Hot Now

Cine are nevoie de angajaţi cu spirit antreprenorial

20 02 2013, Portal HR , Un comentariu, 4.720 afisari

Mare parte a proceselor de recrutare pentru o poziţie vacantă se desfăşoară în ultima vreme pe un termen destul de lung, din cauza dificultăţii cu care sunt găsiţi candidaţii potriviţi cu organizația. De cele mai multe ori, angajatorii vor oameni cu experienţă profesională deja formată, angajaţi cu competențe de nișă, talente antreprenoriale sau profile creative greu de găsit.

În lipsa unei experiențe relevante, dovedirea unor abilități considerate esențiale pentru o anumită poziție, atitudinea potrivită sau implicarea proactivă în cadrul unor proiecte multidisciplinare (dovada unui spirit creativ și, poate, chiar antreprenorial) pot contribui substanțial la găsirea unei noi oportunități profesionale.

Articolul de pe HBR pe care vi-l recomandăm astăzi face referire la angajații cu spirit antreprenorial (atenție! nu la antreprenori), acei profesioniști care reușesc să aducă idei noi și utile, dovedesc tenacitate și hotărâre și contribuie la dezvoltarea organizației. Ei sunt cei care pot aduce o reală valoare companiei și, pentru a-i recunoaște în procesele de recrutare, trebuie avute în vedere trei aspecte:

1. Recrutează-ți noii angajați cu atenție – Se recomandă analizarea cu atenție a CV-ului, avându-se în vedere toți factorii sau elementele ce ar putea ajuta la găsirea unei compatibilități a candidatului cu o anumită poziție vacantă. Întrebări directe precum “Ce te motivează?” ”Cum poţi fi o persoană de succes?” pot fi utile pentru a descoperi candidaţii cu spirit antreprenorial. Aceştia au motivaţie intrinsecă pentru succes şi pot contribui la creşterea şi dezvoltarea organizaţiei.

Ascultarea proactivă are, de asemenea, un rol important pentru a putea înţelege cu exactitate care sunt obiectivele de viitor ale candidatului şi cum ar putea să-şi aducă contribuţia la dezvoltarea business-ului. Persoanele cu spirit antreprenorial sunt oameni care vor să înveţe, să experimenteze, să aplice, să împărtăşească şi să ia parte la business.

2. Odată angajaţi, oferă-le acestor persoane cu spirit antreprenorial spaţiul necesar pentru a-şi manifesta creativitatea şi ambiţia – O modalitate ar fi aceea de a da angajaţilor zile libere plătite pentru a se concentra pe pasiunile lor sau spaţiu necesar şi resurse pentru a lucra la un proiect în afara programului de lucru. De asemenea, utilizarea unor programe de oportunităţi în carieră oferite angajaţilor pentru a descoperi abilităţi noi în domeniile lor de interes sunt utile şi pot aduce rezultate bune. Focusul pe dezvoltarea angajaţilor ar trebui să fie unul prioritar pentru orice organizaţie care vrea să investească în resursa umană.

3. Fii atent la partea financiară – În orice organizaţiie este esențial că cei mai competenţi angajaţi să fie fi remuneraţi corect, pe baza rezultatelor livrate (de fapt, completăm noi, este important ca echitatea să fie lege atunci când vine vorba și de remunerație, indiferent de tipul de angajat). Lucrurile sunt puţin diferite pentru acei angajaţi cu spirit antreprenorial datorită potenţialului lor şi aportului adus în organizaţie. Este nevoie de stimulente şi compensaţii specifice pentru această categorie de angajaţi, deoarece ei au o contribuţie unică şi trebuie diferenţiaţi de restul pentru efortul lor individual.

Pentru a descoperi mai multe despre această categorie specială de angajați cu spirit antreprenorial și cum să îi ajutați să se dezvolte, vă recomandăm să citiți tot articolul Don’t Hire Entrepreneurs; Hire Entrepreneurial Spirit.    

Comentarii (1)
  1. buna dimineata
    orice intreprinzator normal angajeaza astfel de oameni, el vede , simte cand colegul (asa imi place sa spun) nu angajatul participa la ceea ce se numeste o „intreprindere”…in schimb multinationalele..ooo..acolo e iadul, de la HR iste cu ifose la mesaje foarte atent impachetate..toate sugereaza ca nu au nevoie de asa ceva…multinationalele au nevoie de yes man i si doar atat. In Bucuresti cel putin e la moda ca NUMAI yes man ii sa supravietuiasca; cei care au orientari antreprenoriale isi vad de propriul destin profesional dupa o perioada de rabdare…

Adauga comentariu

Cele mai noi

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii

Colorful.hr și BusinessMark lansează „Colorful.hr Annual Meetup”, eveniment ce va avea loc în principalele orașe ale României și în cadrul căruia se va discuta despre cele mai importante subiecte cu impact în salarizare. Seminariile vizează HR Managers & HR Directors, Payroll Managers, Manageri recrutare, Compensation & Benefits Managers, HR Specialists, Legal Managers, Directori Generali, Manageri […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter