Hot Now

5 abilităţi necesare pentru recrutarea socială

15 03 2013, Ioana Rijnetu , Un comentariu, 4.549 afisari

Procesul de recrutare a suferit o transformare în ultimii ani, transformare ce a afectat atât modalitatea noastră de a privi şi aborda găsirea unui loc de muncă, dar şi de a căuta candidaţii potriviţi. S-a trecut treptate de la metoda clasică de recrutare la cea socială printr-o serie de instrumente puse la dispoziţia noastră pentru a ne uşura munca.

În noul context al pieţei muncii, utilizarea instrumentelor sociale de recrutare nu mai este un trend sau ceva care “sună bine”, ci o reală necesitate. Dacă în Statele Unite majoritatea recrutorilor folosesc de mai mult timp această modalitate de a găsi noi candidați, în România recrutarea prin social media nu este încă foarte bine conturată, nefiind considerată încă un instrument de bază.

Totuşi, suntem (sper) perfecţi conştienţi de schimbările care au “zguduit” zona recrutării în ultima perioadă, datorită noilor platforme, instrumente, dar și a dezvoltării tot mai rapide a tehnologiei. Odată cu dimensiunea tehnică, performanța în recrutarea socială este dată, în mod firesc de existența unor abilități „soft” clarificate în articolul de pe ERE pe care vi-l recomand azi.

Astfel, pentru a face față schimbărilor, persoanele implicate în procesul de atragere și evaluare de candidați trebuie să aibă în vedere dezvoltarea anumitor abilități necesare pentru recrutarea socială:

1. Cum ne conectăm – Persoana cu care dorim să intrăm în legătură este (teoretic) la un click distranță. Totuşi, cum alegem să ne conectăm cu cineva poate avea un impact destul de mare asupra scopului urmărit. Se recomandă integrarea părţii sociale şi o abordare diferită, chiar neconvenţională, pentru a ne face cunoscuţi sau a ajunge la o anumită persoană.

2. Cum căutăm – Este vorba mai precis de procesul de research, de modul în care căutăm ceva/pe cineva în mediul online. Cu siguranţă, activitatea de cercetare sau căutare este una dintre cele mai mari consumatoare de timp într-un proces de recrutare, însă este o etapă sențială (chiar critică) pentru a ne apropia de profilele dorite. Este important să ştii CE cauţi şi să apelezi la anumite servicii/facilități tehnice utile în procesul căutării.

3. Cum prezentăm un job/o companie – Într-o lume în care vorbim din ce în ce mai mult de brand (personal sau organizațional), prezentarea este la fel de importantă în procesul recrutării (sociale). Dacă, de exemplu, ai de prezentat/vândut unei persoane o oportunitate de job pentru care este necesară o relocare, modalitatea de expunere are o mare influenţă asupra deciziei persoanei de a da curs invitației la interviu sau nu. Pentru a o convinge, este nevoie de puţină psihologie umană, farmec şi multă informaţie :-). Cei care reuşesc să stăpânească această abilitate şi o îmbină cu resursele puse la dispoziție de social media au un mare avantaj în faţa celorlalţi.

4. Cum întrebăm/cerem este o altă abilitate fundamentală pentru recrutarea socială la momentul actual. Ca specialist în recrutare trebuie să ştii să întrebi, să soliciți ceva, indiferent de calea aleasă: un mesaj direct pe Twitter, un apel telefonic sau un e-mail.

5. Cum insistăm sau perseverăm pentru a obţine ceea ce ne dorim/avem nevoie este o altă competență importantă, deoarece un proces de recrutare necesită multă răbdare şi perseverenţă inspirată și informată pentru a reuşi.

Vă las să aflaţi mai multe informaţii citind întreg articolul Don’t Forget These 5 Recruiting Skills in the Social Recruiting Fervor.

Comentarii (1)
  1. Angela stancioi spune:

    Un articol intetesant ar fi despre operationalizarea acestor abilitati.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii

Colorful.hr și BusinessMark lansează „Colorful.hr Annual Meetup”, eveniment ce va avea loc în principalele orașe ale României și în cadrul căruia se va discuta despre cele mai importante subiecte cu impact în salarizare. Seminariile vizează HR Managers & HR Directors, Payroll Managers, Manageri recrutare, Compensation & Benefits Managers, HR Specialists, Legal Managers, Directori Generali, Manageri […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter