Ce nu știai despre negocierea salariului
Chiar dacă pentru multe persoane obţinerea unei măriri salariale poate fi considerată un fel de „Fata Morgana” la care nu speră să ajungă, există încă anumite domenii de activitate (în special zona de IT) care îşi permit să ofere angajaţilor pachete generoase pe baza performanţelor specifice. Astfel, cel puțin pentru aceștia, abordarea acestui subiect este cât se poate de justificată.
Discutarea unei măriri salariale este îngreunată de încărcătura emoţională firească în contexte care ne pun greu la încercare încrederea în forțele proprii și puterea argumentației. Potrivit unui studiu recent realizat de site-ul de recrutare CareerBuilder.com, aproximativ jumătate din candidaţii (49%) care aplică pentru un job nou nu negociază oferta salarială la angajare. Același studiu a arătat că cele mai deschise la negociere sunt persoanele din zonele de business, technologia informaţiei, din domeniul sanitar sau din vânzări.
Articolul de pe Brazen Careerist pe care-l aducem astăzi în discuție, abordează subiectul negocierilor salariale din perspectiva mai multor tehnici practice și utile pe care un angajat trebuie să le aibă în vedere în momentul discuţiei cu managerul.
1. Trebuie să ceri
Deşi aspectele legate de salariu și beneficii par să fie mai degrabă încremenite, trebuie să ai curajul să inițiezi discuţia legată de o nouă mărire. Având în vedere bugetele salariale calculate cu prudenţă de mulţi angajatori, managerul nu va fi cel care “să sară“ cu o nouă ofertă, motiv pentru care ești singura persoană motivată să-și dorească/ceară o schimbare.
2. Nu trebuie să aduci prea multe argumente
Un alt aspect ce trebuie luat în calcul în momentul discuției unei cereri de mărire de salariu este legat de aducerea prea multor argumente pentru a susține această cauză. Încearcă să faci referire la unul sau două motive reale și concrete pentru care meriți un salariu mai mare/pachet mai generos, evitând enumerarea unor puncte irelevante (și mai ales subiective) pentru discuția cu superiorul direct.
3. Nu uita că managerul urăște, ca și tine, etapa negocierii salariale
Deși poate părea greu de crezut, pentru un manager această întâlnire nu este deloc ușoară din mai multe considerente, printre care: nu îi place să spună “nu“ sau se teme că își va dezamăgi subordonații. Indiferent de motiv, este util să știi cum să îl abordezi și să privești acest exercițiu ca pe o modalitate de a obține ce îți dorești.
4. Ia în calcul și alte beneficii posibile
Pentru multe persoane, o nouă negociere salarială este privită doar din perspectiva banilor. Se omit, din păcate, anumite beneficii ce pot fi utile pe viitor în cariera profesională. Flexibilitatea muncii prin mai multe ore libere sau lucrul de acasă, oferirea unor cursuri sau traininguri plătite de companie, îmbogățirea jobului cu responsabilități noi și provocatoare sunt doar câteva dintre beneficiile ce pot constitui un real suport pentru dezvoltarea unui angajat și pe care merită să le iei în calcul.
Dacă vă gândiți la o astfel de discuție cu cu managerul direct, însă ezitați din diverse motive mai mult sau mai puțin îndreptățite, vă invităm să citiți întreg articolul numit 6 Surprising Facts You Didn’t Know about Negotiating Your Salary.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam