Secțiune susținută de

Caracteristicile companiilor de succes în 2013 (prima parte)

Portal HR \ Actual \ Caracteristicile companiilor de succes în 2013 (prima parte)

Din 2004, IBM realizează un studiu printre CEOs pentru a stabili tendințele și focusul în business pentru anul următor.

Studiul de anul acesta, desfășurat prin discuții 1-la-1 cu 1709 de CEOs din 64 de țări a relevat niște lucruri foarte interesante despre care va fi focusul companiilor ce își doresc să aibă succes. Trăim într-o perioadă dificilă, în plină schimbare datorită evoluției tehnologiei care schimbă complet modul în care comunicăm, ne raportăm unii la alții și facem lucrurile. Este o perioadă în care se pune foarte mult accent pe rețele și pe care ei o numesc connected economy.

Imagine 1Cele 3 măsuri pe care CEOs intenționează să le ia pentru a-și asigura succesul companiei sunt (și le las în engleză pentru că sunt mai pe scurt și mai clare):

  • Empowering employees through values
  • Engaging customers as individuals
  • Amplifying innovation with partnerships

 

 

HUMAN CAPITAL ÎN 2013

Ținând cont de specificul vremurilor în care trăim, pe care le descriam mai sus, e clar că, pentru a avea succes, companiile (și liderii) trebuie să renunțe la soluțiile clasice pe care să le livreze angajaților și aceștia să le livreze mai departe. Din studiu a reieșit că trebuie investit în transmiterea și înțelegerea valorilor, a scopului și misiunii organizației și dezvoltarea unui mediu colaborativ.

Imagine 2E evident de ce. În zilele noastre angajații trebuie să fie capabili să ia decizii pentru a răspunde rapid cerințelor pieței și pentru a rezolva diverse situații. O companie în care pentru fiecare răspuns e nevoie de 4 semnături nu va ajunge departe.

Responsabilizarea angajaților pentru luarea deciziilor trebuie să fie susținută însă de siguranța că aceștia vor ști să ia deciziile bune, iar pentru asta este imperativ ca ei să înțeleagă compania. Se vorbește mult despre misiune și valori, 2013 va fi probabil anul în care ele chiar vor face diferența. Nu în materie de cine are valori mai frumoase pe site-ul companiei sau în prezentările CEO-ului ci în funcție de cum vor reuși acestea să fie înțelese și transpuse în realitate de către angajați.

Mediul colaborativ este important pentru că el susține dezvoltarea de soluții rapide prin îmbinarea diferitelor competențe (HR cu marketing și customer care, front-office cu social media etc.), susține inovația și ajută la crearea unui mediu mai puțin stresant.

Cultura organizațională a companiilor de succes este deci una mult mai deschisă.

Citiți mâine partea a doua a articolului despre caracteristicile companiilor de succes în 2013 pentru a descoperi care sunt caracteristicile noului angajat, recomandările pentru lideri și cum puteți descărca toate rezultatele studiului.

Data articol: aprilie 25, 2013
Corina este pasionata de invatare si specialist in learning & development cu o experienta de peste 7 ani, obtinuta atat in roluri interne cat si din postura de consultant. Din 2015, prin Rocketists, lucreaza pentru a ajuta companiile sa devina adevarate learning organisations, promovand principiile autonomiei in invatare. Invatarea inseamna transformare, iar invatarea autonoma agilitate in aceasta transformare. Ei cred cu tarie in nevoia noastra ca indivizi si ca organizatii de a ne antrena agilitatea si puterea de adaptare pentru a supravietui cu succes contextului complex in care traim, reusind sa aducem un impact pozitiv.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam