Hot Now

3 reguli pentru titulaturi mai eficiente

04 11 2013, Career Advisor , Comenteaza, 2.990 afisari

De câte ori nu vi s-a întâmplat, din postura de candidați, să nu înțelegeți titulaturile joburilor din anunțurile de recrutare? Evident, nimeni nu aplică doar pentru că i-a plăcut o titulatură (sau cel puțin așa sperăm noi), dar, ca și în cazul primelor secunde din interviu, titlul jobului este esențial atunci când vorbim despre atragerea și menținerea atenției candidaților interesanți.

Ca responsabili cu recrutarea, ne-am dori să găsim o formulă magică prin care să putem comunica, încă din titlul jobului, responsabilitățile, obiectivele, provocările, avantajele poziției respective. Vestea proastă este că o astfel de formulă nu există. Există însă modalități simple prin care ne putem asigura că mesajul pe care îl transmitem este clar și cât mai puțin deformat de jargonul organizațional sau profesional.

Articolul de pe ERE.net pe care vi-l recomandăm azi  enumeră 5 reguli cu ajutorul cărora putem „curăța” titulaturile joburilor de detaliile nesemnificative, transformându-le în mesaje eficiente cu șanse mai mari de a atrage candidații de care avem nevoie.

Iată 3 dintre ele:

1. Comunicați exact despre ce este vorba

Titulatura trebuie să redea, pe cât posibil, industria, funcția și nivelul de senioritate al rolului pe care urmează să și-l asume ocupantul postului. O titulatură ca Asistent este mult prea vagă. Asistent Vânzări Indirecte este mult mai clară și transmite mai eficient rolul jobului.

2. Evitați prescurtările/abrevierile

Chiar dacă vă așteptați ca un candidat din domeniu să înțeleagă despre ce este vorba, există riscul ca aceeași funcție/zonă de responsabilități să fie definită diferit în alte industrii și puteți rata candidați valoroși dacă folosiți un limbaj mult prea specific. În plus, orice abreviere „închide” comunicarea, ea este mai degrabă utilă în notițele personale și nu în mesajele către exterior.

3. Evitați superlativele sau expresiile idiomatice

Titulaturi care includ cuvinte de genul: star, fan, guru sunt la modă acum și tendința de a le folosi pentru a atrage atenția este cu atât mai mare. Din păcate însă, motoarele de căutare nu le „citesc” la fel de bine și de ușor ca oamenii, le încadrează adesea greșit și asta crește considerabil riscul ca acei candidați de care aveți nevoie să nu găsească anunțul tău de recrutare.

Descoperiți și alte modalități prin care vă puteți asigura că titulatura jobului pe care îl postați pe site-urile de recrutare transmite mesajul optim și ajunge la candidații de care aveți nevoie citind întreg articolul 5 Rules for Effective Job Titles.

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE în parteneriat cu Dell Technologies și Intel organizează joi, 16 iulie, între orele 16:00-17:30, evenimentul online cu tema “Leading Change for the Digital Future” care are loc sub umbrela CIO Talks. În ultimele luni am conștientizat cu toții că acum, mai mult ca niciodată, tehnologia trebuie să se afle în […]

Detalii

Deși companiile europene intenționează să accelereze transformarea digitală, este posibil ca investițiile lor mai lente în inovare să nu le permită să ajungă din urmă companiile americane și chineze Două treimi (66%) dintre liderii afacerilor la nivel mondial sunt încrezători că piața europeană va înregistra o revenire relativ rapidă în urma recesiunii economice cauzate de […]

Detalii

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, […]

Detalii

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter