Secțiune susținută de

Când te ajută brandul personal

Portal HR \ Opinia consultantului \ Când te ajută brandul personal

Ai fost etichetat vreodată de către altii? Probabil că da. Oameni cu care te-ai intersectat pe stradă, cu care ai călătorit în metrou, cu care ai stat în rând la casă, cei cu care lucrezi…fiecare își face o părere despre tine. Impresia lor uneori poate fi foarte aproape de adevăr, la fel cum, alteori, poate fi eronată.

Cu toții ne formăm păreri despre cei pe care îi vedem, despre cei cu care interacționăm doar o dată sau despre cei cu care lucrăm în fiecare zi. Uneori o facem chiar fără să ne dăm seama. Ne luăm după aparențe, după spuse, după fapte.

De oprit nu putem să îi oprim pe ceilalți din a-și da cu părerea, dar, în cazurile în care percepția lor despre noi ne interesează și e importantă, n-ar strica să îi ajutăm să își formeze o opinie corectă.

Brand-ul personal e la intersecția dintre cum ne vedem noi și cum ne percep ceilalți. Ideal ar fi ca cele două păreri să se suprapună cât mai mult, iar noi putem contribui la asta lucrând în mod conștient la brand-ul personal.

Există câteva situații în care s-ar putea nu doar să ne intereseze cum ne văd ceilalți, dar chiar să ne și afecteze.

Poate că suntem în căutarea unui nou job, a unei noi cariere. În cazul ăsta, devine foarte important ca publicul țintă, cei care recrutează, să vadă în noi un candidat potrivit. Ceea ce scriem în CV, pe profilul de LinkedIn și poate chiar pe pagina de Facebook ar trebui să fie confirmat de ceea ce spunem și de cum ne purtăm la interviu. Când nouă ne este clar care sunt atuurile care stau la baza brand-urilor noastre personale, devine mai ușor să le punem în practică și să le comunicăm, atât prin ceea ce facem, cât și prin ceea ce spunem.

Sau poate vrem să facem parte dintr-o echipă de proiect în cadrul departamentului sau firmei în care lucrăm. E important ce părere și-au format despre noi, în timp, cei care conduc proiectul. Să presupunem că ei caută un om priceput la rezolvat probleme. Degeaba pretindem acum că avem această calitate, dacă în colaborările anterioare nu am arătat inițiativă și determinare în situații mai complexe.

La fel de bine se poate să vrem doar să ne consolidăm imaginea și poziția în job-ul curent. Ca să ne creștem vizibilitatea, trebuie să ne punem abilitățile la treabă cum știm noi mai bine și să facem asta în mod constant, nu doar din când în când.

Să ne promovăm brand-ul personal nu înseamnă să ne lăudăm că suntem într-un fel sau altul. Înseamnă să ne vedem de treabă, să fim responsabili de acțiunile noastre și să îi lăsăm pe ceilalți să se convingă de valoarea noastră prin fapte, nu doar prin vorbe.

Mai multe despre personal branding poți citi aici.

Brand-ul tău personal contribuie la reputația ta. Ai grijă de el!

Data articol: noiembrie 26, 2014

Sunt mama a doi copii - un băiețel și o fetiță - care mă ajută să redescopăr micile plăceri ale vieții în fiecare zi. Am ales să lucrez în training pentru că îmi place să îi ajut pe cei care își doresc să se dezvolte și să își îmbunătățească abilitățile și cred cu tărie că atunci când știi clar de ce vrei să faci un lucru găsești motivația necesară să îl obții.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam