Hot Now

Ce întrebări pun candidații de top la interviu

14 05 2013, Career Advisor , Comenteaza, 6.692 afisari

În pofida numeroaselor controverse legate de tehnica interviului, acesta continuă să fie cea mai la îndemână modalitate pentru evaluator şi candidat de a se cunoaşte. Întrebările adresate pe parcursul interviului sunt asemenea unei “benzi” cu două sensuri, deoarece fiecare parte încearcă să afle cât mai multe informații (sau cel puțin așa ar trebui să se întâmple).

De multe ori, încărcătura emoțională sau lipsa experienței unui candidat pot duce la o evaluare slabă de către un recrutor. În plus, dacă un candidat nu pune întrebări evaluatorului pe parcursul sau la finalul întâlnirii, acesta poate demonstra dezinteres pentru postul vacant sau superficialitate în abordare. 

Totuși, mulți candidați se dovedesc a fi extrem de bine pregătiți atunci când vine vorba să afle cât mai multe lucruri despre imaginea/reputația angajatorului, dar și despre mediul de lucru din companie. Prin natura întrebărilor puse, candidatul ar trebui să încerce să-și dea seama de potrivirea cu respectiva cultură organizațională, cu jobul sau cu perspectivele sale în carieră.

Iată câteva întrebări adresate de candidați pe parcursul interviului (menționate în articolul de pe Recruiter.com pe care vi-l recomandăm azi). Acestea denotă adesea un grad ridicat de conștientizare a propriului profil de motivație, valori, performanță și competențe precum și un interes real pentru o alegere inspirată a locului de muncă:

1. Care sunt motivele pentru care a plecat persoana care a lucrat pe această poziție?

Candidatul vrea să știe ce s-a întâmplat cu fostul angajat care deținea jobul actualmente vacant, dacă acesta a fost concediat sau și-a dat demisia. Modalitatea de expunere și prezentarea răspunsului de către intervievator vor fi foarte importante, deoarece candidatul îşi va forma o părere despre importanţa poziţiei vacante dar și despre modul în care se face evaluarea pentru poziția respectivă, nivel de responsabilitate/libertate în luarea deciziilor/autonomie etc.

2.  Există posibilitatea avansării în carieră în cadrul companiei?

Candidaţii de top îşi doresc să progreseze şi, de aceea, este important să li se explice care sunt poziţiile interne pentru care vor putea aplica în viitor, dar şi să li se ofere un exemplu concret de traseu profesional în interiorul organizației al unui angajat actual. În cazul unei organizaţii mici, fără o ierarhie a rolurilor în organizaţie, este util să i se explice candidatului posibilităţile de dezvoltare care pot aduce de la sine și (eventualele) măriri de salariu.

3. Care este cultura organizaţională a companiei? (dincolo de ceea ce scrie pe afișele oficiale din birouri, candidatul este interesat de „cum se fac lucrurile pe aici”)

Compatibilitatea dintre organizaţie şi viitorul candidat reprezintă cheia performanței viitoare și într-o anumită măsură ea poate fi observată din timpul interviului. Un candidat de top vrea să lucreze într-un mediu organizaţional pozitiv unde există valori şi respect asemănătoare cu ale lui. Explicați-i într-un mod onest care sunt valorile după care se ghidează managerii şi candidaţii, arătând şi părţile pozitive, dar şi pe cele negative.

4. Cum intenţionaţi să faceţi faţă schimbărilor constante de pe piaţă?

Cei mai buni candidaţi vor fi informaţi cu privire la punctele tari sau slabe, oportunităţile, cât şi ameninţările existente în aria de activitate a business-ului şi vor fi interesați să afle cum va proceda compania în situații dificile. Este important să demonstrați că faceți parte dintr-o companie care se poate adapta schimbărilor şi poate acţiona strategic pentru a întâmpina diferite riscuri şi slăbiciuni, dar şi pentru a explora oportunităţile.

Pentru a afla care sunt toate cele şapte întrebări pe care le adresează de obicei un candidat de top, vă invităm să parcurgeţi tot articolul de pe Recruiter.com intitulat 7 Questions Great Candidates Ask.       

Adauga comentariu

Cele mai noi

O nouă categorie de companii denumite „Leapfrogger” au comprimat transformarea digitală înregistrând o creștere de patru ori a veniturilor Veniturile companiilor cu cea mai mare deschidere către tehnologii precum inteligența artificială, cloud, Internetul lucrurilor (IoT) cresc la o rată de cinci ori mai mare în comparație cu organizațiile mai conservatoare din punct de vedere al […]

Detalii

JYSK, retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă, a atins 3000 de magazine în lume și se îndreaptă către următorul obiectiv de 5000 de magazine. Compania va avea nevoie, astfel, să atragă un număr mare de Directori de Magazin. Pe viitorii colegi, JYSK își propune să îi atragă printr-o campanie de Employer Branding bazată […]

Detalii

95% dintre companiile industriei vor aborda post-pandemie munca în sistem hibrid 56% dintre companii vor modifica birourile actuale și le vor transforma în spații dedicate întâlnirilor și socializării 77% dintre companii au crescut salariile în ultimul an Vaccinarea va impulsiona dezvoltarea industriei, însă 83% dintre companii nu vor condiționa întoarcerea de birou de vaccinare Asociația […]

Detalii

Articol de: Mircea Bozga, Partener Risk Assurance, PwC România și Alin Dăgădiță, Liderul echipei de Digital Identity, PwC România Companiile au accelerat digitalizarea cu o viteză surprinzătoare în ultimul an, devansând cu doi sau trei ani planurile pe care le aveau pentru următorii cinci ani, după cum spun peste 40% dintre executivii intervievați în sondajul […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter