E greu de crezut că o organizație poate dezvolta un program coerent de training pentru angajații săi fără a defini în prealabil un set de competențe cheie.
Dincolo de cunoștințele specifice pentru fiecare poziție în parte, în această matrice ar trebui să se regăsească acele abilități de bază fără de care este puțin probabil ca un profesionist să poată face față cerințelor din organizație. De cele mai multe ori, și anunțurile de recrutare pentru diversele poziții vacante includ referiri directe la aceste abilități de bază și procesul de evaluare din timpul interviului se concentrează într-o măsură foarte mare pe ele.
Dar setul de competențe cheie este esențial nu doar în procesele de recrutare sau de training. Fără el nu se poate pune la punct o evaluare corectă a angajaților și nici nu se poate proiecta dezvoltarea carierei profesioniștilor din organizație (aspect esențial în fidelizarea angajaților și creșterea nivelului de implicare).
Concluzionând, matricea competențelor cheie în organizație este esențială în:
Chiar dacă denumirile efective poate varia de la o organizație la alta, în general, vom regăsi în majoritatea situațiilor competențe din următoarele zone:
Ne propunem să detaliem fiecare competență în parte într-o serie de articole pe PortalHR, oferind nu doar indicatori comportamentali utili în procesele de evaluare, ci și modalități de dezvoltare a acestor abilități prin programe de training online oferite de SkillSoft prin intermediul Docento.
Între timp, poți afla mai multe informații despre cursurile recomandate pentru fiecare competență în parte aici.
Pe 30 martie 2023, aproape 300 de membri ai comunității HR Club s-au reîntâlnit live în cadrul celei de-a 15 ediții a decernării Premiilor de Excelență în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de resurse umane ale anului. Înaintea ceremoniei de premiere, a avut loc o sesiune specială HR Club Talks live, dedicată […]
DetaliiPrimul trimestru al anului se încheie cu aproape 100.000 de joburi noi postate pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România, dar și cu 2,7 milioane de aplicări, tablou aproape identic cu cel aferent primului trimestru al anului trecut. „Nu vedem diferențe notabile în ceea ce privește numărul de joburi postate sau […]
DetaliiArticol de Mădălina Trif, Senior Manager PwC România Companiile trebuie să-și regândească strategia de recompensare a angajaților, având în vedere că în ultimii zece ani echilibrul între viața profesională și cea personală, precum și formarea și dezvoltarea carierei, și-au triplat importanța în preferințele angajaților, în timp ce recompensa financiară a scăzut cu 24%, reiese din […]
DetaliiUn lider construiește o lume. E oare de ajuns ca ea să fie Bună și Adevărată? Pare că nu, pare că simțim cu toții și nevoia de Frumos. În 2023 vom vorbi Despre Frumos! Frumosul nu este totuna cu frumusețea estetică, chiar dacă o cuprinde. Frumosul este o filosofie de viață, o etică. Este acel […]
Detalii