Secțiune susținută de

Ce rețele sociale folosesc candidații

Portal HR \ HR Pedia \ Ce rețele sociale folosesc candidații

În epoca rețelelor sociale, poți alege să le ignori utilitatea și să recrutezi în continuare folosind aceleași anunțuri de angajare ca și până acum. Însă, dacă faci asta, va trebui să suporți și consecințele: aplicații irelevante sau lipsa completă de candidați interesați/potriviți, imagine neclară sau negativă în piață, proiecte nefinalizate și clienți (interni sau externi) nemulțumiți etc.

Pe de altă parte, simplul fapt că ai decis să derulezi campaniile de recrutare și în social media nu înseamnă că ai rezolvat toate problemele de mai sus. Unul din cele mai importante aspecte de luat în considerare este tipul de candidat la care ajungi folosind diferitele platforme disponibile, iar articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi oferă câteva statistici foarte utile atunci când se pune problema comunicării eficiente a pozițiilor vacante și nu numai.

Astfel, iată care sunt statisticile referitoare la cele mai intens utilizate platforme de socializare:

  • 91% din utilizatorii de Facebook sunt din generația Y/ Millennials
  • 90% din utilizatorii de Instagram fac parte tot din generația Y (51% bărbați și restul femei)
  • 38% din utilizatorii de Twitter sunt Millennials;
  • 34% din utilizatorii de LinkedIn sunt Millennials (39k studenți/absolvenți, 33% au vârste între 35-54, 44% folosesc zilnic aplicația mobilă LinkedIn pentru a găsi joburi).

Câteva din concluziile imediate ar fi:

  • pentru pozițiile de entry-level ai, teoretic, o audiență mai bună pe Facebook și Instagram, în vreme ce pentru pozițiile de specialiști, middle și top management, trebuie să îți concentrezi eforturile pe LinkedIn;
  • tot pe Facebook și Instagram trebuie să îți concentrezi eforturile dacă ai în vedere recrutarea pentru programe de internship sau crearea unei baze de date de absolvenți cu potențial;
  • brandul de angajator trebuie comunicat diferit pe rețelele de socializare, mesajele de pe Facebook și imaginile din Instagram ar trebui să vizeze o experiență directă, oferind celor interesați oportunitatea să „simtă” care este cultura organizațională, cum se fac lucrurile zi de zi și cum se comunică în echipă;
  • mesajele care susțin brandul de talente pe LinkedIn ar trebui să ofere informații mai detaliate despre organizație, prezență media, obiective de business pe termen lung etc. pentru a veni în întâmpinarea unei audiențe cu ani de experiență în spate și cu un nivel ridicat de așteptări;
  • stilul comunicării (în dialogul direct cu candidații) ar trebui să fie diferit în funcție de fiecare canal ales.

Pentru mai multe idei despre candidații pe care îi vizezi și pentru o înțelegere mai clară a modului în care trebuie segmentat mesajul în funcție de audiență și platformă socială, îți recomandăm șă citești tot articolul Do You Know Your Job Seeker Audience? Why Knowing Them is Necessary to Successfully Socially Engage.

Save

Save

Data articol: iulie 27, 2016

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam