Hot Now

13 pași către un profil LinkedIn reușit

30 10 2014, Cristina Otel , Comenteaza, 9.017 afisari

Înainte de a-ți face un profil, îți recomand să te gândești bine de ce ai nevoie de el. Tu de ce ai vrea să fii pe LinkedIn? Poate vrei doar să fii conectat cu cât mai multe persoane din domeniul tău, poate cauți un job sau poate cauți oportunități de colaborare…

LinkedIn poate fi un canal de comunicare foarte util, dacă e folosit cum trebuie.

Presupunând că ai deja cont, când l-ai accesat ultima oară? Dacă cineva intră pe profilul tau, ce va găsi acolo?

Dacă tot ai investit timp în a-ți crea un profil, asigură-te că e unul complet și atractiv. S-ar putea să dureze – nu te grăbi și gândește-l în termeni de calitate, nu cantitate.

Iată care sunt câteva din recomandările de bază pentru a avea un profil de LinkedIn care să atragă atenția.

1. Fă-ți profilul vizibil – ajută-i pe oameni să te găsească și crește-ți astfel rețeaua de conexiuni.

2. Adaugă o poză de profil – una profesională, actuală, plăcută.

3. Actualizează informațiile despre job-ul tău curent – dacă ți-ai schimbat funcția, job-ul, compania, informația ar trebui să apară și pe profilul tău. Un loc deseori trecut cu vederea este acel Headline/Titulatură, aflat chiar sub nume. Acest câmp se completează automat cu funcția curentă pe care o menționezi, însă poate fi modificat pentru a atrage mai multă atenție. Folosește-l, deci, pentru a include cuvinte cheie care cresc șansele ca numele tău să apară în căutări pe LinkedIn.

4. Dacă ai un site sau un blog, nu uita să adaugi pe profilul tău și link-ul către el.

5. Scrie un sumar care să atragă atenția – dar nu la persoana a 3-a! Am văzut multe rubrici în care persoanele își începeau povestea cu “X is a talented and …” E profilul tău, comportă-te ca atare.

6. Descrie principalele responsabilități de la locul de muncă și adaugă pentru fiecare rol avut și câteva realizări.

7. Folosește secțiunea de Projects ca să descrii proiectele în care ai fost implicat și explica rolul tău.

8. Skills & endorsements – Poate fi o secțiune valoroasă. E bine să menționezi competențele principale pe care le ai, însă nu te baza foarte mult pe zecile de endorsements primite. Deși intenția celor de la LinkedIn când au adăugat opțiunea a fost una bună, oamenii au făcut exces oferindu-le tuturor pe pricipiul “îți dau endorse ca să îmi dai și tu înapoi”. Rezultatul final, avem toți o grămadă de endorsements de la oameni care nu știu prea multe despre abilitățile noastre, așa că nu valorează prea mult.

9. Cursuri și certificări – E o altă secțiune pe care o poți folosi, dar selectează ce e important, mai ales când înșiri cursurile la care ai participat.

10 . Înscrie-te în grupuri relevante și participă activ la conversații – Grupurile sunt un mijloc bun de promovare a brandului tau, a experienței tale, a părerilor pe care le ai despre diferitele subiecte de discuție. Participă la conversații – îți poți crește vizibilitatea semnificativ.

11. Oferă și obține recomandări – recomandările ar fi bine să vină din partea unor persoane care te cunosc bine, cu care ai lucrat împreună și care pot da informații relevante despre tine și experiența ta. Când recomanzi pe cineva, fă-o pentru că te-a impresionat când ați lucrat împreună, nu pentru a obține apoi o recomandare la rândul tău. Oferă detalii concrete ale colaborării voastre.

12. Conectează-te cu persoane din industria sau domeniul care te interesează – Pe cât posibil, trimite invitații personalizate.

13. Urmărește companiile care te interesează – poți să fii astfel la curent cu noile job-uri pentru care recrutează, dacă ești în căutări.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În pandemie, munca la domiciliu nu mai este un moft ci o opțiune viabilă pentru majoritatea companiilor. Pentru că știm că, oricât de mult ne-ar ajuta tehnologia să ne reinventăm modul de a munci, în realitate lucrurile sunt mult mai dificile decât par la prima vedere, vă recomandăm azi o lectură utilă de la Editura […]

Detalii

Pandemia actuală are un impact asupra economiei la nivel global, iar domeniul construcțiilor nu constituie o excepție. Potrivit unui studiu demarat de IBC Focus, lider de piață în monitorizarea șantierelor din România, pe un eșantion de peste 300 de companii active în domeniu, 31% dintre respondenți estimează că în perioada următoare va crește rata șomajului. […]

Detalii

Supermarket, miercuri, 25 martie, ora 10.00, adică cu două ore înainte de ora de început a interdicției de circulație liberă. Magazinul plin, toți angajații văzându-și liniștiți de treabă, aranjând marfa pe rafturi, făcând curățenie, glumind, o oază de normalitate Mersul la cumpărături rămâne zilele astea una dintre puținele situații care amintesc de viața normală, înainte […]

Detalii

Executivul a decis de curând că, în contextul actual al stării de urgență, cei care vor să obțină anumite beneficii la care au dreptul prin lege trebuie să o poată face și electronic, nu doar la ghișeu. Prin urmare, au impus tuturor primăriilor și altor autorități să primească documentele de la solicitanți în mod electronic, […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter