Secțiune susținută de

10 gesturi care pot “omorî” o echipă

Portal HR \ Actual \ 10 gesturi care pot “omorî” o echipă

Ești “leader”? Vrei să ucizi spiritul de echipă? Nu trebuie să imaginezi strategii complicate – iată o listă de lucruri simple prin care îți poți atinge rapid “scopul”:

1. Nu pierde vremea explicându-le celor din echipa ta ce aștepți de la fiecare și nici nu-ți bate capul cu agrearea unui sistem de lucru comun;  lasă-i să se descurce – ai șanse să intre rapid în conflict unii cu alții (iar tu, “leaderul”, poți oricând spune cu seninătate că ai avut încredere în capacitățile lor de a se auto-organiza).

2. Tratează orice feedback sau sugestie cu maximă relaxare:  nimeni nu are nevoie de părerea nimănui.

3. Ai grijă să transmiți clar semnale despre faptul că pe unii membri ai echipei îi preferi altora (trimite selectiv corespondența, stabilește întâlniri separate cu cei “de nădejde”. Poți merge încă și mai departe: stabilește legături extra-profesionale cu unii, în timp ce pe ceilalți exclude-i din orice formă de comunicare neobligatorie).

4. Nu ezita să vii în mijlocul echipei cu problemele tale personale: învață-i că ai zile bune și zile proaste, iar ei trebuie să înțeleagă că sunt momente în care pot vorbi și momente în care este mai bine să tacă.

5. Fii imprevizibil: timpul tău este limitat și prețios; dispoziția ta este în permanentă schimbare; nu-i lăsa să știe exact când ești disponibil și când nu. Fă-i să simtă că sunt la dispoziția ta, indiferent de prioritățile lor.

6. Simte-te liber(ă) să reacționezi cu furie la greșeli; penalizează prompt și zgomotos orice abatere de la așteptările tale (chiar dacă acestea nu au fost clar declarate).

7. Nu ezita să formezi “coaliții”- construiește-le si apoi distruge-le în funcție de interesele de moment; nu ezita să comentezi în discuții private, comportamente/ decizii ale șefilor sau ale altor membri ai echipei.

8. În caz că unul dintre membrii echipei face o greșeală, nu ezita să-i preiei munca pentru a dovedi că în final ești singurul/ singura care poate duce lucrurile la bun sfârșit.

9. Nu asculta problemele nimănui: nu suntem la muncă pentru a pierde vremea cu prostii; cere să fii ascultat: problemele tale sunt extrem de importante.

10. Nu explica motivele deciziilor tale: ești cel care conduce, știi cel mai bine și nu trebuie să “dai socoteală” nimănui;

Lista este departe de a fi exhaustivă. Mă veți întreba desigur, de ce ar dori un leader să-și demotiveze echipa?  Evident că nimeni nu-și poate propune în mod conștient așa ceva! Cu toate acestea, asemenea comportamente apar, iar cei care le practică se plâng adeseori de faptul că sunt urmăriți de ghinion: în intreaga lor viață profesională au au avut a face numai cu subordonați “incapabili” să lucreze într-o echipă…

Data articol: martie 13, 2013

Sunt un om; restul sunt detalii: de 15 ani învăţ să fiu un HR bun, de 16 ani învăţ să fiu o mamă bună, de 45 de ani învăţ tot ce pot învăţa şi sper să nu ma opresc încă 45 de ani de acum înainte! Am urmat tradiţia familiei, devenind biolog; la un moment dat, am realizat că drumul meu profesional trebuie să fie altul şi am pornit în căutarea lui; din fericire, se pare că l-am găsit.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam