Secțiune susținută de

Cerințe pentru un job în social media

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cerințe pentru un job în social media

Pentru a elimina eventualele disensiuni legate de titlu, e important să precizăm că articolul de faţă se referă la cerinţele generale, cele care se întâlnesc în majoritatea anunţurilor cu oferte de job în social media. În mod normal acestea însoţesc cerinţele specifice pentru un anumit domeniu de formare academică şi profesională.

Este foarte greu să compui o listă cu cerinţe general valabile care să asigure o acoperire cât mai largă a atribuţiilor în social media. Totul diferă de la companie la companie, de la industrie la industrie în funcţie de mărimea, strategia, intenţiile companiei respective. Studiind anunţuri pentru astfel de joburi am constatat că un Social media manager într-o companie mică are sarcinile unui asistent social media într-o corporaţie şi, de regulă, cu cât compania este mai mare cu atât sarcinile devin mai ample şi denumirile mai distincte (lucru, de altfel, valabil pentru orice zonă funcțională).

Totuşi, am identificat 6 aspecte generale din care sunt derivate cerinţele joburilor în social media.

1)    Planificare şi strategie în social media

2)    Dezvoltarea canalelor de comunicare în social media

3)    Managementul profilelor şi canalelor social media

4)    Dezvoltarea conţinutului pentru platformele sociale

5)    Creşterea unei comunităţi virtuale

6)    Măsurare ROI

Aceste 6 secţiuni se regăsesc destul de rar în formaţie completă, frecvent lipsind punctele 1 şi 6.

Este interesant de observat şi răspunsul specialiştilor care îşi oferă serviciile. Analizând anunţurile celor care îşi caută de lucru în social media (inclusiv de pe comunităţile virtuale de freelancing: oDesk.com, elance.com) am remarcat că aceştia oferă soluţii pentru unul sau cel mult doi itemi din cei şase. Aşa cred că se explică apariţia unui număr impresionant de experţi în crearea de conţinut, în setarea conturilor pe platforme sociale, în creşterea comunităţilor de fani, în conceperea strategiilor pentru social media.

În încheiere, recomand studiul anunţurilor de joburi cu atribuţii în social media pentru o raportare precisă la nivelul şi realitatea pieţei de recrutare pe această nişă.

Data articol: noiembrie 15, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam