Hot Now

Angajat sau antreprenor?

15 02 2011, Mirela Vasluian , 4 comentarii, 8.631 afisari

În urmă cu mai bine de un an am ieşit din rândul angajaţilor  în urma unei reorganizări în compania pentru care lucram la acea vreme. După câteva săptămâni de pauză, am purces la evaluarea opţiunilor de carieră existente pentru mine în viitor. Am o experienţă frumuşică în industria căreia i-am ramas fidelă mai bine de 10 ani şi nu am stat niciodată prost la capitolul viziune si auto-motivaţie, aşa că CV-ul meu arată, în opinia mea, foarte ok.

Citindu-l , un specialist în HR m-ar incadra cu uşurinţă  în categoria Senior Middle Manager. Analiza mea a scos la iveală câteva lucruri interesante.  La capitolul specializare am descoperit cu stupoare că nu am una sau că am prea multe specializări, lucrând pe rând in vânzări, marketing şi resurse umane. Am un traseu de carieră  uşor neobişnuit, alegând să lucrez în resurse umane în perioada 2009-2010, după 10 ani de business. Am considerat această reorientare ca un plus, un set de competenţe care îmi oferă multe opţiuni. Biata de mine, nu bănuiam că mai multe opţiuni nu înseamnă nepărat mai bine.

Dar să revin la momentul zero.  Trebuia să iau o decizie, îmi caut o slujbă sau încerc să fac ceva pe cont propriu? Şi ce credeţi că am ales? Să le fac pe amândouă. M-am gândit că voi continua să îmi caut o slujbă în timp ce încerc să fac ceva pe cont propriu.

Rezultatul după un an? Nu am nici slujbă şi nici ceva pe cont propriu. Între timp motivaţia mea a coborât sub cote alarmante, au dispărut rezervele financiare, însă eu nu am renunţat.

Am acumulat însă şi puncte pozitive, am cunoscut câţiva free-lanceri, am testat câteva colaborări, am eliminat de pe listă câteva domenii în care credeam că voi excela, dar nu a fost aşa, am desfiinţat câteva mituri personale şi cred că am ajuns mai aproape de adevărata mea natură, cum bine spune Buddha.

Mi-am alcătuit o a doua listă conţinând convingeri şi comportamente care m-au împiedicat să generez bani pe cont propriu. Lista o voi comenta în următorul articol. Până atunci voi desconspira una din sursele mele de inspiraţie. Intraţi pe www.stevepavlina.com şi ascultaţi podcast-urile din secţiunea audio. Pe curând!

Afla mai mult despre experienta Mirelei aici sau citeste-i blogul Emaginatie.


Comentarii (4)
  1. Rodica spune:

    Buna,

    De ce nu incerci sa iti canalizezi cautarile de job pe un singur domeniu, pe care sa-l potentezi in CV. Restul experientelor le poti folosi ca suport al acestui domeniu, fara sa insisti foarte mult pe ele. Ideal ar fi sa-ti alegi un domeniu care iti place, se cauta pe piata muncii si ti-a asigurat cele mai mai multe rezultate pana acuma. Stiu ca suna a „mission impossible” …;)

  2. Mirela spune:

    Multumesc Rodica pentru sfatul tau! Am incercat si aceasta varianta pret de aproape un an si din pacate nu a functionat, pentru ca invariabil in cursul discutiilor se ajungea la parcurgerea intregului CV si la detalierea intregii mele experiente, domeniu cu domeniu. Asa ca in final probabil nici ei nu intelegeau care este de fapt specializarea mea si daca sunt exact candidatul de care aveau nevoie. Daca aplicam pentru job-uri in marketing unde am practic cea mai vasta experienta, ma considerau over-qualified, pentru ca dupa marketing am lucrat 2 ani ca Business Unit Manager si 1 an ca HR Manager. Daca aplicam ca BUM, nu intelegeau de ce am virat pe HR si daca aplicam ca HR Manager considerau ca nu am suficienta experienta.

    Insa alta este „invatatura” pe care as dori sa o impartasesc cu cei care isi cauta in acest moment o slujba sau se gandesc sa schimbe job-ul pe alta modalitate de a genera venituri.

    Povestea mea este a mea si probabil nu seamana cu a nimanui, insa m-as bucura ca vreo cativa sa rezoneze cu ceea ce voi spune in randurile urmatoare.

    In primul rand incetati sa mai evaluati pierderea slujbei (indiferent de rolul pe care l-ati jucat, demisionar, concediat, etc) ca fiind un esec profesional, acest lucru va duce implicit la mai putina analiza si mai putine sentimente de culpabilitate. Salvati energie pentru un scop mai bun, acela de a schimba ceva in bine in viata voastra.

    In al doilea rand cautati sa aveti un plan si sa obtineti feed-back din exterior de la alte persoane (de preferat specialisti, advisori de cariera, oameni din HR, angajati cu mai multa experienta, etc) pe masura ce executati planul. In acest mod nu veti pierde contactul cu realitatea.

    In al treilea rand este posibil ca fiind inrolati in mediul organizational corporatist sa aveti o imagine unidirectionala asupra carierei voastre, adica va imaginati ca nu veti putea avea o cariera altundeva decat in acest mediu. Sunt multe alte posibilitati de cariera in afara acestui mediu, nenumarate. Dar despre asta veti gasi mai multe in urmatoarele mele articole.

    Concluzia mea dupa un an, 3 luni si 15 zile este ca daca vrei o schimbare in cariera ta cel mai simplu este sa gasesti un alt job:-)

    Multumesc inca o data Rodica pentru intrebare! Mi-a dat ocazia sa mai punctez cate ceva pe langa articol.

  3. Anca spune:

    Buna Mirela,

    Am rezonat la ceea ce ai scris, pt ca oarecum ma aflu intr-o situatie similara, desi nu am expunerea profesionala si nivelul tau de experienta. Iti spun si de ce: 1. pt ca cv-ul meu nu e „unidirectional”, si asta m-a pus in dificultate la interviuri, ma tinea departe de posturi pt care eram incadrata ca fiind overqualified dar pe care mi le doream realmente, dar si de posturi pt care nu aveam min. de experienta dar pt care as fi fost dispusa sa incep „mai de jos”.
    si
    2. Admir la modul cel mai sincer posibil curajul celor care admit ca drumul pe care l-au parcurs s-a blocat si se remonteaza in a-si construi altul, mai aproape de binele personal. O declari deschis si fara rezerve. In conditiile in care majoritatea fac eforturi in a-si „vinde” o imagine fara cusur (sau cel putin asa percep eu) pt ca e calea cea mai sigura si scurta spre a obtine succesul, felul in care alegi tu sa te faci vazuta e un indicator al unei maturitati emotionale, in primul rand. Si al calitatii omului, generic vorbind. Felicitari inca o data si…mult succes in ceea ce ti-ai propus! 🙂

    • Mirela spune:

      Buna Anca,

      Ma bucur foarte mult ca mai rezoneaza cineva cu ceea ce am identificat eu ca fiind problematic in CV-ul meu.

      Si ma bucur enorm, si cand spun enorm depistez cu greu unde se termina bucuria:-), ca am primit un feed-back atat de direct, deschis si dezinteresat de la tine.
      Pentru un feed-back ca cel dat de tine simt ca nu a fost zadarnic efortul de a intelege si accepta ca „insuccesul meu” in rolul de angajat este de fapt un semnal de alarma si ca este momentul sa schimb ceva. Si cum slujbe am mai schimbat, am realizat ca de data asta schimbarea ar trebui sa inceapa cu mine.

      Nu stiu ce va fi, nu exclud absolut nici o posibilitate din cele stiute sau nestiute si am dezvoltat o parte noua in mine care ma asigura din cand in cand ca sunt pe drumul cel bun. Am scapat de noptile nedormite, de senzatia de lehamite la inceputul fiecarei zile, de framantarile inutile, de sentimentul ca incerc sa acopar cu lucruri materiale nevoi imateriale. Si asta este tot o confirmare ca sunt pe drumul cel bun:-)
      Inca o data multumiri pentru feed-back!
      Mirela

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter