Secțiune susținută de

Ce întrebări pun candidații de top la interviu

Portal HR \ HR Pedia \ Ce întrebări pun candidații de top la interviu

În pofida numeroaselor controverse legate de tehnica interviului, acesta continuă să fie cea mai la îndemână modalitate pentru evaluator şi candidat de a se cunoaşte. Întrebările adresate pe parcursul interviului sunt asemenea unei “benzi” cu două sensuri, deoarece fiecare parte încearcă să afle cât mai multe informații (sau cel puțin așa ar trebui să se întâmple).

De multe ori, încărcătura emoțională sau lipsa experienței unui candidat pot duce la o evaluare slabă de către un recrutor. În plus, dacă un candidat nu pune întrebări evaluatorului pe parcursul sau la finalul întâlnirii, acesta poate demonstra dezinteres pentru postul vacant sau superficialitate în abordare. 

Totuși, mulți candidați se dovedesc a fi extrem de bine pregătiți atunci când vine vorba să afle cât mai multe lucruri despre imaginea/reputația angajatorului, dar și despre mediul de lucru din companie. Prin natura întrebărilor puse, candidatul ar trebui să încerce să-și dea seama de potrivirea cu respectiva cultură organizațională, cu jobul sau cu perspectivele sale în carieră.

Iată câteva întrebări adresate de candidați pe parcursul interviului (menționate în articolul de pe Recruiter.com pe care vi-l recomandăm azi). Acestea denotă adesea un grad ridicat de conștientizare a propriului profil de motivație, valori, performanță și competențe precum și un interes real pentru o alegere inspirată a locului de muncă:

1. Care sunt motivele pentru care a plecat persoana care a lucrat pe această poziție?

Candidatul vrea să știe ce s-a întâmplat cu fostul angajat care deținea jobul actualmente vacant, dacă acesta a fost concediat sau și-a dat demisia. Modalitatea de expunere și prezentarea răspunsului de către intervievator vor fi foarte importante, deoarece candidatul îşi va forma o părere despre importanţa poziţiei vacante dar și despre modul în care se face evaluarea pentru poziția respectivă, nivel de responsabilitate/libertate în luarea deciziilor/autonomie etc.

2.  Există posibilitatea avansării în carieră în cadrul companiei?

Candidaţii de top îşi doresc să progreseze şi, de aceea, este important să li se explice care sunt poziţiile interne pentru care vor putea aplica în viitor, dar şi să li se ofere un exemplu concret de traseu profesional în interiorul organizației al unui angajat actual. În cazul unei organizaţii mici, fără o ierarhie a rolurilor în organizaţie, este util să i se explice candidatului posibilităţile de dezvoltare care pot aduce de la sine și (eventualele) măriri de salariu.

3. Care este cultura organizaţională a companiei? (dincolo de ceea ce scrie pe afișele oficiale din birouri, candidatul este interesat de „cum se fac lucrurile pe aici”)

Compatibilitatea dintre organizaţie şi viitorul candidat reprezintă cheia performanței viitoare și într-o anumită măsură ea poate fi observată din timpul interviului. Un candidat de top vrea să lucreze într-un mediu organizaţional pozitiv unde există valori şi respect asemănătoare cu ale lui. Explicați-i într-un mod onest care sunt valorile după care se ghidează managerii şi candidaţii, arătând şi părţile pozitive, dar şi pe cele negative.

4. Cum intenţionaţi să faceţi faţă schimbărilor constante de pe piaţă?

Cei mai buni candidaţi vor fi informaţi cu privire la punctele tari sau slabe, oportunităţile, cât şi ameninţările existente în aria de activitate a business-ului şi vor fi interesați să afle cum va proceda compania în situații dificile. Este important să demonstrați că faceți parte dintr-o companie care se poate adapta schimbărilor şi poate acţiona strategic pentru a întâmpina diferite riscuri şi slăbiciuni, dar şi pentru a explora oportunităţile.

Pentru a afla care sunt toate cele şapte întrebări pe care le adresează de obicei un candidat de top, vă invităm să parcurgeţi tot articolul de pe Recruiter.com intitulat 7 Questions Great Candidates Ask.       

Data articol: mai 14, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam