Anuntul de recrutare
Desi sa scrii un anunt de recrutare este aparent foarte usor, inainte de elaborarea sa merita avute in vedere cateva aspecte care il pot face mai eficient si ca atare pot atrage candidati mai apropiati de profilul cautat.
Impactul unui anunt de recrutare pentru un candidat valoros este asemanator cu impactul pe care il are un CV pentru o companie. Anunturile de duzina vor atrage (poate) multe aplicatii a caror relevanta este departe de cea dorita.
Mai jos sunt enumerate cateva din aspectele cheie care trebuie avute in vedere pentru elaborarea unui anunt cu impact:
- Care este audienta vizata? Care este profilul persoanei care ar trebui sa raspunda anuntului? La ce gen de “discurs” reactioneaza? Prefera o abordare tehnica sau una informala?
- Care este titulatura pozitiei? Cat de clar reda titulatura rolul pozitiei in cadrul departamentului/ organizatiei? De exemplu: titulatura “economist” nu atrage in sine prin nimic si nu comunica nimic specific legat de organizatia angajatoare.
- Care sunt informatiile esentiale care trebuie incluse in anunt? Cu siguranta nu trebuie omise numele si datele de contact ale companiei (in situatia in care anuntul este anonim este necesara o descriere a companiei suficient de clara astfel incat sa se inteleaga domeniul de activitate si pozitia relativa pe care o are in piata in care actioneaza). La fel de importanta este data limita pana la care pot fi trimise aplicatiile si o asigurare privind confidentialitatea tratarii acestora (care trebuie, in mod evident, sa aiba si o baza reala).
- Un anunt de recrutare este o oportunitate importanta de marketing si comunicare. Personalizarea anuntului prin includerea unui logo/ unor detalii specifice va contribui in mod semnificativ la construirea imaginii companiei in ochii potentialilor angajati. Fontul cu care este redactat textul anuntului comunica si el ceva despre cultura organizatiei, de la cele mai comice pana la cele mai scolaresti, exista mesaje subliminale pe care trebuie sa le avem in vedere.
- Care este lungimea eficienta a unui anunt? Observatie: este putin probabil ca un anunt care reda cuvant cu cuvant fisa de post sa fie citit in detaliu de aplicanti. Detaliile incluse in anunt trebuie filtrate avand in vedere necesitatea si suficienta. Este importanta enumerarea responsabilitatilor esentiale precum si a interactiunilor (interne si externe) pe care le va avea persoana care ocupa pozitia respectiva.
- Cat de importante sunt detaliile numerice in cadrul unui anunt? Este intr-adevar necesar sa includem un anumit numar de ani de experienta? Observatie: este probabil ca un candidat potential cu un profil interesant dar cu mai putini ani de experienta si un spirit autocritic pronuntat sa renunte sa mai trimita o aplicatie deoarece nu se incadreaza in aceasta cerinta. Se pierd astfel aplicatii care ar putea asigura succesul procesului de recrutare. Acelasi lucru este valabil si pentru alte cerinte mult prea specifice care nu fac decat sa micsoreze periculos baza de candidati potentiali.
- Care este impactul mentionarii salariului in cadrul unui anunt? Desi indicarea unei sume clare poate sa filtreze o mare parte din aplicanti, in esenta dezavantajele sunt mult mai mari. E suficient sa ne gandim ca o companie care mentioneaza salariul inca din anuntul de angajare nu va putea sub nicio forma mentine o politica de confidentialitate asupra remuneratiilor, afectand astfel un intreg proces de retribuire si motivare.
- Cat de important este sa cerem o scrisoare de aplicatie? De multe ori aceste scrisori sunt preluate ca atare de pe site-uri de joburi, aportul candidatului fiind unul minim la conceperea lor, de unde si inutilitatea lor pentru procesul de recrutare. O scrisoare de aplicatie ar putea fi insa importanta daca postul face parte dintr-o suita de alte pozitii publicate in cadrul aceluiasi anunt, de unde necesitatea de a diferentia intre ele printr-un cod/ nr de referinta si o indicatie clara a optiunii candidatului.
- Cum arata anunturile competitorilor pentru aceeasi pozitie? O comparatie eficienta poate sa scoata intotdeauna la iveala aspecte pe care o prima redactare nu le-a avut in vedere si care, odata modificate, pot face anuntul mai atractiv.
- Cititi anuntul cu ochii unui potential candidat. In ce masura v-ar atrage atentia si v-ar convinge sa aplicati?
Nu in ultimul rand, un anunt de angajare are un succes cu atat mai mare cu cat reputatia companiei este una pozitiva. Brandul de angajator are o influenta covarsitoare asupra nivelului de interes al candidatilor potentiali pentru anuntul unei anumite companii.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam