Secțiune susținută de

5 lucruri de evitat când scrii o scrisoare de intenție

Portal HR \ Opinia consultantului \ 5 lucruri de evitat când scrii o scrisoare de intenție

Deși recrutarea online a făcut de multe ori redundantă trimiterea unei scrisori de intenție (multe formulare de aplicație conținând deja secțiuni care trebuie completate cu informații referitoare la motivele pentru care candidatul este interesat de postul vacant), cel puțin unul (din 10 CV-uri pe care le primește o firmă de recrutare) mai include (încă) o scrisoare de intenție.

Dacă atunci când vine vorba de CV, candidații sunt mai mult sau mai puți lămuriți cu privire la informațiile pe care trebuie să le includă, scrisoarea de intenție pare să fie, în continuare, o piatră de încercare de care mulți se „împiedică” pentru că pierd din vedere scopul de bază al acesteia: exprimarea motivației concrete pentru o anumită poziție în organizația angajatoare.

Dacă nu doriți să vă adaptați CV-ul în funcție de poziția la care aplicați (evidențiind interesul și motivația prin modul în care expundeți informația, puneți accentul pe realizări relevante și indicați poziția care vă interesează) și țineți cu tot dinadinsul să trimiteți și o scrisoare de intenție, iată câteva din recomandările noastre pentru a vă asigura că profilul nu este respins din start din cauza unui text irelevant și, adesea, enervant.

  1. Nu rezumați CV-ul în scrisoarea de intenție (scrisoarea de intenție nu este o modalitate de a povesti, în paragrafe elaborate, experiența care ar trebui să fie vizibilă în CV, motivația trebuie să fie explicată clar, fără a aluneca pe panta explicațiilor inutile într-o etapă de preselecție);
  2. Nu încercați să povestiți în scrisoarea de intenție tot ceea ce vă face să fiți candidatul ideal pentru poziția vacantă (șansele de a convinge un recrutor de acest lucru în această etapă sunt minime);
  3. Nu depășiți 3 – 5 paragrafe de dimensiuni medii (scrisorile mai lungi nu au nicio șansă să fie citite);
  4. Nu folosiți engleza dacă nu o stăpâniți bine (ideea de a scrie în engleză și de a-i da un prieten mai cunoscător să verifice nu este deloc una inspirată. Dacă va fi necesar să faceți un test pentru determinarea nivelului de cunoaștere a limbii engleze, va ieși repede la iveală faptul că nu ați scris singur scrisoarea iar „păcălelile” de genul ăsta nu vă recomandă deloc);
  5. Asigurați-vă că scrisoarea este corect redactată, fără greșeli de gramatică sau de ortografie (scuzele ulterioare nu se acceptă).

Recrutorii ar putea publica volume întregi cu „perlele” din scrisorile de intenție pe care le primesc, un motiv în plus pentru care vă recomandăm să renunțați la ele sau, dacă sunt cerute și/sau doriți să le trimiteți, să le folosiți pentru scopul lor de bază… și atât. 🙂

Save

Save

Data articol: noiembrie 2, 2016

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam