ocazia sa lucrez la o companie formata din10 oameni si credeti-ma ca patronul respectiv le avea pe toate si inca peste.Era ca un mic cuib de vipere,ma duceam a lehamite la lucru si asteptam sa plec cat mai repede.Felicitari pentru articol!

  6. marian maniu spune:

    dar ce te faci atunci cand ti-e lehamite de mai toti sefii tai?
    lasi naibii cele zece puncte agatate de gatul lor si te duci cat vezi cu ochii…
    in alta parte, dar atentie!
    odata ajuns in alt loc s-ar putea sa dai peste prietenii sefilor tai…aceleasi mofturi , aceleasi personaje duplicitare.
    si viperele…de la cele mature si pana la cele mai mici…tot isi vor cuibari trupul reptilian , rece peste oriunde vor pofti!

  7. maria cantoreanu spune:

    inainte de toate fii om…

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter