Hot Now

13 pași către un profil LinkedIn reușit

30 10 2014, Cristina Otel , Comenteaza, 9.742 afisari

Înainte de a-ți face un profil, îți recomand să te gândești bine de ce ai nevoie de el. Tu de ce ai vrea să fii pe LinkedIn? Poate vrei doar să fii conectat cu cât mai multe persoane din domeniul tău, poate cauți un job sau poate cauți oportunități de colaborare…

LinkedIn poate fi un canal de comunicare foarte util, dacă e folosit cum trebuie.

Presupunând că ai deja cont, când l-ai accesat ultima oară? Dacă cineva intră pe profilul tau, ce va găsi acolo?

Dacă tot ai investit timp în a-ți crea un profil, asigură-te că e unul complet și atractiv. S-ar putea să dureze – nu te grăbi și gândește-l în termeni de calitate, nu cantitate.

Iată care sunt câteva din recomandările de bază pentru a avea un profil de LinkedIn care să atragă atenția.

1. Fă-ți profilul vizibil – ajută-i pe oameni să te găsească și crește-ți astfel rețeaua de conexiuni.

2. Adaugă o poză de profil – una profesională, actuală, plăcută.

3. Actualizează informațiile despre job-ul tău curent – dacă ți-ai schimbat funcția, job-ul, compania, informația ar trebui să apară și pe profilul tău. Un loc deseori trecut cu vederea este acel Headline/Titulatură, aflat chiar sub nume. Acest câmp se completează automat cu funcția curentă pe care o menționezi, însă poate fi modificat pentru a atrage mai multă atenție. Folosește-l, deci, pentru a include cuvinte cheie care cresc șansele ca numele tău să apară în căutări pe LinkedIn.

4. Dacă ai un site sau un blog, nu uita să adaugi pe profilul tău și link-ul către el.

5. Scrie un sumar care să atragă atenția – dar nu la persoana a 3-a! Am văzut multe rubrici în care persoanele își începeau povestea cu “X is a talented and …” E profilul tău, comportă-te ca atare.

6. Descrie principalele responsabilități de la locul de muncă și adaugă pentru fiecare rol avut și câteva realizări.

7. Folosește secțiunea de Projects ca să descrii proiectele în care ai fost implicat și explica rolul tău.

8. Skills & endorsements – Poate fi o secțiune valoroasă. E bine să menționezi competențele principale pe care le ai, însă nu te baza foarte mult pe zecile de endorsements primite. Deși intenția celor de la LinkedIn când au adăugat opțiunea a fost una bună, oamenii au făcut exces oferindu-le tuturor pe pricipiul “îți dau endorse ca să îmi dai și tu înapoi”. Rezultatul final, avem toți o grămadă de endorsements de la oameni care nu știu prea multe despre abilitățile noastre, așa că nu valorează prea mult.

9. Cursuri și certificări – E o altă secțiune pe care o poți folosi, dar selectează ce e important, mai ales când înșiri cursurile la care ai participat.

10 . Înscrie-te în grupuri relevante și participă activ la conversații – Grupurile sunt un mijloc bun de promovare a brandului tau, a experienței tale, a părerilor pe care le ai despre diferitele subiecte de discuție. Participă la conversații – îți poți crește vizibilitatea semnificativ.

11. Oferă și obține recomandări – recomandările ar fi bine să vină din partea unor persoane care te cunosc bine, cu care ai lucrat împreună și care pot da informații relevante despre tine și experiența ta. Când recomanzi pe cineva, fă-o pentru că te-a impresionat când ați lucrat împreună, nu pentru a obține apoi o recomandare la rândul tău. Oferă detalii concrete ale colaborării voastre.

12. Conectează-te cu persoane din industria sau domeniul care te interesează – Pe cât posibil, trimite invitații personalizate.

13. Urmărește companiile care te interesează – poți să fii astfel la curent cu noile job-uri pentru care recrutează, dacă ești în căutări.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter