Secțiune susținută de

4 etape in repozitionarea HR-ului

Portal HR \ HR Pedia \ 4 etape in repozitionarea HR-ului

Problema credibilitatii HR-ului in fata celorlalti parteneri de business dintr-o organizatie nu e neaparat noua, dar devine critica in momentul in care eforturile de control al costurilor (pe timp de criza) pun mari semne de intrebare asupra ROI-ului acestei zonei functionale. Daca atunci cand este vorba de vanzari sau financiar, lucrurile sunt mai clare in ecuatia profitului, mai mereu atunci cand e vorba de managementul capitalului uman lucrurile sunt discutabile.

Articolul de pe HR Toolbox pe care vi-l recomandam azi porneste de la constientizarea existentei mai degraba obscure a HR-ului si detaliaza un model in 4 etape cu ajutorul caruia profesionistii din aceasta zona functionala pot iesi din aceasta paradigma perdanta.

Pe scurt, este vorba de un parcurs de maturizare care are in vedere diferite grade de prezenta, credibilitate si coerenta a HR-ului in organizatii si in functie de acestea propune diverse solutii.

Etapele in care se poate afla HR-ul din punctul de vedere al capacitatii de leadership in clipa de fata pot fi clasificate dupa cum urmeaza:

1. Izolat si irelevant

2. In cautarea relevantei

3. Pe faza si solicitat

4. Consilier de incredere

Evident, parcursul ideal recomandat de autor este de la 1 la 4, cu planuri specifice de actiune care, odata parcurse, pot ridica HR-ul in etapa urmatoare.

Idealul este unul definit nu doar in termeni de capacitate de sustinere a strategiei, ci de rol in definirea ei. Gasim aici de toate: de la proactivitate la inovatie, si la folosirea inspirata a puterii de influentare pentru crearea nevoilor care altfel nu ar exista dar fara de care organizatia ar avea de suferit.

HR-ul consilier de incredere are de obicei o rata mare de succes atunci cand vine vorba de implementarea ideilor noi si majoritatea proiectelor pe care le propune raspund unor necesitati reale si nu unor indicatii venite de sus in jos. Nu in ultimul rand, are accesul (atat de dorit) la factorii superiori de decizie si ceilalti manageri din organizatie apeleaza la el pentru a pune intr-o lumina corecta nevoile de invatare si modalitatile prin care ele pot fi adresate.

Citeste tot articolul A Four Stage Leadership Development Model pentru a intelege mai bine cum se poate HR-ul pozitiona ca specialist strategic in dezvoltarea leadershipului acolo unde si atunci cand organizatia are mai multe nevoie de el.

Data articol: decembrie 6, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam