Secțiune susținută de

Câte zile lucrătoare are luna mai 2012?

Portal HR \ HR Pedia \ Câte zile lucrătoare are luna mai 2012?

Statul de salarii nu poate lipsi dintre documentele unei societăți comerciale cu salariați, indiferent de domeniul în care aceasta activează. Statul de salarii servește atât ca document pentru calculul drepturilor bănești cuvenite salariaților și al contribuțiilor și al altor sume datorate, cât și ca document justificativ de înregistrare în contabilitate. Pentru că statul de salarii nu se poate întocmi fără a cunoaște numărul de zile lucrătoare, AvocatNet.ro vă spune astăzi câte zile trebuie pontate în mod normal în luna mai.

Potrivit calculelor noastre, luna mai are 22 de zile lucrătoare, având în vedere că marți, 1 mai 2012, a fost zi liberă legală, în care nu s-a lucrat.Angajații care au lucrat totuși în ziua de 1 mai (pentru că activitatatea nu putea fi întreruptă datorită caracterului procesului de producție sau specificului activității) trebuie să beneficieze de o zi liberă în următoarele 30 de zile sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, de un spor la salariul de baza ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru. Dacă nu respectă această reglementare, angajatorii riscă amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei.

Statul de salarii, obligatoriu pentru toate firmele cu angajați

Statul de salarii este reglementat de Ordinul Ministerului Economiei și Finanțelor nr. 3512/2008, care aprobă normele specifice de întocmire și utilizare a documentelor financiar contabile.

Reglementările legale stabilesc că documentul se întocmește lunar (pe secții, ateliere, servicii, etc.), într-un exemplar sau în două, după caz. La baza unui stat de salarii stau, printre altele, documentele care atestă timpul lucrat efectiv, listele de avans, de concedii de odihnă sau certificatele medicale.

De asemenea, statele de salarii trebuie să includa plățile făcute în cursul lunii, cum sunt: avansul, lichidările, indemnizațiile de concediu, astfel încât să ofere o imagine cuprinzătoare asupra întregii sume a salariilor calculate și a reținerilor legale din perioada de decontare respectivă.

Statul de salarii trebuie să conțină, în mod obligatoriu, cel puțin informații despre:

  • denumirea unității, secției, serviciului etc.;
  • denumirea formularului întocmit pentru luna, anul;
  • numele și prenumele salariaților;
  • venitul brut;
  • contribuția individuală de asigurări sociale;
  • contribuția individuală la bugetul asigurărilor pentru somaj;
  • contribuția pentru asigurări sociale de sănătate;
  • cheltuieli profesionale;
  • venitul net;
  • deducere personală de bază;
  • deduceri suplimentare;
  • venitul baza de calcul;
  • impozitul calculat și reținut;
  • salariul net.

Totodată, statul de salarii trebuie semnat, pentru confirmarea exactității calculelor, de către persoana care îl intocmește.

Documentul se arhivează, timp de 50 de ani,la compartimentul financiar contabil și, dacă a fost întocmit în dublu exemplar, și la compartimentul care l-a elaborat.

Articol de Roxana Neagu, preluat de pe Avocatnet.ro.

Data articol: iunie 11, 2012

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam