Aplicaţii Facebook pentru căutarea unui loc de muncă
Am urmărit recent un documentar despre prinderea tigrilor siberieni în scopuri ştiinţifice. Procesul era complicat şi culmina cu amplasarea de către cercetători a aproximativ 8 capcane strategic puse. Toate erau verificate zilnic pentru a nu pune în pericol siguranţa tigrului în eventualitatea în care acesta ar fi fost prins. Aşteptarea dura săptămâni întregi.
Cred că procesul căutării unui loc de muncă are ceva în comun cu situaţia descrisă mai sus. CV-ul/profilul profesional sau personal reprezintă “capcana”, şansa de a prinde un loc de muncă; verificarea zilnică şi aşteptarea activă fiind măsuri strategice. În cele ce urmează voi descrie sumar instrumente importante în căutarea unui loc de muncă.
CV-ul, profilul profesional şi profilul personal
Primele două sunt amplu dezbătute în literatură şi practică de specialitate, fără ele nu se poate. După ce le-ai pus la punct rămâne de discutat importanţa profilului personal în căutarea locului de muncă dorit. Concret, felul cum îţi completezi un profil personal (un cont de Facebook) te face vizibil sau nu atunci când o companie recrutează prin advertoriale (şi nu numai). De regulă targetarea vizează cuvinte cheie despre educaţia şi experienţa profesională. Profilul tău personal apare în radarele unor aplicaţii facebook chiar dacă nu ţi-ai dat acceptul pentru asta (Bullhorn, identified.com) şi e important să te prezinţi bine.
Iată care sunt aplicațiile Facebook utile pentru căutarea unui loc de muncă:
a) My LinkedIn Profile este o aplicaţie care integrează contul de LinkedIn în profilul de Facebook făcându-l accesibil tuturor celor care îţi vizitează profilul. Este foarte utilă atunci când prin targetare şi reclama ajungi în ceea ce companiile numesc “talent pool”. Ataşând un profil profesional bine construit îţi creşti şansele unei bune impresii.
b) BranchOut, cea mai cunoscută aplicaţie Facebook, pune la dispoziţia celor care îşi caută un loc de muncă unelte de bază pentru construirea unui profil şi cadrul necesar socializării profesionale.
c) Job magic este o aplicaţie mult mai orientată spre jobhunting decât spre inserţii profesionale într-un mediu personal. Folosind-o poţi intra automat în contact cu recrutori, poţi fi recomandat de către prieteni pentru anumite poziţii (recomandări plătite),te poţi implica în reţele, comunităţi, pagini de companii.
d) Marketplace. Nu este o aplicaţie dedicată recrutării dar accesând secţiunea de joburi şi rafinând căutarea în funcţie de zonă şi domeniu de interes se obţin rezultate de luat în seamă. Spre exemplu, în Bucureşti, pentru Microsoft, aplicaţia afişează rezultate care nu sunt postate pe un mare portal de recrutare autohton.
e) Prin serviciile de business pe care le oferă, orice aplicaţie dedicată recrutorilor (care se axează mai mult pe servicii plătite) îl vizează în mod direct pe cel care îşi caută un loc de muncă. După ce îţi faci o listă cu firme pentru care ai vrea să lucrezi poţi începe să le verifici paginile de Facebook ca să vezi ce aplicaţii de recrutare au instalate. De obicei poţi afla asta urmărind secţiunea cu “tab-uri” din stânga profilului/paginii. Dacă angajatorul tău ideal foloseşte work4us sau aplicaţia oferită de identified.com fii sigur că înţelegi soluţiile oferite de acestea pentru ca respectiva companie să te găsească uşor. Poţi contacta compania pentru a afla în ce moduri te poţi conecta la comunitatea de talente pe care o dezvoltă.
Important! Aplicaţia doar facilitează schimbul de informaţii şi nu oferă niciun credit pentru departajare. Un candidat care aplică pe Facebook nu este plasat în faţa unuia care depune un CV la sediul companiei. Contează calitatea, nu cantitatea sau forma.
Citește săptămâna viitoare articolul despre aplicațiile mobile pentru căutarea unui loc de muncă dar și despre alte instrumente 2.0 pe care le poți folosi în acest scop.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam