Hot Now

5 abilităţi necesare pentru recrutarea socială

15 03 2013, Ioana Rijnetu , Un comentariu, 4.650 afisari

Procesul de recrutare a suferit o transformare în ultimii ani, transformare ce a afectat atât modalitatea noastră de a privi şi aborda găsirea unui loc de muncă, dar şi de a căuta candidaţii potriviţi. S-a trecut treptate de la metoda clasică de recrutare la cea socială printr-o serie de instrumente puse la dispoziţia noastră pentru a ne uşura munca.

În noul context al pieţei muncii, utilizarea instrumentelor sociale de recrutare nu mai este un trend sau ceva care “sună bine”, ci o reală necesitate. Dacă în Statele Unite majoritatea recrutorilor folosesc de mai mult timp această modalitate de a găsi noi candidați, în România recrutarea prin social media nu este încă foarte bine conturată, nefiind considerată încă un instrument de bază.

Totuşi, suntem (sper) perfecţi conştienţi de schimbările care au “zguduit” zona recrutării în ultima perioadă, datorită noilor platforme, instrumente, dar și a dezvoltării tot mai rapide a tehnologiei. Odată cu dimensiunea tehnică, performanța în recrutarea socială este dată, în mod firesc de existența unor abilități „soft” clarificate în articolul de pe ERE pe care vi-l recomand azi.

Astfel, pentru a face față schimbărilor, persoanele implicate în procesul de atragere și evaluare de candidați trebuie să aibă în vedere dezvoltarea anumitor abilități necesare pentru recrutarea socială:

1. Cum ne conectăm – Persoana cu care dorim să intrăm în legătură este (teoretic) la un click distranță. Totuşi, cum alegem să ne conectăm cu cineva poate avea un impact destul de mare asupra scopului urmărit. Se recomandă integrarea părţii sociale şi o abordare diferită, chiar neconvenţională, pentru a ne face cunoscuţi sau a ajunge la o anumită persoană.

2. Cum căutăm – Este vorba mai precis de procesul de research, de modul în care căutăm ceva/pe cineva în mediul online. Cu siguranţă, activitatea de cercetare sau căutare este una dintre cele mai mari consumatoare de timp într-un proces de recrutare, însă este o etapă sențială (chiar critică) pentru a ne apropia de profilele dorite. Este important să ştii CE cauţi şi să apelezi la anumite servicii/facilități tehnice utile în procesul căutării.

3. Cum prezentăm un job/o companie – Într-o lume în care vorbim din ce în ce mai mult de brand (personal sau organizațional), prezentarea este la fel de importantă în procesul recrutării (sociale). Dacă, de exemplu, ai de prezentat/vândut unei persoane o oportunitate de job pentru care este necesară o relocare, modalitatea de expunere are o mare influenţă asupra deciziei persoanei de a da curs invitației la interviu sau nu. Pentru a o convinge, este nevoie de puţină psihologie umană, farmec şi multă informaţie :-). Cei care reuşesc să stăpânească această abilitate şi o îmbină cu resursele puse la dispoziție de social media au un mare avantaj în faţa celorlalţi.

4. Cum întrebăm/cerem este o altă abilitate fundamentală pentru recrutarea socială la momentul actual. Ca specialist în recrutare trebuie să ştii să întrebi, să soliciți ceva, indiferent de calea aleasă: un mesaj direct pe Twitter, un apel telefonic sau un e-mail.

5. Cum insistăm sau perseverăm pentru a obţine ceea ce ne dorim/avem nevoie este o altă competență importantă, deoarece un proces de recrutare necesită multă răbdare şi perseverenţă inspirată și informată pentru a reuşi.

Vă las să aflaţi mai multe informaţii citind întreg articolul Don’t Forget These 5 Recruiting Skills in the Social Recruiting Fervor.

Comentarii (1)
  1. Angela stancioi spune:

    Un articol intetesant ar fi despre operationalizarea acestor abilitati.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii

Cisco a anunțat un nou portofoliu de soluții axate pe continuitatea afacerii, în cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020. Trăim într-o lume incertă, de aceea continuitatea operațională a devenit un obiectiv major pentru companii. Conform celui de-al cincilea studiu PwC COVID-19 CFO Pulse Survey în rândul […]

Detalii

Printre problemele ridicate în ultima vreme printre angajați și contabili a fost chestiunea diminuării numărului de zile de concediu de odihnă la care are dreptul un salariat, în contextul în care a stat o perioadă de timp în șomaj tehnic – în unele sectoare de activitate, unde sunt încă restricții, sunt salariați care încă se […]

Detalii

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter