Hot Now

10 sugestii pentru refacerea CV-ului

23 04 2012, Career Advisor , 6 comentarii, 11.346 afisari

Valentin ne-a întrebat:

Până acum, de fiecare dată când mi-am căutat job, am trimis aplicații prin site-uri de joburi unde trebuie să îți faci CV-ul după un anumit format. Aș vrea însă să aplic și la joburi care nu sunt pe site-uri și nu știu dacă pentru asta ar trebui să refac CV-ul.  Cum să îmi refac CV-ul ca să îl fac cât mai ușor de citit pentru un potențial angajator și cât mai atrăgător?

Noi îi răspundem:

Suntem de părere că pentru a aplica la joburi care nu sunt postate pe site-uri cu anunțuri este de dorit să ai un CV într-un format cât mai atractiv pentru angajatori și mai ușor de parcurs. În acest sens, iată câteva sugestii:

1. Dacă vei menționa cunoașterea limbii engleze la nivel avansat/bun, încearcă să îl redactezi direct în această limbă. Sunt foarte puține situațiile în care va trebui să trimiți CV-ul atât în română cât și în engleză (mai ales dacă o cunoaștere bună a limbii engleze este un filtru de selecție pentru poziția la care aplici).

2. Alege un format cât mai aerisit, bine aliniat, cu liste, menționând pe prima pagină doar datele de identificare și contact (nume, prenume, număr de telefon și adresă de mail) și continuând cu experiența efectivă.

3. Pentru fiecare loc de muncă încearcă să menționezi perioada de timp lucrată, numele companiei (descrierea nu este necesară decât daca este vorba de un nume foarte puțin cunoscut, eventual poți menționa doar domeniul de activitate și orașul (în paranteze), nu uita de titulatura poziției, principalele responsabilități (enumerate sub formă de lista, nu mai mult de 3 – 5) și principalele realizări (tot sub formă de listă, 2 – 3 pentru fiecare job, dacă există).

Este important ca toate informațiile pe care le incluzi să fie despre tine și nu despre activitatea departamentului sau companiei în care ai lucrat. Evită exprimările lungi, de tip compunere, utilizează mai degrabă enumerările semnificative și sugestive care pot convinge un potențial angajator despre avantajele pe care experiența ta i le poate aduce.

4. Nu include numele persoanelor care pot da recomandări în CV. Acestea îți vor fi solicitate la momentul potrivit.

5. Nu include informații despre salariu sau alte beneficii. Acestea fac obiectul unei discuții confidențiale într-o etapă avansată a unui proces de recrutare.

6. După enumerarea invers cronologică a locurilor de muncă, menționează ultima instituție de învățământ absolvită și eventuale programe de training care contribuie la consolidarea profilului tău profesional. Structura ar trebui să fie asemănătoare: date/perioade de timp, nume instituție, curs/facultate absolvită.

7. Menționează apoi alte competențe/abilități concrete: limbi străine, permis de conducere, utilizare calculator etc.

8. Nu aglomera CV-ul cu comentarii despre abilitatea de lucru în echipă sau alte competențe soft. Acest gen de informatii sunt mai degrabă dovedite pe parcursul interviului și nu fac decât să încarce inutil CV-ul.

9. Nu uita să verifici corectitudinea informațiilor incluse în CV, atât prin raportarea la realitate cât și prin filtrul gramatical și ortografic.

10. În principiu, dacă ai 2 – 3 ani experiență, nu ai de ce să depășești 2 pagini. Doar pentru un număr mai mare de ani de experiență și proiecte complexe se justifică un CV de 3 pagini. Orice depășește 3 pagini riscă să plictisească și să nu fie citit.

Comentarii (6)
  1. Andreea spune:

    Interesant articol, dar un CV in format european va depasi in mod cert 2 pagini (ma refer la persoanele care au experienta evident).

  2. Andrei-Cezar spune:

    Dragii mei „postaci”

    1. Incurajati prostia. In momentul in care un cv mai mare de 3 pagini spuneti ca nu va fi citit, inseamna ca se doresc imbecili.

    2. Cv-urile in limba engleza nu vor fi citite, deoarece foarte putine persoane din HR „le au” cu limba engleza.

    3. A nu include persoanele care te pot recomanda in CV este exact ceea ce se cauta, adica oameni fara viitor. Bineinteles ca in momentul in care ai 10 persoane care te pot recomanda, si nivelul salarial cerut creste exponential, nu?

    Bineinteles ca atata timp cat targetul de persoane cautate este low-level ( asta include si salarizarea ), dati asemenea sfaturi. Banuiesc ca si pentru spalat vase ai nevoie de un CV de cel putin o pagina, daca nu doua. Un profesor universitar sau un doctor cate pagini trebuie sa scrie in CV? Banuiesc ca dupa mintea postacilor, maxim trei, pentru faptul ca altfel „risca sa nu fie citit”

    M-am stricat de ras citind articolul dvs. Multumesc.

    • Portal HR spune:

      @Andrei-Cezar, ne bucuram că ți-am oferit un motiv de relaxare azi. Fiecare are dreptul la un punct de vedere, al nostru vine după mai mult de 15 ani de experiență în recrutare, cu clienți și candidați inteligenți. Evident, fiecare are dreptul să aleagă cum și pe câte pagini „se povestește”.

  3. Adriana spune:

    De acord cu Andreea – articolul este extrem de interesant si ajutator, in acelasi timp.

    Exista un singur lucru cu care nu prea sunt de acord ( stiu, e fix problema mea dar sper sa ma puteti „lumina” ) – cu ce „strica” includerea referintelor in CV?

    Ma gandesc eu ca, daca as aplica pentru un post, pe langa informatiile necesare, n-ar strica sa pun si referintele – daca CV-ul meu e bun, a captat atentia si recrutorul e interesat, in loc sa ma sune pentru referinte ( nu e mult timp, cateva minute, dar stim cu totii ca timpul este pretios), mai bine suna / se intereseaza direct, nu?

    Nu vreau sa par deplasata, dar parerea mea e ca fiind acolo, automat ne dam acordul ca acele persoane sa fie contactate.

    Mentionez ca nu stiu exact ce se intampla atunci cand un candidat e chemat la interviu ( daca se verifica referintele inainte de a fi chemat la interviu sau dupa).

    Cu stima,

    Adriana

    • Portal HR spune:

      @Adriana, multumim pentru comentariu. Verificarea referintelor se face (de regula) la finalul procesului de recrutare si doar pentru candidatii de pe lista scurta. Nu ar avea nimeni timp sa verifice referinte pentru toti candidatii care isi trimit aplicatia, nici macar pentru cei care „par” sa se potriveasca cerintelor postului.

  4. Nicoleta spune:

    In general, referintele sunt verificate pentru posturile de midle management si mai putin pentru restul. Oricum, anterior verificarii referintelor trebuie obtinut acordul candidatului.

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter