„Difficult times? SuperHeRoes are here!” a fost sloganul celei de-a IV-a ediții HR Summit Timișoara, unde peste o sută de participanți au fost prezenți pentru a-i cunoaște pe supereroii departamentelor de resurse umane din companii precum Rolls Royce, Stand for Development, Great People Inside sau Altex.
Rata de eșec a managerilor în comunicarea multiculturală
Iulian Ioniță, Senior Trainer, O.D. Consultant, Coach Colorful Cultures, a discutat la HR Summit Timișoara despre diferențele culturale și modalitatea în care acestea pot fi folosite drept avantaj în business. „O decizie influențată de emoții, la care se adaugă neînșușirea culturii cu care interacționezi, ar putea să îți strice bussinesul. 70% din manageri întâmpină dificultăți în comunicarea multiculturală. 90% dintre aceștia consideră că rezultatul financiar este influențat de comunicarea multiculturală ineficientă. Din acest motiv sunt importante cursuri spre această direcție”, a menționat acesta.
„Managerii angajați din exteriorul companiilor au o rată de eșec de 66%. Cei identificți de către organizații ca fiind High Potentials, după ce sunt promovați, eșuează în proporție de 48%. Cel mai adesea, aceste eșecuri au loc în primele 18 luni de la on boarding”, susține Mădălina Bălan, Managing Partner Hart Consulting. „Dacă ne uităm la eșec și dacă ne uităm la bugete e interesant de văzut că se dau bani mai mulți pentru dezvoltare și nu pentru recrutare”, concluzionează Mădălina.
Care este marea dezamăgire a HR-ilor?
„De la sistemul de învățământ nu ne mai putem aștepta să ne livreze oameni bine pregătiți. Normal că tinerii au luxul să spună lucrurilor pe nume. Așa au fost educați. Degeaba le vorbești angajaților despre lucruri mărețe dacă nu sunt dispuși să investească. Poți să ai țeluri mărețe dacă ai eliminat problema banilor”, a precizat Oana Datki, SEE Managing Partner Consulteam.
Studiul Regula lui Z, efectuat de Artwin Consulting susține că doar 30% din tinerii care urmează să intre pe piața muncii doresc să muncească în străinătate, în timp ce 70% dintre aceștia preferă să rămână în România. „Tinerii susțin că cele mai importante 3 calități pe care un manager ar trebui să le aibă sunt: comunicarea, în proporție de 65%, profesionalismul, în proporție de 50% și implicarea, 41%. Cu toate acestea, la întrebarea «Cât de mult timp vă așteptați să lucrați la primul angajator?», doar 12% au răspuns între 3 și 5 ani, în timp ce 68 % preferă să își schimbe locul de muncă după o perioadă cuprinsă între 6 luni și 3 ani”, a declarat Monica Soare, Managing Partner Artwin.
Managementul performanței – What goes around comes around?
„Ce nu a funcționat? Totul a mers în direcția corectă, însă managementul performanței nu a ținut pasul cu schimbările care au avut loc la nivel de business, de management, cultural, tehnologic și la nivelul generațiilor. Drept urmare, 1 din 5 angajați susțin că evaluarea performanței lor nu este analizată în mod constant, iar 44% dintre aceștia susțin că evaluarea nu este un proces onest. Pe de altă parte, 45% dintre specialiștii în HR consideră că procesul de evaluare a performanțelor nu reflectă nivelul real al angajaților, iar 30% dintre evaluări conduc către scăderea performanței”, menționează Keith Robson, Chief Officer, Rolls Royce.
De asemenea, Keith Robson a discutat despre criza personalului bine calificat, iar una dintre soluțiile sale este menținerea unei relații bune cu foștii angajați: „Din proprie experiență vă spun că trebuie să păstrezi o bună legătură cu foștii angajați pentru că niciodată nu știi când îi aduci înapoi. Trebuie să fim conștienți că lumea resurselor umane și paradigma se schimbă”.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii