Chestionarul de analiza a postului va include in continuare urmatoarele sectiuni:
4. POZITIONAREA ORGANIZATIONALA
Scopul acestei sectiuni:
Clarificarea pozitionarii jobului analizat in schema organizationala, a relatiilor de lucru, subordonare/ coordonare, interactiune interna/ externa etc.
Chestionarul va include aici intrebari despre:
5. RESPONSABILITATI
Scopul acestei sectiuni:
Clarificarea principalelor zone de impact si activitatilor ce trebuie derulate de persoana care ocupa pozitia analizata.
Chestionarul va include aici intrebari specifice despre:
6. INFORMATII SUPLIMENTARE/ PROFIL (cunostinte, abilitati etc.)
Scopul acestei sectiuni:
Clarificarea acelor cunostinte si abilitati cheie pentru performanta cu succes in jobul analizat.
Chestionarul va include aici intrebari despre:
Atentie!
Zona de cunostinte poate face referire si la regulamente si sisteme a caror intelegere, cunoastere si respectare este obligatorie pentru performanta cu succes.
Majoritatea chestionarelor vor cere celui care completeaza sa enumere cat mai multe din aceste cunostinte, abilitati si aptitudini si sa le argumenteze in contexte de munca, de ex:
7. NIVELUL DECIZIONAL AL POZITIEI
Scopul acestei sectiuni:
Intelegerea greutatii pozitiei in peisajul organizational, nivelul de autonomie sau dependenta de autoritate etc.
Chestionarul include aici rubrici despre:
8. CONDITIILE DE LUCRU
Scopul acestei sectiuni:
Intelegerea conditiilor fizice, mentale si emotionale in care se desfasoara activitatea persoanei care ocupa pozitia analizata.
Chestionarul include aici intrebari despre:
Atentie!
De multe ori, cel care completeaza chestionarul este rugat sa dea detalii privind intervalele de timp/ procentele de timp pe care le petrece manevrand diferite tipuri de echipamente/ instrumente etc.
9. CERTIFICATE SI AFILIERI
Scopul acestei sectiuni:
Clarifica in ce masura persoana care ocupa pozitia analizata trebuie sa detina anumite certificate pentru a putea fi incadrata din punct de vedere legal in postul respectiv.
Chestionarul include aici intrebari despre:
IMPORTANT!
Chestionarul de analiza a postului nu este identic pentru toate organizatiile. Chiar si in situatia in care se foloseste un format standard, trebuie avute in vedere o adaptare la nevoile specifice ale companiei
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
DetaliiBusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
Detalii