Hot Now

Când te ajută brandul personal

26 11 2014, Cristina Otel , 5 comentarii, 5.912 afisari

Ai fost etichetat vreodată de către altii? Probabil că da. Oameni cu care te-ai intersectat pe stradă, cu care ai călătorit în metrou, cu care ai stat în rând la casă, cei cu care lucrezi…fiecare își face o părere despre tine. Impresia lor uneori poate fi foarte aproape de adevăr, la fel cum, alteori, poate fi eronată.

Cu toții ne formăm păreri despre cei pe care îi vedem, despre cei cu care interacționăm doar o dată sau despre cei cu care lucrăm în fiecare zi. Uneori o facem chiar fără să ne dăm seama. Ne luăm după aparențe, după spuse, după fapte.

De oprit nu putem să îi oprim pe ceilalți din a-și da cu părerea, dar, în cazurile în care percepția lor despre noi ne interesează și e importantă, n-ar strica să îi ajutăm să își formeze o opinie corectă.

Brand-ul personal e la intersecția dintre cum ne vedem noi și cum ne percep ceilalți. Ideal ar fi ca cele două păreri să se suprapună cât mai mult, iar noi putem contribui la asta lucrând în mod conștient la brand-ul personal.

Există câteva situații în care s-ar putea nu doar să ne intereseze cum ne văd ceilalți, dar chiar să ne și afecteze.

Poate că suntem în căutarea unui nou job, a unei noi cariere. În cazul ăsta, devine foarte important ca publicul țintă, cei care recrutează, să vadă în noi un candidat potrivit. Ceea ce scriem în CV, pe profilul de LinkedIn și poate chiar pe pagina de Facebook ar trebui să fie confirmat de ceea ce spunem și de cum ne purtăm la interviu. Când nouă ne este clar care sunt atuurile care stau la baza brand-urilor noastre personale, devine mai ușor să le punem în practică și să le comunicăm, atât prin ceea ce facem, cât și prin ceea ce spunem.

Sau poate vrem să facem parte dintr-o echipă de proiect în cadrul departamentului sau firmei în care lucrăm. E important ce părere și-au format despre noi, în timp, cei care conduc proiectul. Să presupunem că ei caută un om priceput la rezolvat probleme. Degeaba pretindem acum că avem această calitate, dacă în colaborările anterioare nu am arătat inițiativă și determinare în situații mai complexe.

La fel de bine se poate să vrem doar să ne consolidăm imaginea și poziția în job-ul curent. Ca să ne creștem vizibilitatea, trebuie să ne punem abilitățile la treabă cum știm noi mai bine și să facem asta în mod constant, nu doar din când în când.

Să ne promovăm brand-ul personal nu înseamnă să ne lăudăm că suntem într-un fel sau altul. Înseamnă să ne vedem de treabă, să fim responsabili de acțiunile noastre și să îi lăsăm pe ceilalți să se convingă de valoarea noastră prin fapte, nu doar prin vorbe.

Mai multe despre personal branding poți citi aici.

Brand-ul tău personal contribuie la reputația ta. Ai grijă de el!

Comentarii (5)
  1. Adrian spune:

    Sunt de acord cu fondul articolului, cautarea unui job e o lectie de autocritica, e de dorit sa fii foarte realist (am aplicat pentru companii care imi cereau diploma de liceu si nu ma indoiesc ca erau in masura sa o verifice).
    Cu ce nu sunt de acord sunt cateva scapari terminologice: „opinia” de obicei este subiectiva, „perceptia” inseamna o idee cuplata cu o senzatie (astfel sta la baza esteticii) iar datele „verificabile” se refera de obicei la un adevar obiectiv.
    Astfel este „adevarat” ca am dat dovada de spirit organizatoric, dar angajatorul poate sa aiba „opinia” ca pot mult mai mult decat am aratat (sau mai putin). Cat priveste perceptia…aici e mai complicat!

  2. Iulia Bertea spune:

    Ce pacat ca toate aceste informatii au fost scrise si de mine, sub forme usor modificate, in minighidul de branding personal pe care l-am publicat pe blogul meu pe 18 noiembrie!

    https://iuliabertea.files.wordpress.com/2014/11/minighid-de-branding-personal.pdf

  3. Cristina spune:

    Felicitari pentru proiect, Iulia si pentru preocuparea legata de personal branding. Am intrat pe pagina ta cand am vazut comentariul tau. Ma bucur sa vad ca exista si alte persoane preocupate de binele si dezvoltarea altora 🙂 Cat despre articolul de aici, el este preluat de pe pagina mea personala (cristinaotel.ro) unde a fost publicat pe 10 Nov. Nu e prima (si probabil nici ultima) data cand scriu despre acest subiect. Informatiile sunt similare intr-o oarecare masura. Nici nu avea cum sa fie altfel…sunt niste lucruri de baza de branding personal despre care se scrie/vorbeste tot mai mult in ziua de azi.

  4. Iulia Bertea spune:

    Cristina, iti multumesc pentru felicitari. Informatiile din ebook-ul meu au fost publicate initial intr-un articol la care am contribuit pentru revista Unica din luna aprilie.
    http://www.unica.ro/articol/cum-te-branduiesti-succes-41391

    Stiu ca despre branding personal se pot spune cam aceleasi lucruri, dar mi se pare ca anumite idei seamana cam mult. O sa dau mai jos doar 2 exemple:

    Iulia: Se porneşte de la imaginea de sine, cum se vede acea persoană, ce părere are despre ea însăşi şi care crede că sunt calităţile ei.
    Se continuă cu modul în care îşi doreşte să fie văzută de ceilalţi, ce imagine vrea să îşi creeze, pe ce va pune accent şi ce urmăreşte să obţină din asta.
    Al treilea punct cheie este feedback-ul, care îi permite să verifice cum este ea văzută în realitate, adică să afle dacă strategia sa de branding personal funcţionează şi de ce ajustări are nevoie.
    Idealul este ca aceste trei arii să fie cât mai congruente, să se suprapună cât mai mult, să nu fie o prăpastie între cum mă văd eu în mintea mea, ce imagine doresc să proiectez şi ce înţeleg ceilalţi din eforturile mele de comunicare.

    Cristina: Brandul personal e la intersecția dintre cum ne vedem noi și cum ne percep ceilalți. Ideal ar fi ca cele două păreri să se suprapună cât mai mult, iar noi putem contribui la asta lucrând în mod conștient la brand-ul personal.

    Iulia: A face branding personal nu înseamnă să te lauzi non-stop, să vorbeşti numai despre tine sau să fii tot timpul setat pe modul de vânzare. A face branding personal înseamnă să foloseşti cifre, fapte şi date, nu adjective, pentru a vorbi despre realizările tale. Şi, neapărat, înseamnă să asculţi mult, să fii atent la cel din faţa ta şi să-i spui acele cifre, fapte şi date la momentul oportun şi într-un mod atrăgător.

    Cristina: Să ne promovăm brand-ul personal nu înseamnă să ne lăudăm că suntem într-un fel sau altul. Înseamnă să ne vedem de treabă, să fim responsabili de acțiunile noastre și să îi lăsăm pe ceilalți să se convingă de valoarea noastră prin fapte, nu doar prin vorbe.

    Iti doresc mult succes in continuare!

    • Cristina spune:

      Iulia, pasajele respective seamana in sensul ca am foIosit cateva cuvinte comune. Ideile tale sunt mai elaborate. Eu tin workshop-uri de personal branding din 2010 in compania in care lucrez. Ideea articolului scris de mine a venit in urma unui astfel de workshop, cand am avut discutii lungi despre cat la suta din brandul personal e dat de perceptia celorlalti si despre cum unul din participanti se considera intr-un fel, insa nimeni nu a sesizat in timp acea calitate la el. Experientele mele le-am validat citind carti si lucrari de William Arruda, Tom Peters sau Susan Chritton. Nu am citit alte materiale relevante pe tema asta. Nu citesc revista Unica, de blogul tau am aflat aseara si iti doresc sa fie un proiect tot mai cunoscut si apreciat.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Talentul continuă să fie un element cheie, iar în noua realitate a muncii, capacitatea de a crea condiții colaborative pentru talente crește în importanță. Centrele de inovație importante continuă să se dezvolte și în afara ecosistemului Silicon Valley. Abilitatea de a crea conditii pentru dezvoltarea acestora face diferența între economii cu valoare adaugată mare și […]

Detalii

Majoritatea consumatorilor (83%) spun că firmele ar trebui să fie proactive și preocupate constant de politicile de mediu, sociale și de guvernanță corporativă (ESG), iar 76% arată că vor întrerupe relația cu companii care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea în care își desfășoară activitatea, potrivit sondajului “Consumer Intelligence on ESG” realizat de […]

Detalii

Unul dintre cele mai importante ingrediente ale unei vacanțe reușite sunt lecturile. Dacă nu v-ați hotărât încă ce să puneți în bagaj, avem noi câteva sugestii proaspăt ieșite din tipar. 1. Mentalitatea de cercetaș de Julia Galeff Despre carte: Când vine vorba despre convingerile oamenilor, știm că ei văd ce vor să vadă. Cu alte […]

Detalii

În perioada 6-15 iulie 2021, tineri din 10 țări europene explorează împreună care sunt abilitățile de care următoarele generații vor avea nevoie pentru a se adapta la joburile din viitor, în cadrul unei mobilități co-finanțate prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene. Zece organizații de tineret care activează la nivelul Uniunii Europene, Republica Macedoniei de Nord […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter