Secțiune susținută de

Candidații ideali pentru joburile în vânzări

Portal HR \ HR Pedia \ Candidații ideali pentru joburile în vânzări

Printre primele lucruri pe care le înveți în meseria de recrutor este la ce trebuie să fii atent atunci când citești CV-ul unui candidat. În topul listei este, adesea, timpul petrecut de acesta la fiecare job în parte. Ideea e simplă: dacă observi că intervalele de timp sunt foarte scurte și, mai mult decât atât, dacă în mai multe joburi anterioare candidatul nu a petrecut mai mult de 3 – 6 luni, atunci poate e mai bine să pui deoparte CV-ul pentru că, în mod evident, este vorba de un „job-hopper”.

Ca orice simplificare, însă, și aceasta are riscurile ei. Deși, teoretic, e mai bine să îi ocolești pe cei care schimbă joburile precum șosetele, practic este foarte posibil să ratezi candidați valoroși cărora le-a lipsit contextul organizațional propice sau managerul competent care să îi ajute să înțeleagă de ce este important (în primul rând pentru ei) să își acorde mai mult timp pentru a dovedi ce pot face într-un job.

Articolul pe care vi-l recomandăm azi de pe ERE abordează această problemă dintr-o perspectivă proaspătă și care, credem noi, merită exersată în recrutările pe care le faceți, mai ales atunci când căutați candidați pentru joburi în departamentul de vânzări.

Astfel, autoarea pledează pentru faptul că acei profesioniști cărora pe punem eticheta „job-hopper” (dacă ne uităm la CV-ul lor plin de schimbări) au șanse mari să fie buni pentru un job în vânzări deoarece:

1. Au, teoretic, un nivel mai mare de adaptabilitate (având în vedere toate locurile de muncă unde au lucrat anterior și cât de des au fost nevoiți să se integreze într-o echipă gata formată);

2. Ar trebui să se poată lăuda cu o experiență mai variată;

3. Sunt, teoretic, motivați de oportunități noi;

4. Ar trebui să aibă un nivel de spontaneitate și disponibilitate mai mare;

5. Sunt, probabil, conectați cu mult mai mulți profesioniști decât un candidat care nu și-a mai schimbat jobul de ani de zile.

Acum, dacă am stabilit că merită să le dăm o șansă acestor candidați și să îi chemăm la un interviu, trebuie să avem în vedere un proces de evaluare care să sondeze cât mai eficient existența sau absența acestor competențe. Apoi, dacă decidem să îi angajăm, trebuie să ne punem serios problema cum îi convingem să rămână în organizație. 🙂

Descoperiți mai multe idei despre recrutarea candidaților pentru pozițiile din departamentul de vânzări citind tot articolul 5 Reasons Job Hoppers Make Great Sales Reps.

Data articol: ianuarie 13, 2015

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam