7 competențe cheie pentru angajați performanți
E greu de crezut că o organizație poate dezvolta un program coerent de training pentru angajații săi fără a defini în prealabil un set de competențe cheie.
Dincolo de cunoștințele specifice pentru fiecare poziție în parte, în această matrice ar trebui să se regăsească acele abilități de bază fără de care este puțin probabil ca un profesionist să poată face față cerințelor din organizație. De cele mai multe ori, și anunțurile de recrutare pentru diversele poziții vacante includ referiri directe la aceste abilități de bază și procesul de evaluare din timpul interviului se concentrează într-o măsură foarte mare pe ele.
Dar setul de competențe cheie este esențial nu doar în procesele de recrutare sau de training. Fără el nu se poate pune la punct o evaluare corectă a angajaților și nici nu se poate proiecta dezvoltarea carierei profesioniștilor din organizație (aspect esențial în fidelizarea angajaților și creșterea nivelului de implicare).
Concluzionând, matricea competențelor cheie în organizație este esențială în:
- procesele de recrutare și evaluare a candidaților;
- strategia de training și dezvoltare;
- evaluarea anuală și dezvoltarea carierei angajaților.
Chiar dacă denumirile efective poate varia de la o organizație la alta, în general, vom regăsi în majoritatea situațiilor competențe din următoarele zone:
- Comunicare
- Spirit de echipă
- Management personal/ Auto-dezvoltare
- Leadership
- Vânzare/influențare
- Planificare și organizare
- Utilizare calculator
Ne propunem să detaliem fiecare competență în parte într-o serie de articole pe PortalHR, oferind nu doar indicatori comportamentali utili în procesele de evaluare, ci și modalități de dezvoltare a acestor abilități prin programe de training online oferite de SkillSoft prin intermediul Docento.
Între timp, poți afla mai multe informații despre cursurile recomandate pentru fiecare competență în parte aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam