Hot Now

Amalia Sterescu: Cum ajută brandul personal în evoluția profesională

27 01 2020, Portal HR , Comenteaza, 494 afisari

Potrivit Amaliei Sterescu, unul dintre cei mai accesați consultanți de leadership, personal branding și public speaking de pe piața locală, tot mai mulți profesioniști din România aleg să investească în construirea și menținerea unui brand personal din dorința de a avea o evoluție rapidă și solidă în carieră, fie în compania în care deja activează, fie în exteriorul acesteia.

Investiția în personal branding nu mai este doar apanajul celor cu funcții de CEO sau din poziții de top management. Din ce în ce mai mulți profesioniști cu roluri non-manageriale aleg să investească în brandul lor personal cu scopul de a-și asigura succesul tranziției în carieră, în special în situațiile în care vor să migreze către alte roluri, în aceeași organizație sau chiar în alta”, susține Amalia Sterescu.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că investiția în personal branding este accesată în continuare și de către CEO, lideri seniori din corporații care, prin construirea unui brand personal puternic, își doresc să își asume rolul de ambasadori ai organizației în care activează cu scopul de a promova imaginea companiei.

O altă categorie a celor care aleg să investească în construirea unui brand personal este cea a antreprenorilor sau a soloprenorilor.  Viitorii antreprenori nu pornesc niciodată de la zero, au deja o reputație și apelează la procese de personal branding pentru a se prezenta în piață cu noul statut și pentru a face tranziția cât mai ușoară către noul rol.

“Indiferent dacă angajatorul se schimbă, dacă poziția pe care o deții într-o companie se modifică sau dacă abordarea ta, ca profesionist, sau a industriei în care activezi ia o nouă direcție, brandul personal este cel care rămâne și care te ajută să te poziționezi și să fii influent în raport cu șefii, clienții, echipa sau potențialii parteneri de business”, a mai spus Amalia Sterescu.

Aceasta mai adăugat că investiția în personal branding este legată foarte strâns de obiectivele în carieră pe care le are fiecare profesionist. În plus, pe piața din România, se poate observa un interes tot mai ridicat pentru construirea unui brand personal în toate industriile, liderii înțelegând că indiferent de sectorul în care activează este important să aibă o bună reputație pe piață.

Amalia Sterescu a mai adăugat că nu doar profesioniștii aleg să se concentreze pe construirea unui brand personal, ci și companiile.

„Companiile au înțeles că investiția în personal branding pentru proprii angajați este utilă. Astfel tot mai multe organizații vor alege să-și susțină membrii programelor de Talent Management prin procese de personal branding și coaching care să le asigure vizibilitatea necesară în interiorul corporației sau în comunitățile unde au nevoie să fie vizibili pentru conturarea următorului nivel al carierei lor”, spune Amalia Sterescu.

Principalii pași în construirea unui brand personal solid

“Este foarte important, în primul rând, ca orice profesionist să înțeleagă nevoia de construire a unui brand personal și să facă o analiză a punctului în care se află. Ce spun alții despre tine când nu mai ești în cameră? Atunci când vorbesc alții despre tine, cu ce competențe profesionale te asociază? Există o diferență între modul în care îți percepi tu reputația vs. cum te percepe echipa, șeful, organizația, piața? Acestea ar fi principalele întrebări de la care pleacă procesul de dezvoltare a brandului personal”, susține Amalia Sterescu.

Un alt pas important, odată luată decizia de a investi în brandul propriu, este faza de introspecție în care sunt identificate, alături de un strateg în personal branding, care sunt obiectivele de carieră, care sunt diferențiatorii profesionistului respectiv versus piață, care este misiunea sa și care ar fi comunitatea către care se va adresa, odată creionat brandul personal.

La fel de importantă este și alegerea canalelor de comunicare pentru brandul propriu, acele canale unde se află targetul vizat – fie că vorbim de companii în care profesionistul își dorește să ajungă, sau posibili clienți.

“Faza de strălucire este etapa în care, alături de un strateg, profesionistul găsește acele canale și mijloace prin care brandul său devine cunoscut: networking strategic, public speaking, construirea de parteneriate și multe altele”, a subliniat Amalia Sterescu.

Cel mai important pas însă, potrivit Amaliei, constă în a pune la un loc toate elementele de mai sus și în a construi un plan de acțiune ce trebuie executat cu consecvență. Doar așa poate fi construit un brand personal sănătos, de durată.

“Investiția în personal branding devine un proces natural pentru orice profesionist și nu este numai apanajul celor aflați la vârfurile companiilor. Așadar, decizia de a investi în brandul personal e strâns legată de obiectivul de carieră și de parcursul planificat”, a concluzionat Amalia Sterescu.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter