Secțiune susținută de

Aon România a desemnat cei mai buni angajatori ai anului

Portal HR \ Actual \ Aon România a desemnat cei mai buni angajatori ai anului

Aon România, filiala locală a celei mai mari companii de consultanță și outsourcing în domeniul managementului resurselor umane, Aon Hewitt, a organizat Gala decernării titlului Best Employer, ca urmare a desfășurării celei de-a treia ediții consecutive a studiului Aon Best Employers. Companiile ”Aon Best Employer 2015” au fost premiate joi, la hotelul Hilton din București.

În ediția 2015 următoarele companii au primit titlul Best Employer:

  • Adobe Systems România
  • Autonom
  • Dell
  • Edenred România
  • Companiile Mars, Inc. din România – Royal Canin Romania, Mars Romania, Wrigley Romania
  • McDonald’s România
  • Pfizer România

Adobe Systems România, Autonom, McDonald’s România și Pfizer România își mențin statutul, fiind prezente și în clasamentul realizat în 2014, iar Dell în 2013.

La titlu au putut accede companiile participante la cercetare, care activează pe piața românească de cel puțin trei ani și care au un număr minim de 50 angajați permanenți.

BES analizează nivelul de implicare (engagement) al angajaților în baza a trei comportamente: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează, în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru obţinerea de rezultate pentru companie). Aceste comportamente pot fi influențate de gradul de satisfacție al angajaților pe anumiți factori, dintre care enumerăm sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, salariul, beneficiile, recunoașterea.

„Implicarea este o stare emoțională, legătura emoțională a angajaților cu propria lor companie. Este ceea ce îi determină să vorbească pozitiv despre angajator, să își asocieze viitorul cu organizația și să aibă inițiativă, să depună extra-efortul pe care orice angajator îl dorește”, spune Virginia Păuna, Project Leader Best Employers România.

„Pentru mine, a fi implicată înseamnă să lucrez într-un mediu plăcut și confortabil, într-un spațiu în care mă simt bine și unde pot rezona. A fi motivată înseamnă să fiu înconjurată de oameni determinați și implicați la fel ca mine, înseamnă să-mi pot exprima ideile și să am libertatea de mi le pune în practică, evident asumându-mi rezultatul, înseamnă să fiu apreciată şi să mi se acorde încredere, înseamnă să accept feedback-ul constructiv, să pot lua decizii asumându-mi responsabilitatea și, la rândul meu, să acord încredere echipei pe care o coordonez, să încurajez, să consult, să ascult, să motivez”, completează Adriana Grecu, CEO Aon România.

BES 2015 în cifre

Studiul din acest an a implicat 35 de companii. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a 15.500 de angajați, 1.150 middle manageri și 224 directori executivi, care, prin intermediul unor chestionare, și-au exprimat opinia cu privire la angajatorii lor. Acest eșantion de respondenți reprezintă o populație activă totală de peste 38.000 de angajați.

Rezultatele studiului ne arată că implicarea este importantă pentru companiile Best Employer – rezultatul scorului de engagement al acestor companii este în creștere – 80% în 2015 față de 78% în 2014 și 71% înregistrat în 2013.

„Provocarea noastră este să convingem celelalte companii că engagement-ul angajaților este important, fiind strâns legat de rezultatele în afaceri ale companiilor angajatoare”, a spus joi, în cadrul Galei, Virginia Păuna, Project Leader al studiului.

Rezultatele celorlalte companii participante la studiu arată un scor de engagement de 59%.

Studiul mai arată diferența de engagement a diferitelor poziții în cadrul companiilor: executivii sunt implicați în proporție de 87%, line managerii în proporție de 69%, pe când nivelul de engagement al angajaților este de 58%.

Cele mai mari diferențe de percepție a angajaților companiilor Best Employer față de celelalte companii sunt înregistrate în ariile Reward & Recognition (felul în care angajații simt că organizația împărtășește cu angajații succesul financiar, că salariul este influențat de performanță, că salarizarea este una corectă – sunt înregistrate diferențe de 26 – 30% între rezultatele obținute de Best Employers față de celelalte companii), Talent & Staffing (capacitatea companiilor de a atrage, reține și promova angajații pe criterii de performanță – diferențe de 29 – 27%), Leadership (entuziasmul pentru viitor, angajații văzuți ca cea mai importantă resursă, direcția clară oferită de leadership pentru viitorul companiei – diferențe de 28 – 24%).

Aon Hewitt organizează anual studiul Best Employers în Europa Centrală și de Est încă din anul 2001.

România a revenit pe lista țărilor participante la studiu începând cu 2013, când s-a clasat pe locul 4 între țările din Europa Centrală și de Est, ca nivel de implicare profesională a angajaților, după Ungaria, Cehia și Rusia.

Data articol: noiembrie 27, 2015

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam