Tu când ai spus “mulțumesc” ultima oară? Unul sincer, cu privit în ochi – despre asta vorbesc.
Un cuvânt pe cât de simplu, pe atât de puternic și cu toate astea deseori ne zgârcim să îl oferim.
Oamenii care și-au făcut un obicei din a-și exprima recunoștința sunt, în general, mai fericiți, sunt mai puțin stresați și au relații mai frumoase. Citisem undeva la un moment dat că, din punct de vedere fiziologic, e imposibil să fii stresat și recunoscător deodată și că, atunci când ne exprimăm recunoștința, emoția asta face să se secrete endorfine, care ne energizează și ne dau o stare de bine. De ce să nu facem asta mai des deci?
Nici să fii destinatarul unui “mulțumesc” nu e lipsit de efecte pozitive cunoscute și studiate. Atunci când cineva își exprimă recunoștința față de noi, ne simțim mai bine, ne crește stima de sine, ceea ce, evident, dă naștere și la alte comportamente benefice.
Deci, când le-ai spus “mulțumesc”:
Și lista poate continua, desigur. Poți adăuga aici pe oricine cu care lucrezi, interacționezi etc.
Gândește-te la cum te simți tu când cineva îți mulțumeste pentru ceva ce ai făcut sau ai spus. Nu-i așa că e un sentiment plăcut? Eu una mi-aș putea încărca bateriile cu energia pe care mi-o dă un mulțumesc sincer primit, mai ales că nu mă aștept la el. Prețuiesc tare acest gest aparent mărunt și am și bilețelul perfect care să o demonstreze:
S-ar putea să-ți placă și “Fă un bine, fii bine“
Sursă imagine aici.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii