În cadrul seminarului Cross Cultural Communication Day 2012, organizat de Business-Edu pe 19 iunie, s-a discutat și despre caracteristicile culturale ale românilor. Un subiect important atât pentru aceia care lucrează în medii multiculturale și care doresc să își îmbunătățească modul de comunicare interculturală, cât și pentru cei care doresc să se cunoască mai bine și să găsească soluții pentru facilitarea și accelerarea rezultatelor în business.
Dorin Bodea (Results Development), autorul volumului “Românii, un viitor previzibil?”, în care sunt grupate rezultatele unui studiu despre caracteristicile culturale la români, a vorbit despre aceste trăsături. De unde i-a venit ideea studiului? În urmă cu câțiva ani, lucrând cu parteneri francezi, a fost întrebat de aceștia cum se lucrează cu românii, care sunt punctele lor slabe. Probabil că mulți dintre voi au fost întrebați, la un moment dat, cum sunt românii și nu au știut ce să răspundă. Poate că acest studiu ne va ajuta să ne înțelegem mai bine pe noi înșine, pentru a ne face înțeleși de către ceilalți.
Dorin Bodea a vorbit despre self-ul românesc. Resursele românilor sunt, conform studiului:
Iar limitările sunt:
Cum îi percep românii pe ceilalți români?
Românul crede, după cum putem vedea: “ceilalți nu sunt cum sunt eu”. Prima concluzie a studiului este diferența enormă între cum ne vedem pe noi și cum îi vedem pe ceilalți, diferență care este anormală.
Dorin Bodea a mai vorbit despre mitul inteligenței la români. Da, există printre conaționalii noștri mitul conform căruia românii s-au născut inteligenți! Nu știm cu siguranță dacă este așa, dar e cert că trăim într-o cultură a inteligenței și că suferim de un complex de superioritate.
Concluziile studiului ne mai arată că suntem prea atașați de trecut și această trăsătură culturală, asociată cu diferența între cum ne vedem noi și cum îi vedem pe ceilalți, ne pot bloca evoluția. Tocmai de aceea, e bine să reflectăm asupra acestor lucruri, să privim cu mai multă încredere spre viitor și să fim cât mai deschiși.
Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
DetaliiZona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]
Detalii