Hot Now

7 competențe cheie pentru angajați performanți

28 07 2016, Portal HR , Comenteaza, 3.629 afisari

E greu de crezut că o organizație poate dezvolta un program coerent de training pentru angajații săi fără a defini în prealabil un set de competențe cheie.

Dincolo de cunoștințele specifice pentru fiecare poziție în parte, în această matrice ar trebui să se regăsească acele abilități de bază fără de care este puțin probabil ca un profesionist să poată face față cerințelor din organizație. De cele mai multe ori, și anunțurile de recrutare pentru diversele poziții vacante includ referiri directe la aceste abilități de bază și procesul de evaluare din timpul interviului se concentrează într-o măsură foarte mare pe ele.

Dar setul de competențe cheie este esențial nu doar în procesele de recrutare sau de training. Fără el nu se poate pune la punct o evaluare corectă a angajaților și nici nu se poate proiecta dezvoltarea carierei profesioniștilor din organizație (aspect esențial în fidelizarea angajaților și creșterea nivelului de implicare).

Concluzionând, matricea competențelor cheie în organizație este esențială în:

  • procesele de recrutare și evaluare a candidaților;
  • strategia de training și dezvoltare;
  • evaluarea anuală și dezvoltarea carierei angajaților.

Chiar dacă denumirile efective poate varia de la o organizație la alta, în general, vom regăsi în majoritatea situațiilor competențe din următoarele zone:

  1. Comunicare
  2. Spirit de echipă
  3. Management personal/ Auto-dezvoltare
  4. Leadership
  5. Vânzare/influențare
  6. Planificare și organizare
  7. Utilizare calculator

Ne propunem să detaliem fiecare competență în parte într-o serie de articole pe PortalHR, oferind nu doar indicatori comportamentali utili în procesele de evaluare, ci și modalități de dezvoltare a acestor abilități prin programe de training online oferite de SkillSoft prin intermediul Docento.

Între timp, poți afla mai multe informații despre cursurile recomandate pentru fiecare competență în parte aici.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Legislația privind prevenirea și sancționarea discriminărilor și cea privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați au fost modificate de un act normativ ce se aplică de luni. Astfel, de-acum e considerată formă de discriminare și hărțuirea morală la locul de muncă, salariații hărțuiți putând fi despăgubiți, în urma deciziei unei instanțe […]

Detalii

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter