Hot Now

A deschide sau a nu deschide… spațiul biroului

02 08 2018, Portal HR , Comenteaza, 1.542 afisari

În ultimele zile am citit mai multe articole pe tema birourilor deschise. Realitatea este că, deși pare să favorizeze comunicarea, interacțiunea și munca în echipă, spațiul deschis al biroului vine la pachet cu multe dezavantaje asupra căror din ce în ce mai mulți specialiști încep să atragă atenția.

Iată câteva din motivele pentru care un „open space” nu e neapărat cea mai bună soluție pentru satisfacția angajaților și performanță organizațională:

  1. Spațiul deschis face ca managerii toxici să devină și mai toxici.
  2. Un „open space” ușurează răspândirea afecțiunilor virale.
  3. Spațiile deschise pun presiune foarte mare pe introverți.
  4. Biroul deschis potențează poluarea vizuală și auditivă.
  5. Există riscul ca un „open space” să favorizeze inegalitatea de gen.
  6. Birourile poziționate în așa fel încât trebuie să stai cu spatele către anumite persoane, ridică nivelul de anxietate.

Descoperiți mai multe informații despre fiecare dintre aceste dezavantaje citind articolul de pe Inc: Open-Plan Offices Make the Workplace More Toxic.

De asemenea, vă recomandăm interviul pe această temă cu Ethan Bernstein de pe Harvard Business School: The Open Office Revolution Has Gone Too Far.

Pentru cei care preferă o prezentare mai vizuală a avantajelor și dezavantajelor spațiilor deschise pentru birouri:

Sursa infografic aici.

Adauga comentariu

Cele mai noi

E posibil ca jumătate dintre locurile de muncă care există astăzi în piața muncii să nu mai existe până în 2055, conform ultimelor studii realizate de Institutul Global de Cercetare McKinsey. De aceea, angajatorii au început deja să puncteze importanța competențelor și aleg să investească intern în dezvoltarea angajaților. O parte din companii însă au […]

Detalii

Angajații ING Hubs România pot opta pentru sistemul de lucru de 4 zile pe săptămână începând cu luna ianuarie 2023 În prezent, compania lucrează în mod de lucru hibrid ING Hubs România are în prezent o cifră de afaceri de 113M € și aproximativ 1.600 angajați, cu estimarea de a se apropia de pragul de […]

Detalii

Începând cu luna ianuarie a acestui an, doi noi profesioniști fac parte din echipa Cargus: Oana Mandicescu, în rolul de Chief Sales Officer (CSO) și Zoe Dobre, ca Chief People and Culture Officer (CPCO). Cele două nume noi din cadrul Cargus se alătură altor specialiști care au completat echipa managerială la sfârșitul anului 2022: Eirik […]

Detalii

Compania franceză Atos, lider global în transformare digitală, o numește pe Diana Sipos în funcția de Country Manager pentru Atos IT Solutions and Services România. Aceasta preia funcția de la Cătălina Dodu, care a condus operațiunile filialei locale timp de nouă ani. În calitate de Country Manager, Diana Sipos va prelua implementarea strategiei companiei pe […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter