Arta conversației – cum vorbim ca să fim ascultați
Chiar dacă jobul pe care îl avem nu implică un nivel mare de interacțiune cu alte persoane (din interiorul sau exteriorul organizației), mai devreme sau mai târziu este foarte posibil să fim nevoiți să ne prezentăm munca, susține ideile sau purta o conversație coerentă cu alți profesioniști.
În vreme ce principala grijă în momentele dinaintea unei prezentări sau discuții importante este legată de subiectele care urmează să fie abordate, ne gândim mai puțin sau aproape deloc cum să vorbim ca să ne asigurăm că ceilalți ne ascultă și, evident, înțeleg.
Prezentarea TED de 10 minute pe care v-o recomandăm azi trece în revistă, pe de o parte, cele 7 păcate capitale ale conversației și, pe de alta, cele 4 aspecte pe care trebuie să le avem în vedere pentru ca interacțiunea cu ceilalți să fie una de calitate și reciproc avantajoasă pentru toate părțile implicate.
Ca să fim ascultați, să evităm, așadar, bârfa, atitudinea critică și negativismul. De asemenea, este dovedit că nu-i ascultăm cu plăcere pe cei care se plâng, își găsesc scuze, mint sau caută să se impună printr-o atitudine dogmatică.
Pentru conversații în care nu doar auzim ci și ascultăm, ne sunt mai utile onestitatea, autenticitatea, integritatea și afecțiunea.
Ca să înțelegeți mai bine cum se integrează toate cele de mai sus, urmăriți toată prezentarea lui Julian Treasure:
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam