Secțiune susținută de

Angajații sunt la putere în companiile din România

Portal HR \ HR Pedia \ Angajații sunt la putere în companiile din România

„Danone Romania, Mercury Research și Inspire Business au inițiat în iunie 2012 cea de-a doua ediție a studiului „Cei mai iubiți angajatori din România”,  care ajută angajatorii să înțeleagă așteptările potențialilor angajați, punctele tari și punctele slabe ale companei, și să-și construiască în mod informat un brand de angajator de succes. Față de ediția din 2011, Mercury Research ridică stacheta realizând primul studiu calitativ de Employer Branding extern, investigând ce elemente noi au devenit de interes pentru potențialii angajați. Studiul va fi completat de etapa cantitativă realizată pe un eșantion de 4000 de respondenți din mediul urban, rezultatele finale urmând a fi publicate în luna septembrie.

Conform studiului, angajații conduc in companiile din Romania, aceștia fiind mult mai critici și pretențioși decât în trecut atunci când aleg compania la care vor lucra. De asemenea, ținând cont de contextul precar economic, angajații caută în primul rând să verifice dacă potențialul angajator este un loc de muncă sigur,  verificând  pe internet situația financiară a firmei, iar la interviu sunt atenți la starea locației și echipamentelor.

„Frecvența nerespectării promisiunilor făcute la angajare a generat un nivel ridicat de suspiciune și a crescut importanța seriozității companiilor în decizia de alegere a angajatorului. Rolurile s-au inversat, angajații își aleg jobul, iar interviul de angajare este din ce în ce mai mult un test pentru angajator”, a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research.

În prima etapa a studiului, compania de branding pentru angajatori Inspire Business a stat de vorbă cu peste 100 de manageri de resurse umane ale marilor companii din Romania, o concluzie a acestor discuții fiind că majoritatea companiilor au luat deja decizia de construire a unui brand de angajator,  a unei imagini corect reflectate care să atragă cei mai buni angajați, iar cele mai multe companii se află în prezent în faza de eficientizare a strategiei de brand ca angajator.

„Am avut nevoie să înțelegem mai mult decât locul pe care ne aflăm în topul angajatorilor, am avut nevoie să aflăm cum suntem percepuți, cum se explică nivelul de atractivitate al companiei și ce ar trebui să facem pentru a deveni mai atractivi. De aceea am inițiat acest studiu, care s-a dovedit util în 2011 și va fi și mai util în 2012. Pe lângă concluziile primei etape, așteptăm cu nerăbdare finalizarea studiului cantitativ ale cărui rezultate vor fi date publicității în luna septembrie și care vor ajuta la definirea strategiei de brand de angajator”, a declarat Anca Haiduc, HR Manager la Danone Romania

Rezultatele primei etape:

Neîncredere crescută

O concluzie a studiului relevă faptul că există o neîncredere crescută a potențialilor angajați față de ceea ce li se promite: salariul și beneficiile, condițiile de muncă. Pentru a verifica, viitorii angajați se uită pe forumuri online pentru a afla nemulțumirile angajaților existenți, încearcă să evalueaze corectitudinea firmei prin prisma impresiei făcute de posibilul viitor șef, și se asigură de soliditatea companiei și implicit de siguranța jobului verificând rezultatele financiare ale companiei angajator.

Mai greu de motivat

Cariera în sine nu mai este un factor atât de motivant, deoarece pare îndepărtată și nesigură în situația precară a economiei actuale. De aceea angajații sunt mai greu de motivat în a ‚da totul’. Deși banii sunt foarte importanți, ei nu asigură decât că viitorul angajat va avea o prestație satisfăcătoare mai degrabă decât performanță.

Ce îi convinge?

O parte din concluziile studiului arată că angajații pot fi convinși de un viitor șef care, chiar daăa nu este viitorul lor cel mai bun prieten, totuși pare corect, o persoană cu care simt că pot comunica și care nu îi va înșela. Îi convinge și atmosfera creată de colegi: optimism, atitudine pozitivă și senzația că va exista solidaritate sau un colectiv în care simt că se pot integra. Locul de muncă este al doilea cel mai important loc din viață și aspectul social este din ce în ce mai important.

Ce este de facut?

„Un angajator de succes este cel care va folosi interviul de angajare nu doar ca o metodă de evaluare, ci și ca metoda de a ‚vinde’ locul de muncă potențialilor angajați”, a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research. Elementele importante pe care le iau în considerare candidații, și pe care angajatorul este bine să le sublinieze sunt: înțelegerea și sprijinul între colegi, dotările companiei (care sunt principalul indicator pentru condițiile de lucru), seriozitatea (reflectată în respectarea promisiunilor legate de salariu, plata la timp, beneficiile extra-salariale, sarcinile alocate și fișa postului, încheierea de contracte de munca pe perioadă nedeterminată) sau soliditatea financiară a companiei.

Companiile care doresc sa-si dezvolte un brand de angajator iubit pe piata muncii, in randul angajatilor din Romania,  se pot alatura studiului „Cei mai iubiti angajatori”  pana la data de 5 iulie 2012,  la Inspire Business, sales@inspirebusiness.ro, 0724 433 667.

Studiul  „Cei mai iubiti angajatori”  este in desfasurare, perioada realizarii celor doua etape este iunie – septembrie 2012.

Pentru informatii suplimentare accesati site-ul: http://mostlovedemployers.inspirebusiness.ro

Data articol: iulie 3, 2012

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam