Hot Now

Amalia Sterescu: Cum ajută brandul personal în evoluția profesională

27 01 2020, Portal HR , Comenteaza, 640 afisari

Potrivit Amaliei Sterescu, unul dintre cei mai accesați consultanți de leadership, personal branding și public speaking de pe piața locală, tot mai mulți profesioniști din România aleg să investească în construirea și menținerea unui brand personal din dorința de a avea o evoluție rapidă și solidă în carieră, fie în compania în care deja activează, fie în exteriorul acesteia.

Investiția în personal branding nu mai este doar apanajul celor cu funcții de CEO sau din poziții de top management. Din ce în ce mai mulți profesioniști cu roluri non-manageriale aleg să investească în brandul lor personal cu scopul de a-și asigura succesul tranziției în carieră, în special în situațiile în care vor să migreze către alte roluri, în aceeași organizație sau chiar în alta”, susține Amalia Sterescu.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că investiția în personal branding este accesată în continuare și de către CEO, lideri seniori din corporații care, prin construirea unui brand personal puternic, își doresc să își asume rolul de ambasadori ai organizației în care activează cu scopul de a promova imaginea companiei.

O altă categorie a celor care aleg să investească în construirea unui brand personal este cea a antreprenorilor sau a soloprenorilor.  Viitorii antreprenori nu pornesc niciodată de la zero, au deja o reputație și apelează la procese de personal branding pentru a se prezenta în piață cu noul statut și pentru a face tranziția cât mai ușoară către noul rol.

“Indiferent dacă angajatorul se schimbă, dacă poziția pe care o deții într-o companie se modifică sau dacă abordarea ta, ca profesionist, sau a industriei în care activezi ia o nouă direcție, brandul personal este cel care rămâne și care te ajută să te poziționezi și să fii influent în raport cu șefii, clienții, echipa sau potențialii parteneri de business”, a mai spus Amalia Sterescu.

Aceasta mai adăugat că investiția în personal branding este legată foarte strâns de obiectivele în carieră pe care le are fiecare profesionist. În plus, pe piața din România, se poate observa un interes tot mai ridicat pentru construirea unui brand personal în toate industriile, liderii înțelegând că indiferent de sectorul în care activează este important să aibă o bună reputație pe piață.

Amalia Sterescu a mai adăugat că nu doar profesioniștii aleg să se concentreze pe construirea unui brand personal, ci și companiile.

„Companiile au înțeles că investiția în personal branding pentru proprii angajați este utilă. Astfel tot mai multe organizații vor alege să-și susțină membrii programelor de Talent Management prin procese de personal branding și coaching care să le asigure vizibilitatea necesară în interiorul corporației sau în comunitățile unde au nevoie să fie vizibili pentru conturarea următorului nivel al carierei lor”, spune Amalia Sterescu.

Principalii pași în construirea unui brand personal solid

“Este foarte important, în primul rând, ca orice profesionist să înțeleagă nevoia de construire a unui brand personal și să facă o analiză a punctului în care se află. Ce spun alții despre tine când nu mai ești în cameră? Atunci când vorbesc alții despre tine, cu ce competențe profesionale te asociază? Există o diferență între modul în care îți percepi tu reputația vs. cum te percepe echipa, șeful, organizația, piața? Acestea ar fi principalele întrebări de la care pleacă procesul de dezvoltare a brandului personal”, susține Amalia Sterescu.

Un alt pas important, odată luată decizia de a investi în brandul propriu, este faza de introspecție în care sunt identificate, alături de un strateg în personal branding, care sunt obiectivele de carieră, care sunt diferențiatorii profesionistului respectiv versus piață, care este misiunea sa și care ar fi comunitatea către care se va adresa, odată creionat brandul personal.

La fel de importantă este și alegerea canalelor de comunicare pentru brandul propriu, acele canale unde se află targetul vizat – fie că vorbim de companii în care profesionistul își dorește să ajungă, sau posibili clienți.

“Faza de strălucire este etapa în care, alături de un strateg, profesionistul găsește acele canale și mijloace prin care brandul său devine cunoscut: networking strategic, public speaking, construirea de parteneriate și multe altele”, a subliniat Amalia Sterescu.

Cel mai important pas însă, potrivit Amaliei, constă în a pune la un loc toate elementele de mai sus și în a construi un plan de acțiune ce trebuie executat cu consecvență. Doar așa poate fi construit un brand personal sănătos, de durată.

“Investiția în personal branding devine un proces natural pentru orice profesionist și nu este numai apanajul celor aflați la vârfurile companiilor. Așadar, decizia de a investi în brandul personal e strâns legată de obiectivul de carieră și de parcursul planificat”, a concluzionat Amalia Sterescu.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii

În cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020, experții și specialiștii Cisco au explorat modul în care tehnologia va ajuta la modelarea noii normalități pe care o trăim. Această criză a subliniat importanța de a avea tehnologii de infrastructură rezistente și scalabile la nivel global, pentru a […]

Detalii

Jumătate din populația școlară a României nu are acces la ceea ce are în mod obișnuit un copil la oraș: nu are posibilitatea unui program de școală prelungit, nu are acces la programe extrașcolare, are profesori care fac naveta între 2-3 școli, învață în școli neîncălzite și cu WC-ul în curte. Mai mult decât atât, […]

Detalii

Pandemia, la fel ca orice mare criză, este testul angajatorilor puternici, iar ultimele luni au forțat afacerile să iasă din zona lor de confort și să se adapteze pe toate planurile noii normalități. Comunicarea transparentă și clară a devenit rapid piatra de temelie a companiilor progresiste, care au înțeles că atât clienții, cât și potențialii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter