BizCamp 2012: Cum să atragi atenția angajatorilor
Eveniment național bianual, BizCamp se adresează studenților și tinerilor care își doresc o dezvoltare continuă dar, totodată, au nevoie de repere în atingerea obiectivelor profesionale și personale. Ediția de toamnă a început pe 9 și 10 noiembrie la București și continuă cu Iași, Timișoara și Cluj.
Am participat la conferintele și workshop-urile special create pentru tineri și pentru nevoile lor la ediția BizCamp din București unde, ca și în celelalte orașe, temele au fost:
– Când pasiunea devine carieră
– Atrage atenția angajatorilor
– Mesaj și atitudine – cheia succesului tău!
– Alegi compania pe măsura valorilor tale?
Dintre subiectele acestei ediții BizCamp, voi da mai multe detalii despre ce s-a discutat la conferința intitulată Atrage atenția angajatorilor, care i-a avut ca speakeri pe Anca Deleanu (Consultant, Talent Acquisition & Recruiter Catalyst), Adriana Boscănici (Managing Partner TrainArt), Dan Vasile (regizor, coach și trainer, TrainArt) și Mirela Secoșan (Director Economic Kika România).
Anca Deleanu le-a expus tinerilor veniți în număr mare la BizCamp câteva statistici: în 2012, în București, numărul studenților care au absolvit o facultate cu profil economic este de 15.000, cu profil tehnic – 6000 și socio-uman 17.000. Concluzia este una singură: foarte mulți tineri sunt, în momentul de față, în căutarea unui job, iar sfaturile Ancăi Deleanu pentru aceștia sunt:
– să activeze într-un ONG care are proiecte corespunzătoare planurilor și dorințelor absolvenților
– să facă stagii de internship și traineeship
– dacă au ocazia să lucreze în străinătate, să nu refuze această oportunitate
– să participle la traininguri, cursuri de specializare sau cursuri de vară
– să se implice în proiecte care să îi diferențieze de ceilalți candidați, relevante pentru cariera și aspirațiile lor
– să învețe încă o limbă străină, pe lângă engleză – care este obligatorie (franceza, germana rusa sau orice altă limbă străină)
Pe lângă toate aceste sfaturi, bunul simț, networking-ul, prietenii pe care îi ai și care spun multe despre tine, dar și raportarea corectă la realitatea salarială te pot ajuta să îți găsești jobul pe care îl visezi, mai spune Anca Deleanu. ”You are in charge – nu e vina familiei, a guvernului sau a altora că tu nu ți-ai găsit un job. Depinde de noi cum ne construim cariera”, a conchis aceasta.
Adriana Boscănici și Dan Vasile (TrainArt) au pus tinerilor două întrebări importante: ce își doresc? și ce calități au, pentru a se vinde cât mai bine?
Pentru a fi descoperit de acel angajator care are, la rândul său, o misiune destul de grea, un tânăr trebuie să fie conștient că este important ceea ce știe, ce știe să facă și atitudinea, care poate să arate încredere – sau dimpotrivă!
Este folositor să știm să ne descoperim și prin ce elemente ne deosebim față de ceilalți. Dan Vasile i-a convins pe tineri că atunci când te arde ceva, poți. Dar trebuie să te ardă înainte de a ieși fum! Pentru că în fiecare dintre noi ”zac” lucruri de care habar nu avem. Iar abilitățile, cunoștințele sau atitudinea sunt upgradabile. Depinde de propria persoană să afle ce vrea să facă, de ce se trezește dimineața. Nu subestimați, așadar, importanța întrebărilor către voi înșivă!
Mirela Secoșan (Director Economic Kika România) a arătat că este esențial să știm dacă ne potrivim într-o corporație sau într-un un sistem antreprenorial și a enumerat, de asemenea, câteva reguli de bază pentru aceia care se pregătesc pentru un interviu de angajare:
– este important felul în care arată CV-ul (fotografia, adresa de e-mail trebuie să denote profesionalism)
– dacă ești sunat ca să vii la interviu – întreabă mai multe detalii, arată-te interesat în legătură cu interviul
– dacă urmează să te prezinți la interviu, nu întârzia, nu ajunge nici prea devreme, îmbracă-te îngrijit, arată că te interesează
– în timpul discuției, arată interes față de ceea ce se întâmplă în acea încăpere
Am mai auzit un sfat pe care l-am apreciat foarte mult și care mi se pare util nu numai pentru tinerii în căutare de joburi în corporații: atunci când sună telefonul și îți apare un număr pe care nu îl recunoști, răspunde politicos la apel – poate fi chiar angajatorul tău sau, aș adăuga eu, un potențial partener de afaceri. Nu se știe niciodată cine se află la celălalt capăt!
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam