Ce oameni caută agențiile de PR? (1)
Pe la jumătatea anilor 90 era la mare căutarea meseria de Specialist PR. Deși puțini știau ce presupune, interesul pentru o carieră în „relații publice” era unul care părea să îți garanteze atenția potențialilor angajatori. Întrebați la interviu ce anume și-ar dori să facă după terminarea facultății, proaspeții absolvenți de la vremea aceea răspundeau dintr-o suflare și cu subînțeles: „relații publice” (cu varianta trist-amuzantă „relații cu publicul”).
Anii care au trecut au schimbat moda și modalitățile de atragere a atenției angajatorului, dar un job de PR Specialist pare să iși fi păstrat acel „je ne sais quoi” pentru a-l face suficient de dezirabil și pentru absolvenții de acum (mai ales de când pare să fie o pârghie de lansare și în zona de social media). Pentru a lămuri însă (căci este nevoie de așa ceva) cine este și ce face specialistul în relații publice, Ruxandra Predescu ne propune o serie de articole despre calitățile, competențele și experiențele pe care agențiile de PR se așteaptă să le găsească la cei pe care îi angajează pe astfel de posturi.
Iată, deci, ce oameni caută agențiile de PR:
Săptămâna trecută, am avut o discuţie referitoare la cerinţele pentru un job de PR postat pe PRWave. Printre altele, candidaţii la poziţia cu pricina trebuiau să aibă minim doi ani de experienţă şi “ceva prieteni prin presă”. Acum, sigur, formularea e regretabilă, dar dincolo de ea am intuit că se referă la nişte contacte în presă, lucru pe care îl consider perfect normal după doi ani de experienţă în meseria asta.
Aşa mi-a venit ideea să întreb câţiva manageri de agenţii ce anume trebuie să ştie şi cum anume trebuie să fie un potenţial candidat la un potenţia job în agenţiile pe care le conduc. Am primit şi răspunsurile, majoritatea cu lux de amănunte, astfel încăt în locul unui articol cât o zi de post, am decis să public câte un răspuns pe zi. Cu alte cuvinte, un soi de serial care sper să fie de folos în egală măsură agenţiilor (pentru că primesc sute de CV-uri de la candidaţi nepotriviţi) dar şi celor care îi caută un job în domeniu, pentru a targeta mai bine locul de muncă potrivit.
Prima agenţie cu care încep este DC Communication, iar cea care a răspuns (şi-i mulţumesc foarte mult!) întrebării mele este Crenguţa Roşu, Managing Partner şi Owner al agenţiei, un om special şi foarte cald, cu mult simţ al umorului şi bun simţ şi cu o extraordinară empatie cu clienţii săi.
Înainte să redau răspunsul ei, mai adaug doar că valorile DC Communication sunt: abordarea strategică, onestitatea, lucrul în echipa şi inovaţia. Ţineţi cont de ele dacă şi când o să fie cazul să aplicaţi acolo pentru un job. Sublinierile îmi aparţin.
Iata mai jos cateva lucruri pe care le cautam cand se pune problema de angajare in echipa. Sigur ca acestea sunt valabile in cazul general – cand angajam pe cineva pentru ce urmeaza. Daca este cazul unei supraincarcari este posibil ca acestea sa mai capete nuante – in sensul ca ne uitam la un anumit set de abilitati care este necesar imediat in echipa care este supra incarcata.
Criterii de angajare
La un interviu, pentru o pozitie de entry-mid level
1. Competentele de baza necesare
a. Capacitatea de a scrie un text corect, cursiv, raspunzand regulilor stirii
b. Capacitatea de a pune intrebari relevante pentru colectarea de informatii destinate textelor specifice ( press release, materiale de background, prezentari, newslettere interne/externe/ publicatii)
Citește tot articolul Ce oameni caută agențiile de PR? (1) DC Communication.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam